• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Keskustelua pesäntekotarpeista (vessapaperi, pesävanu etc)

Aloittaja Oni, 06.02.09 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

Eve87

#210
^ mitä mieltä olet pesävanun vaarallisuudesta/riskeistä?

Meillä käytetään pesäntekotarpeena vessa-/ja talouspaperia, sekä pehmeää heinää on tarjolla, mutta nämä ei tykkää kun möyhiä heinässä  ;)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Markka

#211
Minä käytän vessa- ja talouspaperia :)
Onko se hyvä jos revin paperit noin 10x5cm paloihin ja levitän ympäri terraariota ja annan Bellan etsiä palat?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Eve87

#212
^ ainakin siinä on tekemistä että se roudaa ne pesään, mutta meillä hamsterit mielellään sitten silppuaa sitä paperia itse. :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Markka

#213
^Hyvä :)
Eli tarkoitatko, että voin laittaa ne paperinpalat sinne konaisina? ;)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Eve87

#214
^ Toki. :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Jonsku

#215
Mulla toi edesmennyt robo ei kelpuuttanut jos laittoi kokonaisia vessapaperin paloja häkkiin, vaan silppusin sille nenäliinaa ihan ohuiksi suikaleiksi :angel Oonko mä ainut täällä joka käyttää nessuja? :D

Narsu sulloi aina pesänsä täyteen nenäliinaa ja siivouksen yhteydessä otettiin kerran kuvia XD Toi pursuava kohta on oviaukko...
[attachment=0:3g9czz8v]hei 611.JPG[/attachment:3g9czz8v][attachment=1:3g9czz8v]hei 610.JPG[/attachment:3g9czz8v]
´Sitä osaa mitä haluaa!`

metsku

#216
Olen selvittänyt valmistajia myöten pesävanun turvallisuutta ja se kyllä sulaa elimistössä eli tuo suolitukosjuttu ei pidä paikkaansa. Myöskin aikuisen hamsterin raajan kietoutuminen pesävanuun kuulostaa melko mahdottomalta ja katson vaaran olevan niin mitätön, että en näe yhtään ainoaa syytä olla käyttämättä pesävanua (paitsi hinta).

Jutut kuristumisesta ovat täysin tuulesta temmattuja, sellaista ei ole tapahtunut eikä sellaista voi tapahtua. Olen itse testannut kymmeniä vanuja eikä niihin kyllä hamsteri voi kuristua vaikka haluais.

Pesävanuun liitettävät vaarat on melkolailla olemattomia joskin noita jalkaan kietoutumisia ainakin poikasilla on ollut jonkin verran. Moneen asiaan liittyy kuitenkin pieniä riskejä ja itse näen hamstereiden kohdalla paljon isompiakin riskejä. Pidän pesävanua turvallisena ja käytän sitä koska hamsterit tykkäävät siitä.

Vevve

#217
Mä en myöskään jaksa pitää vanua kauhean vaarallisena, mutta en myöskään ymmärrä tätä "SE ON TURVALLISTA!!11!" -kohkaamista. Eiköhän se ole jokaisen oma asia haluaako ostaa kallista hyödytöntä pinkkiä pumpulia vai käyttää vessapaperia.

metsku

#218
^Kaikenlainen asiaton vouhkaaminen on rasittavaa. En jaksa tuollaista mutta en jaksa myöskään noita addresseja joissa kuollaan ja tukehdutaan ja joissa raajat katkeaa jonkun pesävanun takia. Vaan antaa lasten puuhastella ;)

Saana

#219
Meillä ei ole koskaan ollut käytössä pesävanua eikä tulisi mieleenkään ostaa sitä jo pelkän hinnan vuoksi. Hamsterit saavat mahtavia pesiä aikaan vessa- ja talouspaperista ja viihtyvät niissä vallan mainiosti.

En myöskään suosittele pesävanua turvallisena materiaalina ja lemmikkituomarin ominaisuudessa kyllä ilmoitan jokaiselle, jonka boxista löytyy kyseistä vanua, että sillä on mahdolliset ikävät puolensa.

Jonkka

#220
On turvallista, sulavaa ja pehmeää pesävanua, ja on pinkkiä, sulamatonta pumpulia. Itse käyttämälläni vanulla ei ole vaaroja tai riskejä.:) Musta on hassua kun lähes kukaan näistä pesävanun vaaroista saarnaajista ei oo edes ostanut sellaista koskaan, saati kokeillut!:D

Ja joku kysyi miksei vessapaperi tai talouspaperi, ja vastaus on: koska mulla on varaa ostaa vanua, joka näyttää kivemmalta ja johon hamsteri tykkää pesänsä tehdä.

Markka

#221
Tiätääkö kukaan onko Iso Omenan Faunattaressa myytävä valkoinen vanu vaarallista?
Tuli kiinnostus kokeilla vanua :D
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Vevve

#222
Lainaus käyttäjältä: "Jonkka"On turvallista, sulavaa ja pehmeää pesävanua, ja on pinkkiä, sulamatonta pumpulia. Itse käyttämälläni vanulla ei ole vaaroja tai riskejä.:) Musta on hassua kun lähes kukaan näistä pesävanun vaaroista saarnaajista ei oo edes ostanut sellaista koskaan, saati kokeillut!:D

... toisaalta kukaan näistä pesävanun puolesta saarnaajista ei ole myöskään nähnyt hamsterinsa suolistoon sisälle, kuinka se vanu siellä käyttäytyy. Ensi prioriteettina rahaa tavoittelevien tarvikevalmistajien sanaa sulamisesta en ihan purematta niele, kuten en monia muitakaan outouksia.

Mutta edelleen, minulle on se ja sama mitä kukakin käyttää, ja en usko että se vanu mitenkään tappavaa on. Kunhan vaan alkaa ärsyttämään tämä tympeä keskustelu  :kieli

Ely

#223
Pesävanun käyttäjät: Pääseekö hyvälaatuinen pesävanu kiertymään lankamaisesti vai katkeaako tuo ennen kuin sellaista pääsee käymään?
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Deesa

#224
Itse käytän vessapaperia. Eipä ainakaan ole riskejä ja hamsukin näyttää tykkäävän siitä. (:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?