• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsunäyttely 30.8. Tampere

Aloittaja Ninde, 17.06.08 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

Minski

#300
Lainaus käyttäjältä: "Pia"vessat olivat todella kauheassa kunnossa, en olisi vessojen kuntoa uskonut ellen olisi itse ollut niitäkin siivoamassa... :upmfh:
Ne vessat oli kyllä aivan järkyttävät. Heinää oli joka puolella kuin heinäpellossa ja eläinten pipanoita myöskin; lavuaareissa, lattialla :nops:

Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"Oli tosi mukava ja lämminhenkinen tunnelma, oikeasti kivaa  :sydan
:yes:


Aika ihanan paljon jaettiin muuten noita Kuma-läpysköitä :) Mun mielestä kiva, ettei niissä kitsailtu, koska vaikkei hamsu olis täydellinen niin voihan sille silti jostakin yhdestä hienosta ominaisuudesta antaa Kuman :)

Pahoittelen, etten osallistunut alku- enkä myöskään loppujärkkäilyihin :| Tulin sinne kyydillä ja lähdin pois kyydillä ja luonnollisesti kyyti määrää milloin se kulkee :) Lisäksi mulla ei ollut koiralle hoitajaa tälle päivälle ja se joutui olemaan jo 10 h yksin täällä kotona pelkän tuon näyttelyn ajan. Onneksi sitten edes assarin hommissa sain olla jotenkin hyödyksi :)

Kiitän uudestaan siitä ruoasta, jota työntekijöille oli tarjolla, jos kiitos jäi tuolta edellisestä mega-pitkästä viestistäni huomaamatta :) Oli tosi hyvää :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

soundlovers

#301
Kovasti kiitoksia kaikille näyttelyn järjestelyihin osallistuneille ja pahoitteluni siitä, etten voinut jäädä loppujärkkäilyihin.
Erityisesti haluan kiittää kyydistä kasvattini Ariellen perhettä sekä kanssani infossa istunutta Ullaa. Kiitos myös ruokavastaavalle maukkaasta kinkkukiusauksesta.

Omien hamsujeni "saalis" ulkomuotoluokasta oli 4 H:ta ja 2 EH:ta + 2 KUMAA. Unohtamatta tietenkään mainita  Soundlover's Besame Mucho*n syrkkien hamstrauskisan voittoa ihanalla tyylillä: kaikki 10 pähkinää yhteen poskeen xD

Onnittelut kaikille menestyneille!

GaneshaX

#302
^Kyllä Deci koitti vähän antaa vastusta. Kaikella elopainollaan :grin:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elliska

#303
Onnea kaikaille voittajille :)

Meidän Holtilta löydettiin kasvain :cry:
Se oli kyl niin iso näyttely et sain allergiakohtauksia.
Kiitos hänelle joka auttoi minua kantamaan tavarat autolle :sydan Ruoka oli hyvää! Ja sit kiitos enskattaralle kyydistä :) Ja hyvästä seurasta kiitos kaikille!

marlena

#304
Olipas mukava näyttely vaikka me olimme aivan puhki kun muutimme tyttären kamoja torstaina ja perjantaina heidän perheensä muuttaessa. ONNEA vielä Niinalle ja Syysmyrskylle. Satumetsän Xinuhe lapsinensa onnittelee emoansa ja isänsä emoa  :)  Terveisiä Arjalle ja Lasselle ja kiitoksia mukavasta seurasta.  :sydan
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

@amorous

#305
Lainaus käyttäjältä: "Pia"Jos sinulle sanotaan tässä on kinkkien 3 parhaalle pokaalit ja joka pokaalissa lukee I II III miten sen voi ymmärtää väärin, kyllä silloin on ÄO vikaa ja pahasti, varsinkin jos henkilö vastaa joo kiva juttu.
Asiat oli kyllä selkeästi kerrottu ja useamman kerran.

No ei ole mukavaa. :S  
Itse olen todennut parhaimmaksi kirjoittaa joka tavaraan selkeä lappu, jossa lukee kenelle palkinto menee ja kuka lahjoittaja. Ja vetää se tiukasti "paalinnarulla" kiinni palkintoon. Harvalla on kuitenkin saksia taskussa... Olen huomannut, että kuulun ymmärtäminen ja sen muistaminen on heikonlaista monenlaisen touhun keskellä. Oma vaatimaton lahjoituspalkinto meni pet-pöydällä aivan oikealle omistajalle, taisi olla Viiru om.

Mutta joo omien näyttelymenestys: hyvä, hyvä, hyvä, hyvä, hyvä ja vain yhdelle L1 merkintä. Onko nuo niin jalostuskelvottomia?? :taju:

Niukanlaisesti jaettiin kumiakin. Onnea niille kääpiöille, jotka niitä sai! Ja varsinkin Marjan ja Sannan sertihamstereille! Olihan ne mukava palkinnot puolestanne hakea. 8-)

Kyllä huomas, että kökkäruoka oli tehty kerman kanssa. Oli niin maukasta, että NAM!

mirilii

#306
Vaikka eläin ei saa älykkösiä, niin ei se siitä automaattisesti jalostuskelvotonta tee... Tuomarin tehtävä ei ole tehdä kenellekään "hyvää mieltä" jakamalla sijoituksia, vaan nimenomaan verrata eläintä standardiin, ja sen myötä jakaa sijoituksia tai olla jakamatta.

