• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

irap

#360
Lainaus käyttäjältä: "ficaro"Onko nyt jotenkin huono aika poikasten suhteen? Kun tuntuu ettei niitä mistään löydy.  :( Ollaan ensimmäistä hamsteria hankkimassa ja kaikki tarvikkeetkin on valmiina, mutta itse eläin puuttuu. Olis jo niin kova hinku saada oma hamsteri.  :oops:

Mulla on vielä vapaana 3 pk hunaja (cinnamon?) vn urosta :)
Väri tarkentuu nyt vkonloppuna ku Wiid tulee käymään kattomasa poikasia meillä kotona (:
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Scarlett

#361
Miksi olen näin neuroottinen?  :taju:
Nyt olen ihan hädissäni, kun olen nähnyt Eetun sekä eilen että tänään juomapullolla - ihan liian usein jos ajattelee sitä että olen tässä puolentoista vuoden aikana nähnyt sen juovan pullosta ehkä neljä kertaa. (tässähän ei tietenkään lohduta edes se fakta, että vesi ei ole vajunut pullossa kuin aavistuksen...)
Sitten se vielä tuossa äsken inisi unissaan, ja nyt mää olen tietenkin ihan varma että sillä on vikaa munuaisissa ja se tekee kuolemaa  :(

No, onhan sillä mun mielestä ollut jo korvatulehdus, aivokasvain ja toisen silmän sokeuskin jo elokuusta lähtien, kun sillä on tapana pitää päätä vähän kallellaan, kun se kurottelee ylöspäin  :roll:

ficaro

#362
Lainaus käyttäjältä: "irap"Mulla on vielä vapaana 3 pk hunaja (cinnamon?) vn urosta :)
Väri tarkentuu nyt vkonloppuna ku Wiid tulee käymään kattomasa poikasia meillä kotona (:
Muuten hyvä, mutta asun Etelä-Pohjanmaalla, joten täältä on sinne liian pitkä matka. :/ Sehän tässä onkin, että kaikki vapaat poikaset sijaitsee liian kaukana. :(
[size=85]6.2.10 "Elmo" lk musta vn uros [/size]

Vevve

#363
Mä pistin tänään kaikille talvikoille pitkästä aikaa fillarit.  :D Olin vaan tunkenut ne kaappiin niin ahtaasti että osasta oli niitä jalustaankiinnitysjuttuja mennyt rikki... Pitänee ostella uusia.

Lakupekka

#364
Mietin täällä vinkuraisia asioita. Kun näitä hamstereita rakastan ja vietän niiden kanssa paljon vapaa aikaa nauttien, niin onko uran suunnittelu niiden suunnalle väärä juttu.. En oikein kuvittelisi hakevani hommaa itselleni minkään muun asian parissa kuin tämän, josta todella nautin. Minulta löytyy muitakin harrastuksia, mutta tämä hamsu juttu on pinnalla nyt eniten.

Pelkään vain sitä erittäin puhuttua ja yleistä, että uupuuko siihen sitten todella..

On tämä elämä täynnä hankalia asioita ja päätöksiä, ainakin tässä vaiheessa näköjään.. :c8
Mikäli tämä juttu menee kyllä- linjallaan eteenpäin haluan pieneläin koulutukseen.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Cami

#365
Kohta alkaa meidän herrojen aika olla lopussa:/

Taffelilla on paise/kasvain kyljessä joka kasvaa, puhkeaa, paranee, kasvaa, puhkeaa... Ei ole häirinnyt hamsua mutta alkaa jo olemaan kohta 2v eli ei se enään kauan elä.

Chili on aina ollut hirveä juoksemaan ja ollut vähän laihempaa laatua mutta nyt lähiaikoina se on laihutun ihan hirveästi ja alkanut juoksea todella oudosti, kädessä kun juoksuttaa niin liikuttaa kaikkia jalkoja ihan normaalisti, mutta kun laitan sileälle/terraan juosemaan niin raahaa takajalkoja ja juoksee hassusti:( Chilin tasapainokin on aivan hirveän huono, on vähänkin epätasasta tai pieni ylämäki niin keikahtaa heti selälleen/kyljelleen ja sitten kestää melko kauan ennenkun pääsee jaloilleen :/

Molemmilla on vielä hirveä juoksu päällää ja todella iloisina vipeltelee, omaa sydätä se vain raapasee katsoa niitä. Luultavasti vien ne lopetettavaksi tässä lähipäivinä.

tässä kuvia Taffelin kasvain/patista (saatta näyttää aika ällöltä)

http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3345.jpg
http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3350.jpg
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Minski

#366
Lainaus käyttäjältä: "Cami"Taffelilla on paise/kasvain kyljessä joka kasvaa, puhkeaa, paranee, kasvaa, puhkeaa... Ei ole häirinnyt hamsua mutta alkaa jo olemaan kohta 2v eli ei se enään kauan elä.

http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3345.jpg
http://i305.photobucket.com/albums/nn22 ... G_3350.jpg
Itse voisin arvella kuvan perusteella tuommoisen kyllä jo häiritsevän hamsua, uskoisin tuon olevan aika kipeä, ainakin näyttää ilkeältä ja sitten jos kuvittelisi samassa mittasuhteessa itselleen tuollaista kylkeen.

