Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

Eve87

^ Lukaisinkin blogistasi tuosta, toivottavasti tulee lapsosia! :) ...ja nuo täpinät ei lopu vaikka niitä poikasia tuleekin, aina yhtä jännää. Ainakin mun mielestä  :P

Meillä ois kolme yhdistelmää tässä vireillä, ei toki yhtaikaa  :D

Sintturainen

Minä aattelin riskillä astuttaa kaks naarasta nyt yhtä aikaa, lainauros täytyy palauttaa, ja ois kiva saada siltä jälkikasvua. On ollut niin huonoa tuuria, että jos tää tuuri jatkuu niin molemmat jää tyhjäksi... Tai sitten molemmat pykää jotain +14kpl  :P

Eve87

^ mikä on toinen yhdistelmä? :)

Anonymous

Ompas paljon poikasia syntynnyt ja suunnitelmissa  :grin

wiidii

Äh, et kai Satu astuta samalla uroksella monia hamsuja? Siellä on pelkkiä mun kasvatteja takana niin huolestuttaa että poikasia syntyy jotain kymmenen per pentue.  XD
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Karvakorvathamsula

Satu toivottavasti nyt sitten onnistuu!  :P

Meillä on nyt viikon ikäisiä muksuja Alisella ja 10kpl oli syntyessään. Nyt on kuitenkin 2 selvästi pienintä kuollut 2 päivän sisällä, toivottavasti ei lähde lisää sakkia...  :roll:  Tuolla on kyllä vielä pari semmosta heikkoa ja puolta pienempiä kuin muut, mutta toivotaan että nekin pääsisi tisulle ja kirisivät isompia kiinni :) Mut onneks siel on 3-4 isoa jörilästä, jotka ainakin kokonsa mukaan pitäisi selvitä, on nimittäin aika makkaroita  :mrgreen:

wiidii

Tänään kotiin tullessa huomasin että Uma on selkeästi synnytysvaiheessa menossa. Hieman harmitti että lompsin melko äänekkäästi olohuoneeseen, mamma meni turhautuneena hetkeksi syömään, massua oli kuitenkin vielä jäljellä. Pesässä oli sillä hetkellä 4 poikasta.  :)  Oli hylännyt kaikki laittamani pesäehdotukset ja tehnyt pesän ainoaan tyhjään nurkkaan paperien keskelle. Voi näitä äitejä.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Eve87

Onnea taas Marjutille lapsosista! :)

..jospa meilläkin kohta tuo onni kääntyis.  :roll:

Karvakorvathamsula

Meillä on nyt kaikki poikueen heikoimmat ja pienimmät kuolleet. Hetken jo luulin, että selviäisivät  :roll:  10kpl oli syntyessään ja 6kpl on nyt jäljellä. Tänään löysin 2 kuollutta, tai toinen oli huomattavasti isompi, selvästi kuihtunut tms. kun ei ollut ulkoisia puremia jne. ja toiselta oli sisälmykset syöty  :huh Muut poikaset olivat tätä poikasta 3 x suurempia, liekö sitten emä käyttänyt vain vaistojaan, että tämä poikanen on liian heikko... Mutta muut nakit näyttäis olevan kaikki samankokoisia ja väritkin tunnistan jo jotakuinkin  :P

Eve87

6 on just aika ihannemäärä, eipähän oo hamsumammalla niin paljon huolehdittavaa  :)

Anzukka

Meilläkin "odoteltiin" isoa määrää mutta hienoa kyllä poikasia tuli vain noin viisi. Määrästä en ole ihan 100% varma sillä olen vain kerran kurkannut pesään. :)

Toivon nyt että emo kantaa pkta, mutta lk on myös ihan hyvä vaihtoehto sillä olen miettinyt sen lisäämistä omaan kasvatukseeni sillä lk on alkanut kummasti viehättämään lk satiini naaraan ostamisen jälkeen. :) Jos löytyy niin pk/lk satiini lv valkolaikukas naaras saisi jäädä kotiin jos ei ole lv:na niin toivon että tulisi normaali, cinnamon, hopsu tai joku muu tummempi väri ja tietty valkotäpläisenä. ensimmäinen poikue tässä hamsulassa jonka vanhemmat ovat valkolaikukas-ja täpläinen. Puolet ja puolet on vaavien kuviot. :) F-nimet on melkein valmiina kun saisi sukupuolet katsottua ja nimiä vähän yhdisteltyä. Tämä poikue myös rekisteröidään edellisestä poiketen. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Karvakorvathamsula

^No onhan se 6 ihan hyvä määrä, mut edelliseen poikueeseen missä oli 12kpl verrattaessa se on kyllä vähän pieni porukka  :D  Mutta eipä tarvitse vertailla, hyvä määrä on  :)

Eve87

Kyllä mä kohta syön jonkun vaatekappaleeni. Wiljo ei tajua oikein naisten päälle näköjään. Tunnin olen tässä jo vieressä vahdannut, josko jotain tapahtuisi... Darlien astutus Denillä onnistui todella hyvin, eli toivottavasti niitä sinisen kantajia meidänkin katon alle tupsahtaisi.

Jaksankohan valvoa koko yön vahtaamassa tätä toista pariskuntaa  :roll:

Marla

^ Ah, no voi harmi, jos ei saa mitään aikaiseksi. :< Se on niin hieno uros.

Eve87

^ noh, ei pidä luovuttaa  :D