Helmien kasvatus on hankalaa, vaikkakin siellä pohdittiin tuomaroidessa/harjoitusarvostellessa/sihteröidessä, että oikeastaan siellä välillä jopa näkyi melko kelpoa materiaalia, josta helmeä voisi lähteä vääntämään. Toivottavasti ne ihmiset joilla niitä lupaavan oloisia helmiä oli, tajuaa mitä heillä on käsissään. ;)

enskatar

#307
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Pahoittelen, etten osallistunut alku- enkä myöskään loppujärkkäilyihin :| Tulin sinne kyydillä ja lähdin pois kyydillä ja luonnollisesti kyyti määrää milloin se kulkee :)
Kyytikin tässä vielä selittää, että olisin kyllä jäänyt auttamaan järkkäilyissä, mutta kun oli niin tukala olo noiden kanien heinien takia, ettei oikein pystynyt. :/

Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"Ja sit kiitos enskattaralle kyydistä
Eipä mitään. :)
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]

saija

#308
Kiitos mukavasta joskin rankasta näyttelypäivästä kaikille asiaan myötävaikuttaneille.
Talvikkotuomarina L1 saantia tai saamattomuutta ihmetteleville voin sanoa että eilen jäi monelta talvikolta laatuykkönen saamatta luonteen takia. En anna pureville L1-mainintaa, koska mun mielestä aggressiivisia eläimiä ei kannattais käyttää jalostukseen. Muahan purtiin eilen ainakin arviolta kymmenen talikon toimesta  :roll:  Lisäksi oli melko paljon ulkonevia silmiä ja näille eläimille ei myöskään L1:kkösiä herunut.
Pääsääntöisesti annan kyllä H:n saaneille laatuykköset jos ei ole syytä olla antamatta. T:n saaneille en enää anna..
Yleiseti ottaen eilisten talvikoiden taso oli melko "tasainen" ts. niitä supertähtiä ei oikein löytynyt, mutta ihan kelpo eläimiä kylläkin. Jaoin vissiin kahdeksan EH:ta loput H:ta ja aika paljon T:täkin. Jonkin verran oli talviturkkisen oloisia eläimiä ja sitten oli sellaisia kesän jäljiltä kulahtaneen oloisia, joista monista kyllä näki että taustalla olisi potentiaalia, mutta näyttelykunto ei juuri nyt ollut ihan huipussaan.

mirilii

#309
Mua hämmästytti eilen talvikoissa se, miten moni oli lähes käsiteltämättömissä. Yleensä talvikot kun napottaa kädellä kiltisti, mutta nyt osa ei pysynyt boksin kannella, kädellä pysymisestä puhumattakaan. Ihan roboja.

Jane_O

#310
Kiitos kaikille eilisestä näyttelystä, hirmu kivaa oli nähdä taas immeisiä :)! Ja Pinan puolesta kiitokset Shy:lle näyttelyalueen siivoamisesta!

Menestystäkin tuli, Veikka (Calavale) oli robojen kolmonen kumalla, Eikka (Calevala) ykkönen sertillä. Lisäksi Eikka oli BIS3 <3! Lemmikissä ei mennyt ihan yhtä hyvin, kun toinen napsi ja toinen puri tuomaria :oops:. Ilmeisesti olivat sen verran stressissä jo siinä vaiheessa päivän hiplailuista. Kuma kuitenkin Veikalle kynsistä, kiitokset siis kasvattajalle ;)!

Yksi asia osui silmiini ja mihin jokainen näytteilleasettaja voisi vaikuttaa assareiden työurakkaa auttamaan olisi näyttelyboksien asettelu pöydille numerojärjestykseen jo heti aamulla. Eli että ei vaan tyrkättäisi sitä boksia sinne oikealle pöydälle, vaan oikeasti viitsittäis nähdä vaivaa. En siis itse ollut eilen assarina, mutta sellaisena eräitä kertoja toimineena tiedän, että se on varsin tuskallinen operaatio järjestellä pöytä, jos a) tilaa on vähän ja b) eläimiä on hirveesti.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Nilla

#311
^ Minä ainakin joutusin järjestelemään boksit numerojärjestykseen heti aamulla, koska kaikki olivat laittaneet ne ihan miten sattuu. Sitten kun järjestelin siinä niitä bokseja niin jotkut tuijotti mua sillä ilmeellä, että ''mitä sä oikeen teet!?''  :roll:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Mustikkamaan

#312
^Nii jotku varmaa kelaa et millä oikeudella hiplailee toisten boksei :D

Mä kyl laitoin niihi lappuisii et "numerojärjestykseen" mut onha se aika vaikee lukee.

MUTTA. Siin saattaa olla seki että moni ei tohdi koskea toisten bokseihin, niin sitten vaan lykkää omansa "tyhjälle tilalle".

Minäki oon saanu monta monituista kertaa ihmetteleviä katseita kun oon siirrelly toisten bokseja :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Goue

#313
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Mä kyl laitoin niihi lappuisii et "numerojärjestykseen" mut onha se aika vaikee lukee.

Siellä ei nyt valitettavasti ollu eilen käytössä niitä sun tekemiä lappusia missään yhteydessä, kun kaikki materiaali saatiin paikalle niin myöhään, et oli pakko olla varavaihtoehdot käytössä. Niihin en ollut huomannut tuota numerojärjestystä mainita, kun lappuja iltayöllä tulostelin silmät ristissä. Sorry siis assareille tästä.

Mustikkamaan

#314
^Goue ei se haittaa, ku ei ihmiset sitä noudata kuiteskaan :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]