Usein hamsun omistajat sanoo, että jokin vaiva ei häiritse hamsua. Se saa minut aina miettimään, että mistä he voivat sen tietää ja millainen sen hamsun pitäisi olla, että se vaiva ihmisen mielestä häiritsisi hamsua.

Voimia sinulle, lemmikin menetys on aina kurjaa ja etenkin, jos kaksi on lähdössä samoihin aikoihin niin on tuplaten kurjaa. Liki 2-vuotiaita ovat kuitenkin, joten on niillä elämää takanakin jo paljon.

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Onkohan Minski ollut liikaa hamstereiden kanssa, kun nykyään postailee foorumille aina öisin?  xD
Siis mähän nimenomaan elän yöllä, päivällä kuljen vaan horroksessa :D Yöllä saan miljoonasti enemmän aikaan kuin päivisin, en tiedä mistä johtuu.

Lainaus käyttäjältä: "Blizzard"Herra Enrick Eloisa-Epeli saapui Valkeakoskelle :lov Kutsumanimeksi tulikin sitten Ricki :sydan  
Herrat Venni Veikeä-Veijari ja Valentin Vallaton-Veikko aloittivat myöskin tänään uuden elämänsä uusissa kodeissaan. Huomenna haetaan vielä Oliver Onnekas-Otus sijoituskotiin ja sitten Lempäälän näyttelystä lähtee viimeinen poikanen kohti omaa kotia, näin ne taas vauvat lähti maailmalle, niisk :cry: Tosi kiva, kun kaikki poikaset ovat varattu koteihin, joissa on ennestäänkin ollut paljon hamsuja, tietää että niitä varmasti hoidetaan hyvin, kun on jo aiempaa hamsukokemusta ja muutenkin kodit ovat kuulostaneet todella kivoilta :)

Tänään pitää vaan siivota, eilen en jaksanut ja kyllä nolotti kun kämppä oli niin sotkunen, kun poikasten hakijoita kävi. Toivottavasti poikaset hurmasivat kävijät niin, etteivät nähneet muuta :P
Hamsteriton tätä nykyä

Cami

#367
LainaaUsein hamsun omistajat sanoo, että jokin vaiva ei häiritse hamsua. Se saa minut aina miettimään, että mistä he voivat sen tietää ja millainen sen hamsun pitäisi olla, että se vaiva ihmisen mielestä häiritsisi hamsua.

Toki se patti sitä jonkin verran vaivaa, mutta ei kuitenkaan raavi site tai vastaavaa ja syö sekä liikkuu ihan normaalisti ja on pirteällä tuulella. Mutta en usko että se sitä sattuu, sillä kun olen sitä puhdistanut ja ottanut pois likaa siitä pumpulitikulla niin se on ihan rauhassa syönyt/peseytynyt.

Maanantaina luultavasti menevät lopetettavaksi:/
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Anonymous

#368
Kyllä tuo näyttää aika kivuliaalta kun on noin iso aukinainen reikä.

ammie

#369
Lainaus käyttäjältä: "Cami"Molemmilla on vielä hirveä juoksu päällää ja todella iloisina vipeltelee, omaa sydätä se vain raapasee katsoa niitä.
Jos hamsteri on siinä kunnossa, että tekee pahaa katsoa sen menoa, niin eiköhän silloin ole jo aika päästää pikkuinen menemään.  :(
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Tansku

#370
Hain tänään Minskiltä herra Venni Veikeä-Veijarin, aivan mielettömän ihana tapaus :lov  
Pakko oli poiketa matkalla eläinkauppaan, hain kasan herkkuja Vennille, ja pajusillankin hää pyysi ostamaan :)
Aikansa hää jaksoi römytä terrassaan, kunnes sammui vessaansa :D
Kiitoksia Minskille vielä kerran!

irap

#371
Vooi, onnea kovasti uudesta tulokkaasta Tansku!
Millonka kuvia? ;)
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Tansku

#372
irap Kuvailen varmaan jo tänä iltana, jos sen pystyn tekemään herraa häiritsemättä. Malttia :D

Avalon

#373
Huoh... Ensi viikolla on näyttävästi pakko varata se lopetusaika Laikulle.. Alkaa syrkkivanhuksen ikä jo painaa vähän. On jo aika paljon laihtunut ja ilmestynyt kasvain kylkeen. =( Pitää nyt hemmotella oikein urakalla meidän Laikkua ennen lopetukseen viemistä.  :cry: Eikä Laikulla ole ikääkään vielä kuin 1v ja 6kk. Ei oo kyllä reilua ku pitää lähteä noin nuorena  :cry:
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

irap

#374
Meilläkin taitaa Vilillä olla nenän edessä lopetus.
En vain kestä sitä enään katsoa, kunto on menny aika huonoksi jo. käveleekin tosi kömpelösti, ei syö vieläkään juuri ollenkaan, vaikka hampaat on leikattu (kiitos marjutille!)... En tiedä, mitä tuon kans enään tehdä, painaa tällähetkellä 134g, eli alle 100g enemmän ku 3,4viikkoset kakarat...
 :cry:
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]