Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sahapukki

Lainaus käyttäjältä: Ely - 27.02.13 - klo:17:38
Kahdesta kyyhkynharmaasta saat kyyhkynharmaata, jos ruskeasilmäisyys lisätään pakkaan niin tulisi myös samppanjaa, pelkkää suklaata et voi noista saada.

Okei  :icon_cheesygrin: Enköhän vielä joskus opi.. Entäs mitäs sit tulisi yhdistelmistä:
- kyyhkynharmaa ja samppanja /jos tällänen ois siis ihan hyvä yhdistelmä :X
- kyyhkynharmaa ja hunaja

Ja jos yhdistäis kyyhkiksen ja mustan, niin silloinhan tulisi vaan mustaa?  :icon_lol:
Ahaa :) ! Eli siis jos vaikka mulla olisi naaras joka olisi kyyhkynharmaa ja kantaisi ruskeasilmäisyyttä ja astuttaisin sen tolla kyyhkis uroksella, niin voisi saada suklaata ? :)
Mites olisi sitten kyyhkis ja suklaa? Oisko sellanen hyvä vai huono yhdistelmä? :enkeli:
Nyt saa neuvoa, mulla on mennyt pari päivää muistutellessa genetiikkaa mieleen näin pitkästä aikaa ;) Haluisin saada tehtyä oikeita valintoja tarkasti harkiten joten mikään vinkki ei ole pahasta  :icon_mrgreen:
Tajusin muuten nyt ensimmäistä kertaa tuon, että miten tietää onko cremen sukuinen vai ei! Jee  :nuija: :jiihaa:
Nyt tuntuu taas niin tyhmälle  :icon_cheesygrin: Selasin näitä keskusteluja eilen josta oli juuri samasta aiheesta, mutta satunpahan vaan aina unohtamaan oleelliset asiat  :icon_neutral:
Niin  :icon_cheesygrin: Oisko mitenkään mahdollista kyyhkiksen saada luonnonvalkeita poikasia jollakin yhdistelmällä?  :jiihaa:
Onko tämä hyvänvärinen kyyhkynharmaa ? (: Ajattelin, että jos hankkisin Ronille morsiamen ja sitten EHKÄ jossain kaukaisessa tulevaisuudessa harkitsisin Ronin astutusta, niin minkälainen/värinen naaras sopisi parhaiten? Onko mitään "huonoa" / kiellettyä yhdistelmää, kyyhkynharmaalta? En oo ennen omistanut tän väristä niin ihan uus juttu mulle  :icon_cheesygrin: Mut siis, kysymys olikin, että onhan tää väriltään ihan oikeanlainen, että tulisi ens kerralla tarkasti harkittu poikue sit, kun viime kerrallakin poikueen isä oli hiuka huonon värinen eikä edes sukua ollut tiedossa  :icon_mrgreen:

Meille tuli tällänen rakkauspakkaus tänään :sydan: Sai nimekseen Roni (:

Meidän uutukainen Roni majoittui tänään tälläiseen kotiin (: Terra on metrin pituudeltaan ja näyttää niin tyhjältä kun ei ole vielä saanut paljoa tavaraa sisustukseen  :icon_neutral:

Lainaus käyttäjältä: Ninde - 27.09.12 - klo:18:54
^^Saattais olla valkokirjokilpikonnakin, hirmu vaikea tuosta kuvasta sanoa. Onko vanhempien värit tiedossa, eli onko edes mahdollista että se on vkkk?

Ei ole tiedossa, kuin että isä on pelkkä normaali ja emä kuulema joku dalmantialaisen värinen. c: Poikueessa oli kuitenkin normaaleja poikia kuvioineen, ja kaksi mustaa. Sekä norre tyttö.

Laitan vielä hieman selkeämpiä kuvia:

Joku kirjava tää on, hieman huono väritys, mutta joku normaali. Mutta onko tää vkkk vai mikäs se kuvio onkaan? :D
Syrkkien C-lapsosten pitäisi nyt ensi viikon ke/to syntyä, toivottavasti tällä kertaa emo ei napsi suuhunsa. 3 alustavaa varausta jo tullut, kaksi menee jalostukseen, tai no yksi Sarille ja toinen jää kotia, jos sitä normaalia sieltä tulisi.  :sydan:
Meillä meni A-poikueesta suorilta kaikki hamsterit, luovutusviikolla taisivat kaikki lähteä kotiin, paitsi meidän creme-tyttönen. Sitten ihastuin myös PK mustaan, joten jätin senkin kotiin, mutta ikävä kyllä jouduin luopumaan siitä, kun hamsulassa oli niin täyttä. B-poikueesta meni kaikki 7-viikon ikään, mutta yksi PK musta ei meinannut millään saada kotia, 10vk ikäisenäkin oli vielä meillä, mutta sitten päätin poistaa ilmoitukset tytöstä, eihän se mennyt kaupaksi. Nyt se on meillä lemmikkinä.

Päätin kokeilla nyt vielä kerran astuttaa Siiriä, jospa nyt tärppäisi. Siirsin mahdollisimman rauhaisaan paikkaan tytön ja dunan, laitoin lisää virikettä ajankuluksi, ja katsotaan nyt ajan kanssa.. Ei enää teetätetä poikasia, jos nyt syö taas poikasensa. Toivotaan parasta!
Emo olikin syönyt C-poikueen lapset, eikä siis saada kesälapsosia. Kuitenkin mietin silti seuraavaa poikuetta (en tiedä milloin astuttaisin nämä, mutta kyselen nyt alustavasti) ... mitä värejä siis tulisi, ja onko yhdistelmä kannatettava/sopiva?

emäksi tulisi: PK musta
isäksi tulisi: LK mu-ke laikukas

ee: PK creme vn
ei: PK musta

eee: PK musta vn
eei: PK musta

eeie: LK soopeli vn
eeii: LK normaali (<3)

ii: LK musta laikukas
ie: joku vkkk (perus väriä ei ole laitettu!)

:pilehile:

/ oon etsimässä yhdistelmää, josta voisi syntyä norreja :)
^^ Meilläkin tupsahti viime vuonna hieman huonoon aikaan syrkkilapsoset. Joulun alla, 9.11 - jonka takia oli kyllä poikasten kodin saanti hieman vaikeaa. Mutta ylihuomenna siis ois Siiri-tytön laskettu aika  :loov:
^ Tommoselta massulta alkaa näyttää meidänkin tuleva äiskä, vaikka ehkä vielä hieman hoikempikin (tyttö on muutenkin semmonen rimpula, ettei varmaan halua niitä raskauskiloja kamalasti jäävän  :icon_e_wink:) - mutta toivotaan parasta ! Meijänkin mammalla on 8 päivää astutuksesta, ja ensiviikolla 19. päivä pitäis poksahtaa. Laitan kuvia sitten kun maha on kasvanut entisestään. ;)