• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

HamsterSailor

#645
Päästin Kustin äsken jaloittelemaan ja huomasin, että pojan toisen korvan takana oli hyvin pieni kohta, jossa turkki oli harvempaa. Tuli mieleen, että toivottavasti ei ole mitään loisia, mutta sitten mietin uudestaan ja tajusin, että eilen jouduin leikkaamaan samalta alueelta pienen tupon karvaa pois takun takia. Kattelen nyt sitä ja jos ei karva kasva takas, soittelen eläinlääkärille. Toivon sormet ristissä, ettei ois mitään loisia, koska kerkesin Kustin jo Littoisiin ilmoittamaan... :S

lentsu

#646
Voi hyvät hyssyrät, mä sitten rakastan  :twisted: ihmisiä, joiden kanssa asiat sovitaan ensin mailitse, miten menetellään, sen jälkeen luetaan hirveetä shittiä facebookin seinältä asiasta.

No, kukin eläköön tavallaan, pääasia, että hamsteri voi hyvin ja on tietämätön kaikesta ikävästä. Mutta mä oon kuulkaa ollut äärettömän paha ihminen, kun en ole lähettänyt eläinparkaa takaisin, nähtyäni, ettei se sovi mun kasvatustyöhöni, vielä vuorokaudeksi tai kahdeksi suljettuna pieneen karkkilaatikkoon, missä se oli todellakin pissasta märkänä, koska purua oli minimaalisen vähän, ja sen lisäksi vain hiukan kovaa paperisuikaletta, joka ei ollut edes mitään imukykyistä talouspaperia.  :roll:  :cry:

Katos kun ei vaan siinä tullut mieleen! Mistähän syystä?  :x

terveisiä hamsterilta, joka on nyt hyvissä oloissa.

Nape

#647
^No onpa touhua :o  En minäkään lähettäs hamsuparkaa takaisin jos jo eka reissu on ollu noin ikävä ja rasittava eläimelle, olkootki sitten minkänäköinen norsunkärsä tahansa, niin eihän se eläin sille ite mitään voi, tekisin varmaan samoin kuin sinä, eli etsisin mukavan lemmikkikodin sille jos en pystyis itse pitämään sitä.
Ja onpa ikävää jos luulee sopineensa asiat, niin sitten fb:ssä lukee ties mitä :roll:


Äh, mä en pääse katsoon tuota Mesiksen laittamaa videota :|  Ois ollu kiva katella se :)
Muoks: kokeilin vielä kerran ja nyt pääsin näkemään videon; onpa siinä vauhtia kerrakseen, ihana vipeltäjä :lov

Ite tässä illan touhaillu hamsujen kanssa, iltalenkkejä ja painot otin niiltä. Hitsi, kun Filipistäkin on tullut iso poika, ja sen turkki on kasvanut, takapuolen päällä vaan menee sellanen hauska kolmio, jossa ei ole niin pitkä karva kuin muualla :P  Tässä sitä sen turkkia katsellut muutoinkin, kun niskavillat näyttää vähän sellasilta rasvottuneilta.. että voikohan sille tehdä jotain.

lentsu

#648
Meillä on mies työmatkalla ulkomailla, eikä kukaan oo laittamassa mua nukkumaan.  :D Niinpä leikin kaiket yöt vaan eläinten kanssa, hitsit aamulla pitäis kuitenkin mennä töihin. Mutta kun on illanvirkku niin...  :roll:

Tää murheenkryynihamsteri on kyllä luonteeltaan aivan poikkeuksellisen suloinen.  :sydan Hirveän kiltti, viihtyis käsissä vaikka kuinka. Vietin sen kanssa tuossa aikaa lattialla istuen.

