• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Hessuinen

#465
^Mulla on Titi-uulla tommoinen narulla kattoon kiinnitettävä malli. Tikkaat keikkuu ihan vapaana, mutta kyllä syrkki ainakin niitä helposti ylös meni - miksei siis kääppärikin. Tosin meillä tuon ilo oli aika lyhyt, tuo kiipesi kookoksen "katolle" ja jysi naru poikki, sama tikkaissa. Nyt on sitten ihan vaan suuren suosion saavuttaneena maapesänä.

Ja oli toi ainakin ferplastin dunassa aika epäkäytännöllinen, kun koko kantta avattaessa sai vähän kelpotella että maja kulki hyvin mukana.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

ZiiCan.

#466
Voiko pesämökkiin laittaa heinää eikä vessapaperia?

Ja tässä on ainakin virikettä....?  :|
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Juulia

#467
^ Itse laittaisin ennemmin vessapaperia kuin heinää. Vessapaperi on pehmeämpää ja lämpimämpää, kuin heinä, lisäksi hamsukin varmasti ennemmin nukkuisi vessapaperi- kuin heinäkasassa.

//Meillä heinä on ensisijaisesti virike.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

blood.and.tears

#468
^^ Mä laitan usein molempia. Meillä kami tekee paperista sellaista pientä höttöä, josta kasaa pyöreän pesän, joka ulottuu turpeen alle. Päällä siinä on vielä heinää, jotain usein silppuaa ja jopa syökin. Mut enemmän heinä on virike, tykkää möyriä heinän seassa ja levitellä sitä ympäriinsä.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

tiikeripupu83

#469
Tämmösen väsäsin tänään. Vaahteran oksia kuorin ja pilkoin, liimasin ja sisalnarulla vahvistin. :)
Klikkaamalla kuvaa sen saa isommaksi.



Hauskaa kyllä väsätä puusta virikkeitä itse. Täytyy miehen vielä opastaa tuon kuviosahan ja akkuporan käyttö niin pääsen vauhtiin. :D Mihinhän noita tekeleitä sitte laittaa kun ei kuitenkaan ole kun hiiraario. Ja tietty hamsuherra kunhan su saapuu. :)
tiikeripupu

Cindu

#470
Voihan eläinkaupan heinää käyttää ? En tiedä kuuluuko tämä siihen mutta heinässähän voi pyöriä ja se on silleen ''virike''  :roll: Tää voi olla tosi tyhmä kysymys mutta haluan varmistaa että eläinkaupan heinää saa käyttää myös hamsuille?
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Minski

#471
^ Voi käyttää eläinkaupan heinää. Ite en tosin kyl käytä omilla hamsuilla heinää muuta kuin heinäpesien muodossa, mutta siis kyllähän heinää voi hamsulle laittaa, saahan sinne heinän sekaan vaikka pesiä ja kolosia hamsu tehtyä :)

tiikeripupu83: Onpa hienot tikkaat :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

GerbuHamsu

#472
Pitäisi kai joskus sinne eläinkauppaan taas raahautua tai pyytää iskää väsäämään jotain... Jos meinaa siirrän Natan terraan niin tahtoisin sille kulmatason johon menee tikkaat ja siihen ruoat ja juomapullo menemän siihen kohtaan. Sekä pajusilta, heinä/kookospesää olis kiva kokeilla, semmosta roikkuvaa pesää, sekä pitäisi ostaa sille kunnon vessalaatikko.

Cindu

#473
Tuosta kiviasiasta kysyisin että onko ongelma jos pesen kiven fairyllä, liotan kuumalla vedellä/keitetyllä vedellä, niin haittaako jos en harjaa juuriharjalla? Mä haluaisin mielelläni oksan tuonne hamsuni kotikoloon mutta pelkään että otan väärää puuta! Jos otankin mäntyä koivun sijaan? =D Olen hyvin viisas näissä asiaoissa joten en ala temppuilemaan puiden kanssa hamsun turvallisuuden vuoksi, katsoo jos joku lähtisi puuasiantuntijaksi :)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Cindu

#474
En löydä tuon paperi-iglun ohjeita mistään.. Missä ne siis ovat? =D Söpölle on tehty entisessä kodissaan siitä munakenno laatikosta sellanen linna..
Tämä selittäköön paremmin
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Mianna

#475
Lainaus käyttäjältä: "Mianna"^Lainaus muualta foorumilta:
Paperi-iglu:
- rulla vessapaperia
- pullasuti/sumutepullo
- kulho
Laita kulho ylösalaisin ja kiedo vessapaperia/talouspaperia ympäri samalla pullasutilla/sumutepullolla kostuttaen. Aika märäksi saa kostuttaa. Lisää aina uusi kerros vessapaperia, ja kostuta. Oviaukon voi jättää tekovaiheessa tai leikata saksilla iglun kuivuttua.
Kun vessapaperia on paksuudeltaan n. 7-10mm, niin laita iglu kuivumaan.
Kuivumisessa menee muutama päivä. Sen jälkeen voit irroittaa kulhon ja iglu on valmis!
Hakua kannattaa käyttää ja/tai selata tätä ketjua taaksepäin, mutta tässä tämä nyt kuitenkin on.

Cindu

#476
Kiitos paljon, (tyhmä kun olen etten hakua älynnyt) !
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Hessuinen

#477
Meillä on muuten ollut virikkeenä hyvin suuressa suosiossa myös vessapaperirulla, jonka sisälle on tungettu tiukkaan vessapaperimytty. Titillä on aina todella hauskaa kun saa sellaisen dunaan, normaalisti nukkumaan mennessäni kuuluu kuinka tuo menee Tarzanina kattoritilässä, mutta jos on tuollainen vessapaperirulla laitettu niin kuuluu vain rapinaa ja välillä jopa vihaista säksätystäkin, jos ei meinaa tulla mitään ja tuo turhautuu. :D

Zooplussasta olisi myös tarkoitus lähempänä marras-joulukuuta tilata Titille uusia virikkeitä, Hessulle jotain kivaa sekä tulevalle koiranpennulle tarpeellisia asioita. Saa Suomeen ilman postikuluja jos tilaa yli 60e arvosta kamaa. Ja tuolla on ainakin omasta mielestäni edullisempaa kuin Suomessa vastaavat, selailkaa vaikka tästä virikkeitä (jotka n siis jaoteltu eri osastoihin Cage Accessories-otsikon alla). :yes:

Jos mulle tulee koskaan kääpiöhamsteri, se tulee ainakin saamaan tällaisen. xD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

MirkkuH

#478
^hienoja häkkejä siellä; tuolta tilaan jos joskus syrkin hommaan. Ja mökit on kanssa ihania; olen vähän hulluna puumökkihin, niitä on jo viisi erilaista xD ...pitäähän sitä vaihtelua olla...

Hessuinen

#479
^Jeps, mietin itsekin että täysyy katsoa, josko saisi "pukin pussin" Titi-uullekin uutukaisen, isomman asumuksen, tällaisen nimittäin. Tuo tai sitten se gabberin pituudeltaan 100cm duna. Kumpikohan olisi mukavampa hamsterin näkökulmasta, enemmän pohja-pinta-alaa vaiko korkeutta? Toisaalta Titi rakastaa kiipeämistä, mutta leveämpi pohja-alakin olisi kiva. Ja toisaalta häkkiin saisi juoksupyösän seinään kiinni, joka vähän säästäisi sitä pohjan alaa. Ihan pää menee sekaisin tuosta mietinnästä. :c8
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava