Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Yökyöpeli

Niinku Vevve tossa jo totesikin ni kovasti on yksilöllistä. Mulla oli miljoona vuotta sitten serkukset (urokset) jotka yhdistin luovutusikäsinä ja ne asuivat koko elämänsä kimpassa ilman ongelmia. Yleensä äiti - tytär pareille on tullut tappeluita kun tytär on ollut 5-7kk ikäinen. Pojat tulee mun kokemuksen mukaan pitempään juttuun yhdessä mutta edelleenkin niissäkin on yksilöllisiä eroja.  Meillä kimppakämpissä asutaan jos toimeen tullaan. En näe mitään syytä erottaa sopuisaa sakkia. Joskus on ollut myös uros-naaras pareja jotka eivät ole saaneet jälkikasvua mutta asustaneet sulassa sovussa saman katon alla.
Mä käväsin piiiiitkästä aikaa näyttelyssä. Ihan pakko päästä ens vuonna taas omienki hamsuttimien kanssa näyttelyyn  :misc_aai:Yhteen asiaan kiinnitin huomiota. Myyntipöydällä  oli syyrialaisia myynnissä ja osa niistä oli aivan liian pienissä bokseissa. Jos kerran näyttelytettäville syrkeille on asetettu minimikoko L-boksi niin on aika hurjaa että myyntipöydällä on M-koon kuljetusboksissa VIISI syrkkilapsukaista. Ja oli siellä jokunen muukin arveluttava tapaus. Toivoisin että hallitus asettaisi jonkinlaiset raamit myös myytävien hamsujen kopeille ja että nämä  ohjeet infotaan näyttelykutsuissa.
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"No, sihteerihän ei kirjaa itselleen mihinkään ylös niitä kokonaisarvosanoja, joita tuomari eläimille antaa, joten sihteerin on mahdotonta sanoa että tuo ja tuo sai myös EH:n, mutta tuo joka sai vain H:n ei kuulu tähän pöydälle. Ja varsinkin Sebastianin kohdalla, kun hän ei omiin listoihinsa käyttänyt näitä T/MH/H/EH/ERI-merkintöjä vaan jonkinlaista numerosysteemiä, luullakseni.

Sihteerillä tulisi olla oma sihteerin luettelo järkkäreiden puolesta johon sihteerin nimenomaan tulisi merkata mitä mikäkin elikko saa arvosanaksi.
Nuorena kiinarit ovat monesti vikkeliä vilahtelijoita mutta kun tottuvat omistajaansa kesyyntyvät hyvinkin rauhallisiksi. Etenkin urokset. Harvemmin ne kuitenkaan ihan omatoimisesti kädelle kiipeävät vaan ne täytyy "kaivaa" jostain esiin  :D
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"
Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"Itiksen Faunassa on vaihtunut omistaja mikä selittää uuden valikoiman. Kinkit on muuten Ruotsista kasvattajalta, tänään kysyin.

Kysyitkö onks niillä paperit?  Hyvin todennäkösesti siel on mun kasvatteja takana jos on joltain viralliselta kasvattajalta  :D

No eihän, ku sitä mitä ei tiietä ni sitä ei ole :D Hyshys!

Ai niin, niinhän se olikin. Eihän Ruotsin kinkeillä sitä sokruakaan oo  :D

Nyt on ihan pakko tulla mainostamaan tänne  :D  Kattokaapa tarkkaan uutta Läkerol Dents mainosta, sitä missä porukoiden suut kääntyy hymyyn. Siinä lopussa on myös hymyilevä hamsu. Hää asustaa meitin hamsulassa  :sydan
Voi kiitos armahaiset kehuista. Johan tässä  wanha punastuu  :mrgreen:  :sydan
Pehmoleluluokan tuomarointipesti tuli silleen extemporee mutta se oli hauskaa vaihtelua. Löytyi se sisäinen lapsonen ja muistui mieleen kuinka jännittäviä pienetkin asiat lapsena itselle oli. Niinpä yritin paneutua hommaan ihan koko sydämestä enkä vetäistä sitä läpi "vasemmalla kädellä". Ilmeisesti sitten siinä onnistuinkin  :)

Palkintojenjako on ainainen murheenkryyni kun tilat on suht isoja ja aina on taustahälinää enempi tai vähempi. Itse olen aika usein ollut elävänä mökäfonina kuuluttamassa palkintoja mulla kun tunnetusti on suhteellisen kantava ääni  :mrgreen:  Mua saa kyllä nakittaa siihen hommaan jos on tarvetta, kunhan tulokset on kirjotettu puhtaaksi ja vielä luettavalla käsialalla...

