• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

metsku

#225
Minttu, älä nyt ihmeessä rupea laittamaan hamsteriasi pienempään tilaan kuin mihin se on tottunut  :( Hamsterin elämä on lyhyt ja sun tehtäväsi sen omistajana huolehtia, että sillä on kunnon tilat. 120cm leveä terraario kuulostaa hyvältä.

Minttu

#226
Sehän olis aivan unelmaa jos vois asuttaa kaikki muruset niin isoihin terraarioihin, mutta käytännössä se on mahdotonta kun niitä on nytkin jo kolme. Vielä jos alkaa poikashommat tässä lähiaikoina niin tila loppuu jopa meidän suht isossa kaksiossa kesken. :/

Maiju*

#227
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Minttu, älä nyt ihmeessä rupea laittamaan hamsteriasi pienempään tilaan kuin mihin se on tottunut  :( Hamsterin elämä on lyhyt ja sun tehtäväsi sen omistajana huolehtia, että sillä on kunnon tilat. 120cm leveä terraario kuulostaa hyvältä.
Kyllä se syrkki vallan hyvin pärjää pienemmässäkin kuin 120cm terrassa.  ;)

Mä oon ainakin aina vaihdellut ihan surutta asumuksia, miettimättä että "voi voi, nyt tää papparainen joutuu pienempään kuin on tottunut, kärsiiköhän se".
Mikäli häkki/terra/boksi on lajille sopivan kokoinen, tarkoittaa se minusta kunnon tiloja.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Monsterhamster

#228
Mulla odottaa tuossa huoneeen nurkassa tuollainen pieni kirjahylly ("normaalissa" käytössä tosin) jota olen joskus kaukaisessa tulevaisuudessa mahdollisesti modaamassa kääpiöasumuksiksi. Yhden hyllyn sisämitat n. 67x26, pitkä ja kapea.

Nimim. Haaveissa hamstereiden kasvatus sitten joskus ehkä :P
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Markka

#229
Mä mietin varmaa jokaiseen kaappiin jonka mä nään hamsun asumusta :oops:
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Takku-Turkki

#230
Hmm tommonen muovilaatikko olis huippuhieno  :) Veis vähän tilaakin. Ja se verkko siihen sivulle, että saa päällekkäin (= taka-ajatuksena toinen hamsteri  :D ). Pitänee kesän aikana semmonenkin sitten nikkaroida ajankuluks  :)

Oi että! Mä metsästän heti Ikeasta niitä samla-laatikoita kun saan rahaa ja haen verkkoa! Näähän on niin kätevät, sit kun vielä saa pinottua päällekkäin :D Ja jää gerbiileille terraariot, ne varmaan tulis läpi muovilootasta. Unelmani toteutuu siis - paljon syrkkejä ja sitä gerbiilikasvatusta :P

Mua vaan mietityttää. Onko kenenkään syrkki alkanut muovia järsiin jostain kohtaa?`Ettei vahingossakaan tuu läpi.
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Vevve

#231
Muahahaha, mä en ymmärrä mitä Mirkku ja Lentsu valittaa että mattoveitsellä nyrhiminen ois hidasta! Otin aikaa, mulla meni Biltemaboxiin reiän tekemiseen mattoveitsellä 3min 50sek.  :D  :D
... voiski perustaa semmoset hamsterikasvattajien olympialaiset. Kuinka nopeasti modaat boxin, siivoat 20 asumusta jne.  XD

GaneshaX

#232
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"... voiski perustaa semmoset hamsterikasvattajien olympialaiset. Kuinka nopeasti modaat boxin, siivoat 20 asumusta jne.  XD

 XD Mä olen ainakin sellanen näpertelijä, etten ikinä pärjäis niissä kisoissa :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Eve87

#233
Tämmönen pikasesti tuli väsättyä. Pohja 3e+verkko...jotain? = yhteensä varmaan 5-7e tuli hinnaksi. Tulihan siitä vähän korkea, kun en jaksanut madaltaa, nyt siinä asuu yksi lyllerö eläkeläinen joka ei katossa kiipeile, tasot pitää kuitenkin siihen jossain vaiheessa lisätä.

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Vevve

#234
//http://youtu.be/0DjFtoN14B0

Unohdin linkittää tänne! Sutaisin siis torstai-iltana kokoon tällaisen videon säilytyslaatikoiden modaamisesta.  :)

Ely

#235
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"//http://youtu.be/0DjFtoN14B0
Tällä ohjeella sain tällaista aikaiseksi:


 :D
Eli Ikean Samla-laatikko (79x57x42 cm) rumasti modattuna kun ei riitä kärsivällisyys tuon mattoveitsen kanssa. Tarkoituksena olisi tehdä vielä toinen reikä tuonne toiselle puolelle, kunhan olen taas henkisesti valmistautunut siihen.

Vielä 3 ½ laatikkoa modaamatta :shock:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Vevve

#236
Samlat on sikakovia! Itse sahasin niihin reiän reippaasti sellaisella sähköisellä kuviosahahommelilla, oiskohan joku heiluripistosaha :D

Sintturainen

#237
On mulla ollut gerbiilit muutaman kuukauden muovilootassa eivätkä oo pureskelleet. Riippuu varmaan tapauksesta...

Hamppeliini

#238
Onko kukaan tehnyt asumusta JYSKin laatikoista? Kokemuksia kaipaisin ;) Ostin tämän http://www.jysk.fi/210/232/3921956/a/catalog josta olisi siis tarkoitus modata jossain vaiheessa tulevalle talvikolle asumus mutta kuinkahan onnistuu... Syrkillekkin ensin mietin, mutta tosiaan vaikka alareuna ei hirveämmin kapenekkaan kun katsoo niin silti sen leveys mitatessa olikin vain jonkun 60 muistaakseni eli aikalailla liian pieni... Mutta talvikolle varmaan menisi?

Mites eikö niissä ikean samloissakin ole renkaat alla? Tuossa on ja otin ne pois, mutta sisäpuolella on niistä sellaiset kohoumat ja mietin että saako ne niitä jotenkin nakerrettua vaikka piiloon jäävätkin?

Entäs sitten mille korkeudelle olette ne verkko aukot tehneet ettei purut pölise? Ja onko ilmanvaihto riittävä jos vain päädyt verkoittaa?

Paljon kymysyksiä mutta olisin kiitollinen jos joku viisaampi osaisi näissä neuvoa ennenkä alan teloa sormeni mattoveitsellä...  :lol:

Ely

#239
^Samloissa on joo renkaat alla, taitaa olla kaikissa? Ovat mielestäni tosi käteviä vaikka aluksi mietin että otan ne pois, mutta on sittenkin helpompaa kun voi siirrellä laatikoita helposti <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Näkisin että ilmastointi on ihan sopiva vaikka tekisikin vaan yhden ison reijän ja sen verkottaa, onhan dunissakin se kattoritilä ainoa kohta mistä ilma vaihtuu. Porasin kuitenkin varmuuden vuoksi kansiin reikiä.



Neljä samlaa sain modattua hiellä, tuskalla ja mattoveitsellä (noi pikkuboksit on biltemasta...) Ei enää ikinä! Jatkoa varten hommaan tuon "sähköisen kuviosahahommelin" <!-- s:D -->:D<!-- s:D --> Kai sillä on edes vähän helpompaa kuin mattoveitsen kanssa raadellessa?

Noin muuten oli ihan hauskaa ja palkitsevaa hommaa. Otan tavoitteekseni hankkiutua eroon dunista, terraarioista ja häkeistä ja korvata ne modatuilla samloilla <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."