• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

niiisku

#60
LainaaEn kyllä tajua, miten dunan siivoamiseen saa käytettyä tunnin  :S

No, helposti.  :)
Ensin kiikutan Lyylin ämpäriin, ämpärin pohjalle paaaljon purua dunasta ja muuta ruokaa ym. Sitten, otan kaikki purut ja tarvikkeet dunasta pois, vien koko dunan ylä ja ala-osineen kylppäriin ja virutan lämpimällä vedellä ja pissanurkan pesen joskus pesuaineella. Sitte kuivaan kylppärin ja dunan hyvin, pistän uudet purut, veden, ruoan, teen jotain tuoreruokaa ym. Sitte Lyyli takas dunaan, ämpärin tyhjennys ja pesu tarvittaessa. Joskus kylppäriä ja huonetta pitää myös toimenpiteen jälkeen imuroida. :'D Että kyllä siihen helposti noin tunti menee. : D En tiedä, tekeekö muut viikottain tällaisen perinpohjaisen siivouksen, itse teen... Joskus siivousväli tosin venyy melkein 2 viikkoon, mutta kyllä pyrin kerran viikossa siivoamaan, tosin pissanurkka tottakai hiukan useammin. :)
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

GaneshaX

#61
Itse kun alan siivoomaan dunaa, niin laitan haksun boksiin ja sinne vaan esim. talouspaperia. Pärjää ne sen aikaa ilman ruokaa. Yleensä rupeevat melkein heti vetään elbaa ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tintsku

#62
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"Tuo fjus hylly on leveydeltään 70cm, niin mahtuuko siihen 70cm leveä duna?

Osaako kukaan vastata?

Heli

#63
No riippuu vähän hyllyn rakenteesta. Todennäköisesti ei mahdu.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#64
Meillä on vaan tuollainen 90 (?)cm x 50cm kokoisilla hyllylevyillä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Juulia

#65
Mulla menee 80x42x40cm asumusten siivoamiseen noin 15-20min.
Ensin otan virikkeet pois, kippaan purut jätesäkkiin,  ja pesen pohjalaatikon kylppärissä. Sen jälkeen kuivaan pohjalaatikon ja laitan purut ja virikkeet takaisin. Sen jälkeen irrotan vielä tasot ja pesen ne. Ehkä parin kuukauden välein pesen vielä pinnojen välistä ruokatahrat pois tai pesen dunan muoviosan.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Elliska

#66
En ole kasvattaja, mutta mulla menee siivoamiseen puolisen tuntia. Tällä hetkellä on 2 asumusta, toinen on 90x50 gabberi ja toinen 75x40 terraario :) Joskus menee viel enemmän, kun mietin yleensä aina uudet sisustukset hamsuille siivouksen ohella :D

Minnaw

#67
Täällä käytetään asumusten siivoamiseen suurinpiirtein kaksi tuntia. Sekin yleensä ripeällä vauhdilla.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

niiisku

#68
Ääää, miks mulla menee ainakin 45 minsaa siivoomiseen?! Ekan hamsuni dunan siivoamiseen meni melkein KAKSI TUNTIA, koska en osannut kunnolla ja muutenkin tein kaikki vähän vaikealla tavalla. :-D
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Heli

#69
Mulla menee yhden kevyen asumuksen (duna tms.) siivoamiseen 2-5min.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anzukka

#70
Jos olen nopea kestää 5-8 minuuttia jos löllyttelen hamsuja niin puoli tuntia voi mennä!
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Enkeli89

#71
minulla kääpiöt asuu sellaisessa rottinki hylyssä, ja syrkkejä kolme olohuoneen hyllyssä ja kolme muuta erillisessä makuuhuoneessa jossa ei paljoa nukuta. siivoamiseen menee aikaa 3-4tuntia riippuen tarvitseeko lähteä jokaista suihkun alle hankaamaan. tyttöjen dunia pitää yleensä pestä enemmän-kun pissa kohdat kerää niin paljon kalkia..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

yetta

#72
Lainaus käyttäjältä: "niiisku"Ihmettelen vain, että miten te ihmiset, joilla on lähes 20 hamsteria tai muuta eläimiä, (jopa enemmän) jaksatte siivota ne kaikki dunat ja häkit ja terraariot?

Hommaan tulee pian rutiini, ja omieni (pari hyllyllistä, montakos asumusta tuossa nyt onkaan..) siivoamiseen menee tunti tai pari, riippuu kuinka tehokkaalla päällä sattuu olemaan  :D  Joudun usein siivoamaan iltapäivällä tai joskus aamupäivälläkin, joten hamstereiden käsittelyt jäävät sitten illalle, kun ovat kunnolla heräilleet. Avainsanoina ripeään siivoamiseen voisivat olla vaikka jätesäkit, hyvä musiikki taustahälinäksi, vessan käsisuihku, siivouspyyhkeet ja sisälle raahattu purupaali ja muut tykötarpeet (pahvit, jyväsäkit jne).  ;)

Iinu

#73
Okei, tiiän, ettei tää oikeen liity aiheeseen mutta en nyt tiedä missä muualla olisin kysynyt  8-)

Mutta siis, liittyen tuohon niiiskun kysymykseen, että jos teillä kasvattajilla, joilla on paljon hamstereita, niin riittääkö teillä aikaa muuhun? Siis esim. muihin eläimiin? Tuntuu että jos on parikin kymmentä hamsua, ja kaikkien kopperot pitää siivota, käsitellä jokaista hamsteria... ja sitten jos on vielä aktiivinen näyttelyissä kävijä...huh huh!

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Heli

#74
No sillon kun mulla oli lukumäärällisesti eniten hamstereita oli meillä myös samaan aikaan koiraa, kissaa, kaneja, chinchilloja, matelijoita, rottaa, hiirtä...  :D Mutta enpä minä sitten paljon muuta tehnytkään kun kävin koulussa ja hoidin eläimiä.

Nyt kun on lapsikin niin omalla kohdalla asia on vähän toinen. Mm. sen takia nuo hamsutouhutkin jäänyt vähitellen ja muutenkin eläinlauma nykysellään aika suppea. Tykkään kun on enempi aikaa keskittyä nyt koiraan ja sen kanssa touhuiluun.

Että pitkältihän se on omasta jaksamisesta kiinni ja siitä mihin sitä aikaansa haluaa ja PYSTYY laittamaan. Elämäntilanne sanelee paljon.

Nii ja ei niitä hamsujen kopperoitakaan yhtenään tarvitse olla siivoamassa. Itse tykkäsin pitää aina siivouspäivän niin, että kerralla hoidettiin kaikki eikä niin että joka päivä pitäisi olla siivoamassa jotain.
Destiny's hamsterit 2001-2009