• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Marsuuim

#300
Moikka,oon sit uus täällä jos joku ihmettelee :)

Meiltä löytyy tällä hetkellä vaan toi talvikko Pimu :D

KaisaM.

#301
Voi kerrankin mulla hyvä säkä! Kävin toissapäivänä tässä ihan vieressä olevalla pienellä kirppiksellä, jossa olen käynyt vaan kerran. Ja sieltä löytyikin heti iso n. 75x45cm terra ja n. 70x35cm terra! Hintaa niillä oli yhteensä 22e.  :D  Jee, kansia niissä ei kyllä ole, mutta ne voi tehdä verkosta. Sainpa Reena-tuholaisen terraan ettei se tuhoa enää ainuttakaan dunaa, jippii!  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Nape

#302
Kaisalla todellakin hyvä säkä ollut kirpparilla!!! Ja halvalla sait kyllä nuo terrat!


Ihana, tuossa aamusella soi ovikello, niin naapuritalon tyttö (mein kallen kavereita) siellä. Hän tulis kattoon niitä teijän Marrrrssuja xD  Minä sitten, että hamstereita varmaan tarkoitat. -Juu just niitä.
Me sit varovasti herätettiin tuo Linda, että tyttö näkee hamsterin, ku ei ollu koskaan nähnyt. Oli kuulemma ihana. Linda sai ylimääräsestä herätyksestän sit palkaks pähkinän. Ei oo tavattu niitä herätellä päivisin.

Nilla

#303
Huh, Berry pääsi eilen karkuun kolmatta kertaa. Oli lähellä ettei käynyt huonosti. Illalla, kun pidin Eelistä kädessä ja äiti on tulossa yläkertaan Tessin kanssa ja alkaa kiljua (se ei muuten kilju koskaan  :D ) joten ihmettelin että mitäs nytten niin äiti huutaa, että Pertsa on täällä! Se oli kipitellyt Tessin jalkojen välistä, mutta Tessi ei ollut huomannut mitään, onneksi. Sain Berryn sitten kiinni heti, kun se oli mennyt vaatekasan alle piiloon ja pysynyt siellä. Toisaalta ihan hyvä, että se oli nyt ollut samaan aikaan aulassa, kun äiti ja Tessi, koska olis iskeny ihan kamala paniikki kun olisin huomannut, että Berry ei oo asumuksessaan ja sitten olisi alkanut kauhea etsiminen, koska Tessi tai Stara ei olisi sitä ekana voinut löytää. Starasta en tiedä mitä se tekisi, mutta Tessi ainakin tappaisi tommosen pienen jyrsijän heti. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin  :p

Berryllä on tollanen terra jossa on kantena lasilevy ja sitten reunoissa on ilma-aukot niin se on todennäköisesti kaatanut jonkun pahvijutun väärinpäin ja kiivennyt sitä pitkin ja aukosta ulos. Voiko tolle laittaa enään mitään virikkeitä kun se keksii tehdä kaikille jotain niin että pääsee ulos  :o
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Marla

#304
^ Mulla pääsi Fantti livahtamaan karkuun siivouksen yhteydessä, enkä mä sitä huomannut ennen kuin Luukas tuli mulle vinkumaan ja meni sitten koulupöydän luo vinkumaan ja katteli vuoroin mua ja vuoroin pöydän alle...
Todella kiva sitten yrittää napata sellaista nuorta hamsteria. Pelästyin siinä vaiheessa, kun se juoksi suoraan Luukaksen jalkoihin, mutta Luukas vaan katteli mua tyyliin "tekisitsä tälle jotain? Mun tekis mieli vähän napata, mut sä se pomo oot."
Jos Luukas olis yksin kotona, voisi käydäkin hullummin, mutta kun on alfanaaras paikalla, ei tuo ihan hirveästi hypi nenille. :D


Jassoo... Se on nyt sitten poikaset lentäneet pesästä... Tuo poika nyt toki jäi itelle, mutta tyttöset ovat maailmalla ja Hyacinth saa huokaista helpotuksesta ja ryhtyä viettelemään eläkepäiviä. :) Kyllä mä sitä varmaan näyttelyissä käytän vielä.

Nape

#305
Nyt on Minnin jäljiltä sen häkki siivottu ja siistitty. Vaihdoin sitten Lindan siihen, sitäki piti miettiä, että onko väärin nyt jo laittaa Linda siihen, mutta tajusin kyllä, että eihän sitä Minnin häkkiä voi tuossa museonakaan pitää. Sitten, kun tuo Ulla kasvaa vähän ja tottuu meihin, niin hän pääsee siihen Lindan häkkiin. Ja jää duna vapaaksi ja siihen voi sitten kaavailla jotain ihan muuta xD

Tuo Minnin kuolema onkin ollut meillä tosi rankka juttu lapsille. Tuo Veikko 4v valvoi kolmeen yöllä ja itki sitten ihan surkeena, kun Minni ei tosiaan ollutkaan enää pesämökissään. Ja Markku on sitten tänään kysellyt Minnistä. Eiköhän me tästä selvitä, ovat vaan lapsetkin uusien asioiden edessä.

