• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Tuhka

#195
mulla on sellaisia onkaloisia akvaario kiviä. Mikä paperi iglu? miten tehdään, kiinostais tietää :D
Tuhka, valkonauhainen musta lk naaras syrkki. Ja minä

Nilla

#196
^ Tältä topicilta varmasti löytyy siitä tietoa, kuva ja teko-ohjeet, kunhan vain jaksaa etsiä  ;)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

metsku

#197
Tässä olisi molempien poikien häkit virikkeineen:

Vanilja=talvikko



Jesse=syyrilainen



Jesse on paljon aktiivisempi ja kiipeilee. Vaniljalle pitäis keksiä jotain noihin kerroksiin...

EK05

#198
Hyundailla on virikkeinä:
Paljon&paljon purua
Heinäpesä
Pahvilaatikkoasumus
Purun alla useita vessapaperirullia ja tunneleita

Amunilla:
Pahvimökkejä
Tikkaat
Eräänlainen kiipeilypuu
Riippukeinu
Pahviboksista ja lakanansoirosta rakennettu ilmassa riippuva tunneli
Kaltereissa riippuva siemensekoitustanko

garmiwa

#199
http://www.teemer.net/teemerne/product_ ... php?p=1497

Ostin tuollaisen heinärenkaan kääpiöhamsulleni. Lapussa luki, että käyttö vain valvottuna. Onko siis turvallista pitää tuota hamsterillani?  :S

Muita virikkeitä; juoksupyörä, pahveja, kananmunakennoja yms.

Lisäksi ajattelin kokeilla paperi-igluja tehdä.

Jos rakentaa itse noita puisia tasoja, tai mökkejä, niin oletteko käyttäneet pieniä nauloja vai liimaa kiinnitykseen? Miten akvaariosilikoni sopisi? Silikoni ainakin kuivuu hajuttomaksi, ja jos siististi tekee, niin onko siitä vaaraa hamsterille (eli ei näkyville jäävää silikonia)? Naulat hieman pelottaa, mikäli hamsu päättää jyrsiä juuri kiinnityskohtia.

Muoks. Myös nuo kankaiset virikkeet kiinnostaisivat, mutta onko nekään sitten turvallisia? On ollut hieman kahdenlaista mielipidettä esim. riippumatoista. Jollakin oli tainnut hamsu jäädä langansäikeisiin jalasta kiinni.  :roll:
www.freewebs.com/garmiwa Eläinpainotteiset kotisivuni, toistaiseksi vaatii päivitystä. \";)\"
Eläinlaumamme:Sekarot.koira Jekku, Vkh Talvikko Untamo, kasa kotiloita

Talvikko_95

#200
Tosta paperi iglusta vaan, että pitääkö toi ns. suuaukko leikata siihen sitten, kun se on kuivunut, vai pitääkö siihen jättää sellanen aukko, kun sitä paperia laittaa sen kulhon ympärille? Olis kiva kokeilla tehä semmonen, vaikka hamsua ei viel olekkaan :oops:
? Talvikosta haaveilen ?

iipä

#201
Meidän kääpiöhamsterilla on (mini)dunassaan puolikas kookospähkinä mökkinä, kiviä, tiiliskivi ja tänään tei paussi keksipaketista sellasen tason, koska edellinen vei yli puolet tilaa, mietin, että mistä saan sinne portaat, muttakun se tiiliskivi on halki, niin siitä sainkin hienot portaat :D Laitan kuvan koko dunasta tuonne asumukset topaan jos joku haluaa. Ja tänne varmaan virikkeistä. :D

KaisaM.

#202
^^ Ei kai sillä niin ole väliä, helpompi se on kyllä leikata siihen kuivana.

Itse ompelin tänään löhöilyputken koeversion, ihan hyvin onnistui, vois laittaa sen jollekin katosta roikkumaan. Vaikka olenkin käsityöihminen niin mun ompelukone on niin huono ettei ollut intoa tehdä nyt kuin yksi.  :haha
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

e??a

#203
Ostin Lilolle synttärilahjaksi uuden virikkeen, heinäpesän. :D Vielä ei ole testattu, kun Lilo nukkuu.. Laitoin sen siis vasta äskön. Toivottavasti tykkää! :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

wap`

#204
Kävin eläinkaupassa ostamassa vähän lisää virikkeirä. :) Talvikolla on nyt:
*Kiviä
*Vessapaperirullia
*Akvaarioon kuuluva "kaarnapala" missä on reikiä
*Pajusilta
*uus Juoksupyörä pitäis ostaa
jne..

Kricee

#205
Mitenkäs on esim käpyjen laita. Voiko niitä laittaa virikkeiksi ja jos niin mitenhän niiden pesu tapahtuisi?
* Talvikko uros Abu 2.5.2017 (tullut meille)
* Syyrialainen /lk Tutu 2.5.2017 (tullut meille)

* Maatiaiskisut Nupsu 2004- , Kasperi 2012-

R.I.P
* Talvikko naaras Tuhina 6.12.07- 3.9.10
* Syyrialainen/pk Sooopeli naaras  Fála 28.12.07-5.2.10
* Maatiaiskisut Oona 1995-2011, Roosa 2004-2010

Talvikko_95

#206
Tein tollasen paperi iglun, mutta en meinannu saada sitä mitenkään irti siitä  xD voisko johtua siitä, kun oli kuivumassa viikon? Onko se liian kauan? Vai johtuisko siitä, että tein sen muovi astian päälle? Vai vaikuttaako se astian materiaali siihen, miten sen saa sitten siitä irti? Kyllä mä sen nyt sain irti, mutta piti viivottimen avulla repiä se, että meni sisäpuolelta vähnä riekaleiksi  xD
? Talvikosta haaveilen ?

Jane_O

#207
^ Kannattaa varmaan laittaa esim. kelmua siihen astian päälle, ennen paperin laittoa siis. Sillä lailla saa varmaan paremmin sen pois kipon päältä. Ja luulisin että myös kelmu lähtee suht hyvin irti iglustakin.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Isku

#208
Lainaus käyttäjältä: "garmiwa"Jos rakentaa itse noita puisia tasoja, tai mökkejä, niin oletteko käyttäneet pieniä nauloja vai liimaa kiinnitykseen? Miten akvaariosilikoni sopisi? Silikoni ainakin kuivuu hajuttomaksi, ja jos siististi tekee, niin onko siitä vaaraa hamsterille (eli ei näkyville jäävää silikonia)? Naulat hieman pelottaa, mikäli hamsu päättää jyrsiä juuri kiinnityskohtia.


Ehkä itse käyttäisin ihan liimaa, ei meinaan ole kiva jos se juuri siitä naulan kohdalta päättää jyrsiä ja loukkaa itsensä.
Enkä ole pahemmin noissa ostamissani leluissanikaan nähnyt nauloja, vaan ne on aina esim. liimalla kiinnitetty.
Yksi turvallinen vaihtoehto olisi tietysti puutapit?
[size=85]Syyrialaistytsyt Piani, Nöpö, Välkky & Prinsessa
Talvikkoherra Vispilä
[/size]

Mianna

#209
Tossa eilen rakentelin jyrsijäleirillä hamsuille mökit. Meinas mennä hermot ku naulat ei meinannu oikee asettua..  xD

Tällaisiä niistä sitten tuli... Maalaus on sit vähä kökkö... :)