Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Olkkuli

Kun Nappi on näykkäissyt minua puhallan hellästi sen naamaan niin se lopettaa. Hamsterin voi totuttaa kädelle vaikka seuraavia apuja kättäen:
- ennen kun kosket hamsteriin hiero käsiisi sen purua
- jos olet tullut juuri ulkoa odota että kätesi ovat lämmenneet
- syötä vaan eka ruokaa hamsullesi niin kädestä jää positiivinen kokemus
- anna hamsun haistella kättäsi
- kun siltä tuntuu ota hamsteri varmoin mutta hellin ottein kädellesi
- laita vaikka toinen kätesi hamsterin päälle ilmaan siten se ei tunne oloaan uhatuksi
Lainaus käyttäjältä: "Fwooperi"Haluaisiko joku antaa pientä vinkkiä ?
 Hamsterini ei suostu oikein kiinniotettavaksi häkin ulkopuolella juostessaan. Kun yrittää käsiin ottaa, juoksee karkuun ja kädessä pyristelee suurimman osan ajasta. Jos annan kulkea ns. rappuja käsillä (siirtää kättä toisen eteen ja antaa siinä kulkea) niin on ihan kunnolla, välillä pysähtelee tarkkailemaan, mutta heti kun yrittää tukevammin ottaa, niin hangoittelee  :pihalla:  Olen varma etten pidä hamsteria tiukasti, tai muutenkaan niin että se tuntisi olonsa epämukavaksi. Tämä on kuitenkin varmaan normaalia, eihän kaikki hamsterit ole niin rakastuneita tuohon kädessä oloon (?)  :huh
Kuitenkin kun häkkiin laitan käden, tulee heti haistelemaan ja usein yrittää ulos päästä avonaisen luukun kautta, joskus kättäkin pitkin.
 Vinkkejä tahtoisin siis siitä, miten saisin (jos mahdollista) hamserin viihtymään paremmin kädessä :) Helping ?

Meidän Nappikaan ei ole mikään käsilullukka. :) Se kyllä pysyy ihan kiltisti nykään kädellä. Onko hamsusi nuori? Tullut teille vähän aika sitten? Jos et ole vielä hirveen kauan käsitellyt sitä niin pidä sitä pieniä aikoja kerrallaan kädessäsi ja usein. Kyllä se käsittelyyn pitäisi tottua mutta jotkut ei vaan tykkää olla kädessä. Aluksi kiinni ottaminen saatttaa olla vaikeaa mutta mikä minulla tepsi on se että laita kätesi hamsterin lähettyville ja anna sen haistella sitä. Sitten nappaa se varmoin ottei käteesi. On myös yksi keino jos hamsterisi on jonkun nurkkauksen tms. lähettyvillä rajaa ja estä sen pääsyä pidemmälle. Nappi ei ole mikään käsien ystävä mutta antaa käsitellä kumminkin kyllä ne siihen tottuuu jos käsittelee hellästi, mutta varmoin ottein.
Näin on. Pitsi meijän hamstrahdus herää aina myöhempää jos se herää meteliin keskellä päivää ja tulee kurkkimaan niin se niinä päivvinä nukkuu pidempään.
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Hamsterit tottuvat nopeasti elämän normaaleihin ääniin, kuten imurointiin, musiikin kuunteluun, televisioon ja koirien haukkumiseen, eli ei huolta. :) Minulla oli kotona kääpiömixkoira Pepi, joka haukkui jatkuvasti hyvinkin kovalla äänellä niin innostuessaan kuin vieraiden tullessa, eikä yksikään hamsteri koskaan näyttänyt koiran läsnäolosta häiriintyvän.
+++ Mä oon ainakin ajatellu hamsterin kannalta on ehkä parempi jos sioittaa asumuksen rauhalliseen paikkaan.. mikäli mahdollista ainakin minä siis ajatellen sitä kun on koira meillä myös. :)
Mulla on syyrialainen että en kauheesti roboista tiedä mutta jos hamsterisi puree tai näykkäisee niin meillä on ainakin toiminut se että puhallan hellästi hamsun naamaan niin se lopettaa :) .  Sit sellanen kysymys että kun käsittelette robojanne niin liimautuuko ne samanlailla kämmeneen kuin talvikotkin ainakin kun kaverillani on kaksi talvikkoa niin ne köllättivät vatsa ihan puristettuna käteen  tekevätkö robotkin nin?  :lov
Elikkäs paljonko teillä kuluu rahaa hamsun hoitoon? Olisi mielenkiintoista tietää paljonko rahaa tarvitsee eläimen hoitoon kun ennen ostoa on kaikki tavarat valmiina.

Nappi:

häkki - 90 euroo
häkkitarvikkeet - n. 50 euroo
purut - 30 euroo
kuiva ruoat - 15 euroo
herkut - 20 euroo
eläinlääkärit - yli 200 euroo

ton verran meillä on menny suunnilleen Nappuskaan ja poitsu täyttää 25.6 eli huomenna vuoden. Mutta on se ollut tuon rahan menetyksen arvoista  :lov  :mrgreen:
MUn syrkki ei oo ikinä purru. Kun sil oli vahvat antibiootit ja lääkkeet nii sillo pari kertaa näykkäs ku niitä annettiin mutta se oli ihan ymmärettävää. Jos se näykkäs puhalsin hellästi sen naamaan niin se lopetti. Kaverin talvikot nuoli kättä ihan kun ne joisi se tuntu hassulta  :D
Kiitos kaikille varsinkin saijalle ja saanalle neuvoista! Nappi on nyt parantumaan päin puoltoistakuukautta kestäneestä silmätulehduksesta!  :sydan
Jooo mut muut voi vielä kommentoida noita omia aiheita uudestaa :( No mut joo iha sama eiköhä me selvitä.
Oon luono aiheen tonne asiantuntijat vastaavat. On aika outoo etten voi enään kirjottaa luomaani aiheeseen koska olisi vielä kysyttävää asiaan liittyen sillä Napin silmät eivät ole parantuneet. Kun yritän kirjottaa aiheeseen niin siihen tulee ''et voi vastata viesteihin tällä alueella'' ?
Oke ku mul ei oo näist mitää hajuu  :D  onks lks niiku laikukas  tai sillai?

tossa olis osaaisko joku sanoi väri muunnosta?  :haha

vatso on siis koko valkonen
Käytiin ja saatiin tota Ditrim-kuuri. 10 päiväks. Mut nyt sil o ripuli  :c8
Se on aikas ehanaa  :D  Kun se kakkii sen riippu mattoo ja muualle. Enkä nyt pidä sitä kauaan lattialla. Muuten kun meillä on sellasii maito happo lääkkeitä ihmisille joita voi antaa myös koirille joka auttaa vatsaa toimimaan niin voiko pilttiin vähän laitta hyppysellisen sellasta jauhoo?  :P
HEEEI!  :grin  Tarviin apuuu!! Kun mä luin siit baytril lääkkeestä nii sitä ei saa antaa hamsuille ja joillekki kissoille oli tullu jotain luu ongelmii sen lääkkeen kaa nii se on varmaa aika vahvaa hamstereille. Täytyy varmaa mennä uudelleen lääkäriin?
Onks toi Baytril antibiootti niiku hamstereille hyvä? Tai annetaaks se suun kautta? Täytyy kysyy sitä eläinlääkäristä, mut se oli kissoille ja koirille..