• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Keskustelua pesäntekotarpeista (vessapaperi, pesävanu etc)

Aloittaja Oni, 06.02.09 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

jjenna

#45
metsku, viitsinetkö etsiä jostakin nettikaupasta sitä vanua jota käytät? Meinaan jos se ei ole sitä kookoskuitua, eikä pumpulivanua, niin minkälaista sitten?
Lisäksi: miten se ikä liittyy pesävanuun?  :D Vaarallista se on, olit sitten 8 tai 33 vuotias..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

X-File's/JonnaMilaya

#46
Nyt ehkä ohi aiheen, mutta tuosta minskin vessapaperikuvasta tuli mieleen, erään tuttavan kertoma tarina kuinka hänen hamsterinsa(mun kasvatti) oli murtautunut häkistään eräänä yönä ja mennyt veskiin tekemään pesää...TERVEYSSITEISTÄ! (tämä nyt oli pientä kun aattelee et mitä kyseinen hamsteri teki muutakin tuohoa....)
~Solnechnyi Trusha~

eta

#47
^ Siitäpä sain hyvät pehmusteet  XD
Meidän hamsuille ainakin kelpaa vessa -tai talouspaperi. Jotkut myös tykkää heinästä mutta allergisena en sitä usein laita.
Kerran eräs syrkeistä oli jyrsinyt pesäänsä ison palan minun farkuista, olivat jääneet vähän liian lähelle häkkiä ja pinnojen välistä oli sit nakertanut.  :D

Vevve

#48
Sitä mä olen miettinyt, että mistähän pesävanu tehdään? Onko se jotain muovia vai mitä ihmettä?
Sehän sisältävät varmaankin myös kaikenmaailman väriaineita, jotka eivät varmasti ole hamsterille terveellisiä vaikkei se pesävanun nielemiseen kuolisikaan. Katsokaa nyt noitakin. Pistelisitkö itse poskiisi turvallisin mielin?

muumimamma-64

#49
Ferplastin omassa pesävanupaketissa lukee näin.
Hamster nest
This hamster bedding consist of a natural cotton fibre, ideal for a comfortable and warm bedding.
Instructions: place a single pad ofnest your hamsters sleeping area.We reccomend that you replace the used bedding at least once a week.

En ole pesävanun puolesta puhuja ja meillä näitä Ferplastin Dunien mukana tulevia pesävanuja( otettu siis myytävistä pois) haalittu lasten askarteluun korvaamaan pumpuli. Ulkonäöllisesti kellertävää pumpulia tuo vanu, jossa seassa sellasia tummempia pienenpienen jyvän tuntuisia juttuja.Hyvää askartelu vanua siis.Ja tuossa paketissa ei kyllä puhuta mitää, että oisi sulavaa tavaraa...
Meillä varsinkin Ariel on hulluna vessapaperiin. Sitä, kun laitetaan läjä terraan niin neito tunkee posket täyteen ja kuskaa niitä jemmaan kahteen eri paikkaan. On vielä järjestelmällinenkin sen kanssa. Vie joka toisen kuorman toiseen pesään ja joka toisen taas eri pesään. xD
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

mitrosbutros

#50
Hello
itse Nakki neitosella käytän *pesäpetinä* tuotenimillä puuvillakota, Kapok ... olevia puuvillaa.. materiaali ei halpa mutta veitsellä pilkon pienemäksi ja siivotessa on pesässä pehmeä puuvillakerros ohessa kuva..

//http://www.hamsteriyhdistys.net/galleria/displayimage.php?album=random&cat=11062&pos=-2084

metsku

#51
Lainaus käyttäjältä: "jjenna"metsku, viitsinetkö etsiä jostakin nettikaupasta sitä vanua jota käytät? Meinaan jos se ei ole sitä kookoskuitua, eikä pumpulivanua, niin minkälaista sitten?
Lisäksi: miten se ikä liittyy pesävanuun?  :D Vaarallista se on, olit sitten 8 tai 33 vuotias..

Käytän kaikenlaisia. Mistään mitä käytän ei ole ollut kuvaa täällä, nettikaupoissa tuntuis olevan niitä kirkkaanvärisiä. Käytän yleensä sellaista luonnonvalkoista. 100% puuvillaa onpi se materiaali. Tuon iän laitoin koska yökyöpeli kirjoitti, että lapset joten ajattelin oikaista.

metsku

#52
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Sitä mä olen miettinyt, että mistähän pesävanu tehdään? Onko se jotain muovia vai mitä ihmettä?
Sehän sisältävät varmaankin myös kaikenmaailman väriaineita, jotka eivät varmasti ole hamsterille terveellisiä vaikkei se pesävanun nielemiseen kuolisikaan. Katsokaa nyt noitakin. Pistelisitkö itse poskiisi turvallisin mielin?

En mut en mä vessapaperiakaan haluais syödä  :lol:

GaneshaX

#53
Jos jompaa kumpaa, niin ehdottomasti paperia XD

Ja se nyt vain on tosi asia, että hamsut laittaa pesämateriaalia poskiinsa ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nansku_

#54
Meillä Repe käyttää vain Lambi-merkkisiä nenäliinoja  xD
Nanna 18.08.2006 - 16.11.2007
Bumba 29.04.2006 - 16.11.2007
Repe   01.10.2007 - 30.8.2009

Levätkää rauhassa rakkaat <3

Vevve

#55
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Jos jompaa kumpaa, niin ehdottomasti paperia XD

Sama täällä.

Sohvi

#56
Vessapaperi. (Tietty!) En mitään pesävanua oo ikinä käyttänytkään enkä koskaan tule käyttämään.
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Kristiina

#57
Meilläkin ensimmäisenä käytettiin vessapaperia, mutta kun Eikka alkoi syömään sitä, ei enää voi antaa vessapaperia :). Nykyään annan Eikalle kananmunakennoja, ja se itse repii ja muussaa ne sopivaksi pehmikkeeksi ja vie mökkiinsä :).
Eikka
22.3.2008 - 16.8.2010
Safiiri, Talvikko

Lepää rauhassa, pikkuinen

Scarlett

#58
Lainaus käyttäjältä: "Kristiina"Meilläkin ensimmäisenä käytettiin vessapaperia, mutta kun Eikka alkoi syömään sitä, ei enää voi antaa vessapaperia :)

Oletko varma, että se oikeasti syö sitä paperia? Suuhunsahan se sitä varmasti ahtaa kuljettaakseen sen pesään, mutta ehkei se sitä syö kuitenkaan.

GerbuHamsu

#59
Molemmat piipittäjät suosivat vessa- ja talouspaperia. Nasu kylläkin pissii siihen myös, mutta pessässäkin sitä on niin, että se on ihan täynnä ja pikkuinen talvikko ahtautuu sisään maissipesäänsä vaikka väkisin. Neposka taas pitää paperia nurkassa, jossa se nukkuu. Aattelin laittaa sille viisi palaa talouspaperia sille päärynäpesään, koska se pesä on liian suuri muuten. Ne on niin suloisia kun ne tunkee kokonaiset paperit suuhun ja vie pesään ja auttaa tassuilla sen möykyn ulos. Nyt ne joutui erottamaan ja Neposelle laitoin eilen paperin palan roikkumaan häkkikatosta ja tyttönen meni ja kiipesi tikkaita pitkin herkkutikulle, kiipesi herkkutikkua ylös ja roikkui paperissa kunnes tupsahti alas(ja se oli niin fiksu, että oli kasannut paperia ja purua alle isohkon kasan).