Taiskan kylkiä seuraan pelonsekaisella uteliaisuudella. En edes uskalla nostella sitä nyt. Ainakin käytös on vähän muuttunut, tekee enemmän pesää. Mutta vielä ei uskalla ajatella, hädin tuskin hengittää sinne päin, että onks se tiine vai ei. Musta on tullut ihan huru, kun en ole kasvattanut kolmeen vuoteen mitään.  xD

Nape

#649
Meillä on kyllä mies kotona, mut kukaan ei laita mua siltikkään nukkuun :D  
Mä oon kyllä sellanen valvoja, ku ei vaan väsytä ajoissa koskaan. Aamulla mun joutuu kuiteski viiä isot pojat eskariin ja tarhaan (jos nyt pääsen sängystä reippaasti ylös ku on toi häntäluu täysin mäsänä, tänään vei tunnin päästä sängystä ylös)..

Toivottavasti lentsun Taiska on kantavana :)

Mä vaan oottelen kevättä ja toukokuuta, että saatais meillekki hamsuvauvoja, nyt varsinki, kun Paulan poikue emonsa kans oli meillä hoidossa, niin tuli hirveä syrkkivauvakuume. Mut tuleva mammakanditaatti on vielä niin nuori, että eihän tässä auta ko ootella :)

Tein mielestäni tänään hyvän löydön huutiksesta ku 3 eurolla saan hyväkuntoisen metalliverkkojuoksarin meijän Gunvald-talvikolle :)

jonna

#650
Jollain on välähtänyt  xD
http://www.ikeahackers.net/2011/02/hams ... ve-tv.html

Ai vitsit tuommonen ois aika kiva!

S.D.G.

#651
^ Ois maukas!

Höhöö, tollasta Ikea-Hackers-sivustoa en oo aiemmin nähnytkään. Täytyypä tutustua lähemmin kun muutenkin Ikea nyt vaan rulettaa yli kaikkien muiden puotien.  :P
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Hessuinen

#652
Kivan näköinen räpellys, mutta onko sittenkään hamsulle kiva.. Lähinnä sijainti kun on telkkarin yläpuolella, stressaa varmasti hamsteria jos yhtään ohjelmia katsotaan. Lisäksi tossa ei oltu näköjään panostettu ollenkaan ilmastointiin, ei siis mitään verkkoa/reikälevyä mistä se ilma sujuvasti vaihtuisi (puhumattakaan siitä ettei tuon hamsun omistaja ilmeisesti käytä hamsullaan ollenkaan purua tai vastaavaa kaivelumateriaalia..).

Tuolta löytyi toinenkin "modaus" hamsterin asumukselle, joka on omaan silmään hirveän kivän näköinen, ilmastoinnista huolehdittu eikä ole telkkarin yläpuolella. :)

http://www.ikeahackers.net/2009/12/expe ... -home.html
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Mustikkamaan

#653
Vitsi että mulla on käynyt huono tsägä noiden meidän hamsunpoikasten kanssa :S

Eka tuossa pari päivää sitten kaksi poikaa karkasi, kun niiden terran alla oleva semmoi tukitsydeemi oli vähän lipsahtanut ja aukassut parin sentin raon katon ja terran yläreunan väliin. Reissulla toinen sitten menetti henkensä ja jouduin luonnollisesti perumaan sen kaupankin - tuleva omistaja oli sen terrankin jo sisustanut ja kaikki :(

Nyt sit ku yhtä poikasta tultiin hakemaan, niin sitä ennen pidin sitä sylissä. Kävin keittiössä, kun se pompsahti lattialle. Olin ottaas sitä kiinni, niin se luikahti keittiön kaapin sokkeliin - juuri sinne, mihin ei päästä käsiksi helposti. Mulla ihan tuli itku että mitä ihmettä mä nyt teen, hamsunostajat tulee kohta. Noh, isäntä otti sit kovat otteet ja purkasi kaapiston veke. Hamsu paniikissa tietysti, kun se oli semmoi väkivalloin purettava kaappi, eli käytettiin porakonetta ja vasaraakin. Hamsu oli ihan huutopaniikissa sen jälkeen, mutta ostajat silti halusivat sen kun juuri sitä olivat odottaneet, pitkän ajan. Kyllähän siitä ihan normaali hampsteri tulee, mutta vähän aikaa lienee järkyttynyt tuollaisen tapahtuman jäljiltä ja siten saattaa olla vähän vaikeampi kesyttää uuteen kotiin. Jos olis vielä pari päivää ollut aikaa, niin olisin saanut sen rahoitettua.

