• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Minski

#705
^ Kuulostaa tutulta :) Ja meillä on myös niitä järjen jättiläisiä, jotka nukkuu kulmavessassansa :c8
Hamsteriton tätä nykyä

Miharu

#706
Ihania vinkkejä  :sydan Pitää päästää luovuus valloilleen ja alkaa tänään rakentamaan Aapolle jotain  :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Miharu

#707
Joo, tulipa sitten käytyä eläinkaupassa. Hyvä, ettei yksi talvikko lähtenyt vielä mukaani.  :oops: Vaikka olen joskus sanonut, että seuraava hamsu tulee kasvattajalta, mutta silti se taitaa tulla tuolta samasta kaupasta, mistä Aapokin. Oli aivan ihania talvikkopoikasia ja sitten pari vanhempaa, mutta jospa saisin isän suostuteltua ostamaan tollaisen poikasen, niin.  :lov Oli aivan ihania, taisi olla safiireja tai normaaleja, en ole varma, jos on talviturkki. Mutta viikon päästä oli niillä luovutus, viikko siis aikaa.  xD  :sydan
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Lakupekka

#708
Meni Lakupekan syntymäpäivät siinä minun sairastellessani niin kyllä jäivät hellittelyt olemattomiin. Täytyy nyt ottaa takaisin tämä vääryys ja poikaa muistaa. :yes:

Etelä-Suomessa eläinkaupoissa ei ole nyt näkynytkään yhtään hamsteria, Syyrialaisia ainakaan. Muutenkin nyt ollut eläinlaarit tyhjinä.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Sara

#709
Mäpä näin yhdessä eläinkaupassa täällä Helsingissä eilen ihan vallottavia syrkkityttöjä! Ihastuin yhteen pk kyyhkis vn tyttöön vähän liikaakin, mutta eipä tuo tällä kertaa lähtenyt mukaan, vaikka suloinen olikin. :)
vhk roborovskit

blood.and.tears

#710
Meilläkin alkaa kohta 2v synttärit Kamilla lähestyä (15.4).
Kummasti neiti jaksaa vaan porskuttaa, vaikka hampaiden lyhennys alkaa olemaan kuukausittainen juttu (vähintäänkin) ja muutenkin alkaa "näyttämään" vanhalta (turkki vähän vaalentunut eikä ole niin hyvässä massassa enään).
Ei toki niin paljon liiku kuin nuorena, mutta jaksaa välillä roikkua kattoritilässä ja uhota kissalle  :mrgreen: Ei pätkän vertaa pelkää tuota meidän kissaa (vaikka olen kyllä yrittänyt kieltää sitä istuksimasta terran päällä, niin voin sieluni silmin kuvitella, mitä se tekee kun ei olla kotona), mikä on toisaalta ihan hyvä, niin ei sitten turhaa stressaa.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

nemuli

#711
Hah, vaikka Ronjalle olen antanut sen lempi muovikopin kättöön, pikku neiti jaksaa yhden yön aikana kasata koko dunan purut yhteen läjään ja tekee sinne onkalon. On se söpön näköinen ku se sieltä iltaisin luikertelee ja venyttelee  :lov

GaneshaX

#712
Cherokeella on 2v synttärit ens kuussa  :sydan  Ällö ihana taata, kun se mennä lyllertää.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#713
Lainaus käyttäjältä: "Sara"Mäpä näin yhdessä eläinkaupassa täällä Helsingissä eilen ihan vallottavia syrkkityttöjä! Ihastuin yhteen pk kyyhkis vn tyttöön
Shhh ! Ei ton värisiä hamsuja saa kertoo nähneensä jossain myynnissä :sydan Oliko ne mistä alunperin; tukusta vai kasvattajalta :oops:
Hamsteriton tätä nykyä

Sara

#714
^ Mun mielestä ko. eläinkauppaan kaikki eläimet tulee kasvattajilta, mutten tietenkään sano ihan varmaksi. Uteliaana tuli tämä pikkuinen kurkkimaan lasiin maailmanmenoa ja näytti niin suloiselta kuin voi vain näyttää. xD Voipi olla, että käyn sen sieltä vielä hakemassa, jos ei ole kotia ensiviikkoon mennessä löytynyt. Saas nähdä. Pitäis vältellä eläinkauppoja, niin ei kävis näin. :D
vhk roborovskit

Miharu

#715
No voi. Mulla pyörii mielessä vaan ne eläinkaupassa olleet hamstraajat. Ois aivan ihanaa hakea sieltä kevättä piristämään toinen talvikko :sydan Kun mietin, että kun en kuitenkaan ole poikasia teettämässä, niin ei se haittaisi, vaikka olisikin eläinkaupan talvikko. Keskiviikkona jos hakisi vain sieltä hamsterin ja tarvikkeet ja tulisi hymyillen kotiin.  xD
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Sintturainen

#716
Miten ruokitte hamsuja luovutusiästä eteenpäin? Annatteko tuhdimpaa ruokaa entä aikuisille? Kuinka kauan? Mitä tarkoittaa tuhdimpaa?

Nimim. kyselyikä  :D

GaneshaX

#717
Mä annoin tuhdimpaa about puoleen vuoteen asti, mutten enää. (enemmän proteiinia ja mössöjä) Kevensin ruokavalion kaikilta, jotta sais hillittyä yli isoa kokoa. Tietysti se riippuu geeneistäkin, rimpula pysyy rimpulana, vaikka mitä syöttäis. Mutta kun suurinosa naaraista meinaa olla lähempänä 250g kuin 200g aikuisena, niin ei kiva.

Mietin täs kans liian proteiinin saannin yhteyttä knikkeihin. Nykyään liha/kana/kala/kananmuna hommeleita 1krt/vk ja maitotuotteita pari kertaa viikossa. Muina päivinä vain kasviksia ja juureksia.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miharu

#718
Hooh. Ei ainakaan nyt ole tulossa sitä hamsua, mutta isä lupasi, että viimeistään syksyllä, kun menen seiskalle. Jee! :) Muutama kuukausi siis..  :lov
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Maranth

#719
Katselin ikean sivuilla ihanaa hyllykköä, johon mahtuisi häkki jos toinenkin  xD Voi olla, että sellainen on tulossa.
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]