Voisko joku muuten kertoa niistä juoksutusaitauksista, että kuinka pitkästi sitä aitaa on siinä yhdessä paketissa? Täytyis hommata sellanen aitaus, mutta riittääkö yks paketti, niin sitä en tiiä.

Mustikkamaan

#306
Meinasin haljeta kun pieni musta campbellivauva vielä suljettuine silmineen tepasteli syömään wihanneksia  :lov Kun mamma kantoi ipanan takaisin pesään, niin hää tuli sitkeesti uudestaan syömään. Voi rakkaus  :sydan

Tietty sit ku hain kameran ni se oli luovuttanut ja jäi pesään sisarusten kanssa, niin sain vaan mammasta kuvaa sit.

Mut nyt en enää muista et miten tonne kuvagalleriaan laitettiin kuvia :D Pitää lähipäivinä perehtyy siihen ni saa noista hampstereista laitettua sinne muutaman kuvasen :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Rausku

#307
^ tarkka mamma, "ei vielä ole ruoka-aika!"  :D
Waltzer ?

Nape

#308
Katsoin justiinsa lämpömittarilla, että dunan sisällä on 27 astetta lämmintä. HUh hellettä.

Vilma

#309
Tänään tulee 6v ekan syrkin tulosta. Aika on mennyt nopeeeesti. :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Nape

#310
Niistä banaanilastuista xD  Pieleenhän ne silloin meni xD . Ne vaan mustu, mut pehmeeks jäi. Mies sit jälkikäteen opasti, että pitäs voidella sitruunan mehulla ne ensin.
Täytyy koklata joku päivä uudestaan.

MortimerRiddle

#311
^Itsekin kerran tein kuivatettuja banaaneja hamstereille. Mutta en minä niihin mitään sitruunamehua laittanut.  :huh

Itse paistoin 170 asteessa ja annoin myös ilman vaihtua sinne uuniin (jos on niin kannattaa käyttää kiertoilma uunia, meillä ei ollut joten laitin vain patalapun siihen uuninoven väliin.  ;) )

// Summer, samaa mieltä  xD Tosin en puhu hamsterin kiinteästä kakasta vaan koiran. Meidän yhdellä koiralla menee kamalan usein vatsa kuralle ja on aina helpotus nähdä kun sillä tuleekin litkun sijasta normaalin näköistä ulostetta.  :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Summer

#312
Taisto tuntuu toipuvan ripulistaan. Pikkumies on koko ajan ollut vallan reipas ja aktiivinen ja hoitanut onneks nestetankkaustaan ja muuta. Eilen uskalsin antaa ihan vähän tuoretta, ja tänään annoin kanssa ihan vähän tuoretta ja normaalia siemenseosta.

On se vaan kumman ihana tunne nähdä kiinteää tummaa kakkaa.  :mrgreen:
Meillä asustaa]

MortimerRiddle

#313
Hieman pelottaa tulevat kaksi viikkoa. Äiti joutuu hoitamaan hamstereitani (+poikasia) torstaista eteenpäin kaksi viikkoa (27.7 palaan kotiin.) En tiedä kuinka hyvin hän niitä osaa hoitaa. Olen jo hieman selostanut minkälaisia pilttejä hänen kannattaa ostaa ja mitä muita vihanneksia kannattaa antaa. Veden hän luultavasti ymmärtää vaihtaa joka päivä. Ajattelin vielä tulostaa näiltä sivulta niitä listoja joissa on lueteltu sopivaksi määritellyt ruoka-aineet hamsterille.  :)  Sen pitäisi auttaa häntä.

Olen silti kuitenkin huolissani. Äitini ei ole varsinaisesti eläinihminen eikä hän välttämättä ymmärrä mitä hyötyä siinä on että antaa hamstereille joka päivä kunnollista ruokaa eikä vain kerran viikossa kurkkua tai salaattia. Mutta kyllä se siitä, luotan kuitenkin siihen että hän pärjää näiden kanssa ihan mukavasti.

//Kiitos Nape!  :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nape

#314
^Voithan sä kirjoittaa lapulle listan, että esim. maanantaina porkkanaa ja parsakaalia, tiistaina puuroa, keskiviikkona lihapilttiä jne. Ja ostaa sopivat piltit valmiiksi. Sitten vielä lapulle viestiä, että vaihda vedet päivittäin ja siemenseosta saa olla tarjolla koko ajan.
Varmasti hamsterit pärjää :)  Mukavaa reissua :)