Nyt oon lähdössä viemään neljää tyttöä yhteen ihanaan eläinkauppaan ja pelottaa, että mitähän tossa matkalla ehtii vielä sattua  :teipit Mul on ollu muutenki nyt pari päivää jotenski niin huonoja, että kaikki on mahdollista  :kieli

P.S. Mua kans hämää toi telkkarin yläpuolisjuttu, kivasti resonoi pintoja pitkin äänet - ellei sit toi oo vaan joku juoksutusterra tms. Hauska idea silti!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Mustikkamaan

#654
^Ei mitään muuta menny pieleen, mutta yks tytöistä rääkäs siinä ku siirsin eläinkaupan boksiin - vaikka noista likoista ei oo ykskään kertaakaan aiemmin rääkässy. Tottakai mut piti vielä kerran häpästä jotenkin! :D

Onneks puoti oli muuten tosi tyytyväinen näihin poikasiin :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#655
No onpas tosiaan Mustikkamaalla ollut epäonnea :teipit  Onneks tyttöjen kuskaamisessa ei mitään tuon pahempaa sattunut.

Tuliki tuosta sylistä pompsahtamisesta mieleen, että meijän hamsuilla ollut selvästi kevättä rinnassa tai jotain ihme energiaa. Toissailtana Linda veti ihme rundia ympäri dunaa niin että mä luulin että sille on tullu joku ihme häiriö päähän, eilen kun otin Ristoa dunastaan, niin se säntäs otteesta pois just ku olin nostamassa sitä, onneks oli käsi viel dunan puolella, muute ois voinu sattua pahasti, kun duna on hieman korkeemmalla (tv-tason päällä olevan ison häkin katon päällä siis duna), ja kaiken kruunas sit eilen se, että Lissu hyppäs mun kädestä n. metrin korkeudelta lattialle, kun hain sitä iltalenkiltä, ei onneks käyny mitään sille eikä päässy karkuun.

piu´

#656
Apua, auttakaa mua, mulla on kauhea hamsukuume ! Tahtoo toisen syrkin!  :lov

Saana

#657
^Jos kuume on noussut ihan järjettömiin mittoihin niin silloin ei auta muu kuin mennä katsomaan tämä lista läpi: viewforum.php?f=23 :)

Sintturainen

#658
Meilläkin on joskus käynyt että pennut on kotona tosi kesyjä ja kilttejä, sitten kun vie esim. näyttelypaikalle myyntiin niin ne rääkyvät ja hyppivät kuin mitkäkin villihamsterit  :D

Eilen ajelin tosiaan 100km ylimääräistä kun hain uroksen lainaan, ja tänään haen toisen. Tosin tää toinen on vaan reilun 10km päässä, ei tarvi sen kauemmas ajella...  :oops:

tintsku

#659
Tulin äskön Feelin kanssa eläinlääkäristä. Feelillä on hajurauhanen tulehtunut, hajurauhasen kohdalla oli n. 1,5x1,5 cm kokoinen patti. Eläinlääkäri puhkas sen ja sieltä tuli kauheasti verta ja talia. Eläinlääkäri laitto vielä nahan alle tulehduskipulääkettä ja antibiootin suun kautta. Saatiin mukaan viikon ajaksi antibiootit ja tuota pattia joutuu painamaan pari kertaa päivässä, ettei se täyty uudestaan, kunnes se alkaa parantumaan.
Toivottavasti äiti osaa antaa lääkkeen aamun illon, kun ite lähden huomenna reissuun kolmeksi päiväksi:S