20.3.2010 Ulkomuoto- ja lemmikkiluokat hamstereille, OULU

Aloittaja Aya, 07.01.10 - klo:17:06

Nappula

Me tullaan Nepparin kanssa  :lov  Ekat näyttelyt meille kummallekkin, jännittää  :msilly:
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

EmilyZ

Mullekki on oikeastaan ensimmäiset näyttelyt,oon käyny ite vaan siellä kattelemassa:)

Sintturainen

Juuh, näyttelyt huomenna ja kauhee räkätauti. Tää on vissiin joku kirous, ennen Jyväskylän näyttelyä sairastuin ja nyt taas. Onneksi ei taaskaan oo kuumetta, pupuja pitäs lähtä arvostelemaan ja hamsuja viedä näytille.

Aya

Huh, olipahan taas näyttelypäivä! Mulla oli ulkomuotoluokassa mukana kaksi hamsua ja niistäkin vain toinen oma, toinen oli sitten kasvattini joka asuu kaverin luona. Olin hieman yllättänyt menestyksestä, mutta en valita  XD Sainpahan jotain kotiin tuomisiakin!

Oli myös oikein mukava arvostella lemmikkisyrkit joita oli huikeat 41kpl! Taso oli kova, ja erinomaisia tuli jaeltua ihan kiitettävästi. Sijoittuneet hamsut olivat kaikki aivan erinomaisia yksilöitä, täydet pisteet omistajille lemmikkien hyvästä hoidosta! Toivottavasti kenellekään ei jäänyt mitään epäselvää, yritin kyllä ajan puittessa kirjotuttaa sihteerillä mahdollisimman paljon. Valtaisa kiitos siis sihteereille Helylle ja Mialle! Samoin myös assareilleni joilla varmasti riitti puuhaa etsiessä syyrialaisia hamsuja monesta eri pöydästä. Tämän kummempaa en ala kommentoimaan tähän aikaan vuorokaudesta XD

Ja kiitos Petelle vielä kerran kun hän viitsi tulla tänne jääkarhumaahan asti arvostelemaan  :sydan Toivottavasti päivä sujui ilman suurempia ongelmia!

Pertti

Ilo oli kokonaan puolellani! Harmi vain että ulkomuotoluokassa oli niin kamalan vähän kääpiöitä  :S Kiitos minunkin puolestani kaikille näytteilleasettajille, sekä näyttelynjärjestäjille ja kaikille tutuille seurasta ja Aijalle hovikuskina toimimisesta !

Meidän nuori ruotsintuonti normaali syyris oli paras nuori, eli tulipa jotain kotiintuomisiakin :)

Jäi Täyspottikin kokeilematta kun se tein Stockmanni on niiiiiiiiiiiiiin sekava  :haha
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sintturainen

Juu oli tosi kiva päivä! Me Aijan kans haukuttiin kilpaa aamulla meidän hamsuja (Aijalla huonon värinen, mulla laiha), ja iltapäivällä oltiin just niiden hamsujen kans standardien best in showssa  :D Onnittelut vielä mun hamsun kasvattajalle, PiiaL:lle, hienosti pärjäs myös veli jä isä! Mietin nyt että pitäskö sittenkin oottaa astutusta tupliksen jälkeen...

wiidii

^En kyllä tajua millaisiksi mörssäreiksi sää Satu haluat sun hamsterit, se oli just huipussa massassa  :D  Turkin olisi kyllä saanut vielä kasvattaa.

Meille taisi tulla ulkomuodon puolelta yksi TS ja sitten lemmikkipuolelta kuma.  :)  Pupu se omaksi yllätykseksi pärjäsi parhaiten, oli PPK1, sai kuman ja ikäluokkapalkinnon ja taisi olla vielä Bis5.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

^Sellasiksi niinku meijän Luna, se oli se huonon värinen musta kilppari naaras, sellasia naaraiden pitää olla  :D

PiiaL

Sintturainen: Kiitoksia ja suuret onnittelut Nellin menestyksestä, pitää sitä nyt vähän kasvattajana omia itellekin, hienoja hamsuja I-poikasista on kasvanut :)

Vähän semmosta turkin puutetta meilläkin noilla hamsuilla on ajoittain(vaikka muuten turkit ovat hyväkuntoisia ja tiheitä), että aina miettii kehtaako ketä mukanansa tuoda. Kun pitkiksiä kasvattaa, niin kyllä niillä pitäisi sitten sitä turkkia kanssa löytyä näytettäväksikin. Pitkäturkki vaan on semmoinen, että yhtenä päivänä on mieletön pehko, seuraavana saattaa olla siitä muisto vain ja se päivä on hyvin usein se näyttelypäivä. Tuomari ei kuitenkaan ollut hirveän ankara turkin pituuden suhteen nyt, muutkin seikat ratkaisivat yhtä paljon. Niimpä meidän Darwin oli pitkisten toinen, Igor viides ja Gillian kuudes, kaikki saivat sertit. Eli kivasti oli sijoittuneissa suku edustettuna, Darwin ja hänen lapsensa Igor & Nelli, Igorin ja Nellin siskopuoli Gillian ja Darwinin siskon Darcellin tytär Tuisku :)

Lemmikkiluokastakin jokainen sai jotakin: Gillian oli toinen, Darwin sai kuman ja Igor erikoispalkinnon. :)

PetExpossa sitten aikalailla samalla kokoonpanolla nähdään taas :)

Sintturainen

^Minäkin päätin että en astuta Nelliä vielä vaan vasta tupliksen jälkeen  :D
Että siellä sitten koko suku näytillä taas.