Onnea Yökyöpelin Soittajalle ja omistajalleen Katille hienosta sijoituksesta kiinareissa  :sydan
Ja rapsutuksia uusiin koteihin lähteneille Yökyöpeleille.
Boksit ois  laitettu valmiiks. Intoonnuin myös penkomaan vähän tavaraa myyntiin. Löyty yks iiiiso häkki, pari pienempää ja muutama kuljetuboksi. Olishan mulla vaikka ja mitä myytävää kun vaan jaksais joskus ajoissa kattella niitä.
Eihän ruotsalaisilla kiinareillakaan (muka) ollut diabetestä mutta kas kummaa kun mulle tuli sieltä kuuden hamsun satsi aikuisia kinkkejä ni puolella tais olla sokru.... Ei oo sokrua jos sitä ei osaa huomata/testata....
Tässä viestiketjussa olevassa kutsussa (ja ilmeisesti myös lehdessä jos siinä on sama kutsu kuin tässä) on virheitä. Tai siis se ei ole yhdistyksen sääntöjen mukainen. Säännöissä sanotaan seuraavasti:

"Syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:
1. Kokouksen avaus.
2. Kokouksen puheenjohtajan, sihteerin ja kahden pöytäkirjantarkastajan sekä kahden ääntenlaskijan valinta.
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus.
4. Hyväksytään työjärjestys.
5. Valitaan hallituksen puheenjohtaja seuraavaksi vuodeksi.
6. Hallituksen muiden jäsenten valinta seuraavaksi vuodeksi.
7. Kahden tilintarkastajan sekä heidän varamiestensä valitseminen.
8. Hallituksen seuraavan vuoden toimintasuunnitelman ja talousarvioehdotuksen hyväksyminen.
9. Seuraavan vuoden jäsenmaksujen määrääminen vuosi-, nuoriso- ja yhteisöjäsenille.
10. Hallituksen esittämät tai kokouskutsussa mainitut asiat.
11. Kokouksen päätös."

Eli puheenjohtajan ja hallituksen valinnat ovat omat kohtansa. Hallitusta ei voida valita mikäli ei saada valituksi puheenjohtajaa. Siksi ne pitää olla omat kohtansa. Yhdistyksen purusta ei voida päättää ko kokouksessa. Mikäli puheenjohtajaa ja/tai hallitusta ei yhdistykselle tässä kokouksessa saada valituksi tulee järjestää ylimääräinen syyskokous ja siinä kokouksessa voidaan sitten päättää yhdistyksen purkamisesta mikäli silloinkaan ei saada valituksi puheenjohtajaa ja/tai hallitusta.
Saanko mä taas olla ikävä ihminen ja nillittää pikkuasioista kokouskutsuun liittyen?  :D
Lainaus käyttäjältä: "Ken_G"Toisessa päässä hallia olikin sitten jumalattomasti aivan tyhjää tilaa. Joku kani-ihminen muuten tuli huomauttamaan aika kärkevään sävyyn, kun istuin "heidän puolellaan" - omalla telttatuolillani. Muuten siinä kohtaa lattiaa ei mitään muutakaan ollut kuin käyttämätön tyhjä tila, mutta ilmeisesti tällä naisihmisellä sattui pipo kiristämään tai hamsteriporukka harmittamaan..

"Kanityypit"  nyt vaan on sellasii  :angel   Mulla olis monta kivaa tarinaa kerrottavana heistä ajalta jolloin olin Jyrsijäliiton hallituksessa....
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^ Kiinalaiset on vähän sellaisia hiirimäisiä kädessä pidettäviä; takertuvat silleen hassusti käpälillään sormeen kiinni :)

Paitsi poikasena kun sinkoilevat sinne tänne  :D

Mä en käyttäis ruti-rexiä kuivikkeena. Sehän on sellasta saman tyyppistä ku ekokuitu. Siinä on vaara että pitkät soirot kietoutuu esim jalan ympärille aiheuttaen pahaa jälkeä.