Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - merri

Syrkkejä on ollut ja nykyään olen 2 talvikkopojan onnellinen omistaja
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet
11.06.10 - klo:10:47
Nykyään virikkeinä on pahvilaatikoita,kananmunakennoja,  kiviä yms. Ostetut virikejutut eivät oikein tunnu kiinnostavan. Kirppareilta olen löytänyt hyvänkokoisia ruokakuppeja ja ruukkuja. Talvikot ainakin tykkäävät tuhota kaiken, joten ei kannata mitään kallista ostaakaan.
Pitää vissiin tulla, kun tuo näyttelypaikkakin on aivan vieressä... Asutaan saman kadun varrella!
Itse ole suojannut häkin nurkat margariinirasiasta leikkaamallani "suojalla. Eli olen leikannut kaksi sivua pois, ja kaksi jäänyttä sivua ovat sitten häkin laitaa vasten. Päällä on mörttiröpöä, niinkuin muuallakin häkissä. Pissanurkka on helppo puhdistaa, kun rasian voi vain nostaa ja ottaa pois likaiset purut. Lisäksi rasiat ovat "halpoja", ja niitä voi vaihtaa tarpeen vaatiessa. Enää ei ole ollut ongelmia siinä, että nurkat olisivat "syöpyneet".
Itse käytän Mörtti-Röpöä sen vuoksi että se ei pölise niin paljon. Kallistahan se on, mutta en kyllä vaihtaisi sitä muuhun.
Mun mielestä ei koskaan voi olla liian vanha minkäänlaisen lemmikin omistajaksi. Itse olen nyt 33, ja mulla on ollut nyt "aikuisiällä" 3 hamsteria. Päätin ottaa ja kokeilla, koska mulla oli niin vahva eläimen kaipuu ja ajattelin että jyrsijä voisi olla se oikea. Enkä ole valintaani katunut.
Tietenkin aiemmin eläimen hankintaa esti eläinallergiani koiria ja kissoja kohtaan, mutta koska mulla ei niitä ole ollut yli kymmeneen vuoteen ja oireita ei enää ollut, niin uskalsin myös sen myötä ottaa eläimen.
Mulla on ollut nyt hamsuja viiden vuoden ajan ja ne ovat todella tuoneet iloa ja hauskuutta elämään.
Meillä nukutaan puisessa mökissä. Olen yrittänyt pahvilaatikoita, mutta ainakaan nykyinen asukki ei niistä oikein ole kiinnostunut. Muutenkaan se ei pahemmin tuhoa mitään pahvisia laatikoita tai vessapaperin hylsyjä tms.
Edellinen hamsuni kasasi yhteen häkin nurkkaan tosi suuren keon puruja ja vessapaperin suikaleita yms. ja nukkui sitten tyytyväisenä siellä. Ostetussa puumökissä se kävi sitten tarpeillaan... Joten otin se sitten pois.
Ekan hamsterini nimi oli Remppu Tenava-sarjakuvien mukaan, ja toisesta tuli sitten Kaustinen. Nykyinen hamsuni on Merri, joka on tietenkin Taru sormusten herrasta-kirjasta.
Mullekin on aika usein sanottu, että mitä sille sun marsulle kuuluu? En enää ole jaksanut oikaista asiaa, koska ajattelen, että ei ne tahallaan tai kiusallaan sitä kysy.
Tietenkin se on joitakin ihmetyttänyt, miten näin "vanha" (32v) on kiinnostunut hamstereista, mutta olen aina ollut kiinnostunut eläimistä. Allergian vuoksi en voi ottaa koiraa tai kissaa tms., mutta hamsteria olen voinut pitää. Mulla on ollut hamstereita nyt noin 6-7 vuotta, kun oli pakko saada joku elukka pyörimään jalkoihin.
Ja aina joku kysyy, että miten sä voit pitää niitä hamstereita, eikö ne pahenna sun allergiaa. No mun kohdalla ei ole tullut mitään niin pahoja oireita kuin kissoista ja koirista. En ole joutunut koskaan käyttämään allergialääkkeitä hamstereiden takia, vain kissojen ja koirien...
Otin Merrin noin kuukauden päästä siitä kun Remppu kuoli. En vain pystynyt olemaan ilman hamsua ja koti tuntui tyhjältä. Lisäksi eläinkaupassa sattui olemaan nuoria ja söpöjä hamsutyttöjä.
Meidän dunan perusteellisemmassa siivouksessa menee noin 45 minuuttia. Siis osien pesu ja kuivaus, purujen vaihto yms. Muuten siivoan häkkiä joka toinen päivä putsaamalla pissanurkan ja mökistä kaiken tuoreruoan, joka on sinne jäänyt syömättä sekä vaihdan kuivikkeita uusiin osin.
Häkki on nopea siivottava, koska siivoan sitä pikkuhiljaa, joten ei suurempikaan siivous vie kauaa, kun on tietty järjestys.
Ja hamsteri on tyytyväinen!