• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Minnake

#285
Lainaus käyttäjältä: "Enkeli89"tuossa alempana oli keskustelua hyppivistä roboista mutta kysyn nyt vielä että kun meillä robopojat hyppivät dunassakin vuoron perään kaikissa nurkissa ja välillä "pitkin seiniäkin"- että mitä ihmettä ne tekee? haluaako ne nähdä sieltä enemmän vai onko se niistä vain hauskaa?

Meillä kanssa siskokset harrastaa tuota seinäävasten juoksua, pienikokoisempi sisaruksista paljon enemmän kuin toinen. Mitään hyppimistä eivät tunnu kuitenkaan tekevän, mutta voisiko tuo edestakaisin juokseminenkin kuulua kirppuikäjuttuihin?
Ja sekin seikka vielä, että missä vaiheessa tuo kirppuikä oikeastaan on? Meitin pöpöt ovat nyt kutakuinkin neljä kuukautisia, synt. 29.10.2008. 66x42x25 dunassa asuvat, jos sillä vaikutusta.
Hieman murehditaan tuosta seinälläjuoksusta. Liekö jopa ihan normaalia, vai onko siitä tullut niille joku pakkoliikkeen omainen juttu? Tekivät hommaa jo tullessaan meille. o_O'

Cami

#286
Lainaus käyttäjältä: "Minnake"
Lainaus käyttäjältä: "Enkeli89"tuossa alempana oli keskustelua hyppivistä roboista mutta kysyn nyt vielä että kun meillä robopojat hyppivät dunassakin vuoron perään kaikissa nurkissa ja välillä "pitkin seiniäkin"- että mitä ihmettä ne tekee? haluaako ne nähdä sieltä enemmän vai onko se niistä vain hauskaa?

Meillä kanssa siskokset harrastaa tuota seinäävasten juoksua, pienikokoisempi sisaruksista paljon enemmän kuin toinen. Mitään hyppimistä eivät tunnu kuitenkaan tekevän, mutta voisiko tuo edestakaisin juokseminenkin kuulua kirppuikäjuttuihin?
Ja sekin seikka vielä, että missä vaiheessa tuo kirppuikä oikeastaan on? Meitin pöpöt ovat nyt kutakuinkin neljä kuukautisia, synt. 29.10.2008. 66x42x25 dunassa asuvat, jos sillä vaikutusta.
Hieman murehditaan tuosta seinälläjuoksusta. Liekö jopa ihan normaalia, vai onko siitä tullut niille joku pakkoliikkeen omainen juttu? Tekivät hommaa jo tullessaan meille. o_O'

Ihan normaalia on :D  Voi yrittää vähentää sitä sillä että lisää kaikkia virikkeitä ja laittaa "esteitä" seinän viereen niin ettei pääse juoksemaan siitä. Ite olen lisänny paljon virikkeitä ja sit huomasin kun Taco pääs isompaan terraan niin ei enään pompi seiniä pitkin yhtä paljon. Chilillä ja Taffelilla on 75x35x40cm terra ja Tacolla ja Nacholla on 95x40x45cm terra, Cili ja Taffel juoksee kyllä selvästi enemmän seiniä pitkin.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Ninde

#287

Wizeon

#288
Mitä pitää tehdä jos hamsteri yrittää puraista? Itse kun laitan käden häkkiin niin tulevat nuuskimaan mutta sen jälkeen yrittävät purra, ja tekevät tuota melkein aina. Minulle, tyttöystävälle ei ole kertaakaan. Tuoksuvatko minun kädet jotenkin syötävälle vai mikä tuon aiheuttaa? Ja miten sen saisi loppumaan. Voiko hamsterille jotenkin opettaa että ei saa purra, eli miten pitäisi reagoida siihen, pitää käsi siellä paikoillaan vai torua jotenkin?

Giasa

#289
Lainaus käyttäjältä: "Viiru_"
Lainaus käyttäjältä: "<Ilona>"saattaa mennä ihan ohi aiheen mutta pitääkö robot millasta meteliä? eli pystyiskö vaikka nukkumaan samassa huoneessa roboparin kanssa?
kiitos näin etukäteen jos joku vastaa :D

 :) minulla on ihan sängyn vieressä, ja silti pystyn hyvin nukkumaan:)

Minullakin on aikalailla sängyn vieressä, ja joinain öinä pitävät sellaista meteliä että huh huh. Kerran oli toinen poika päässyt kattokalteriin kiipeämään, ja sai pitkin yötä herätä inhottavaan kalinaan ja miettiä, miten ihmeen lailla se sinne pääsi. Juomapulloa pitkinhän se sinne kiipesi :D

Meillä robot ovat jo reilun vuoden. Olen huomannut, että niiden turkki on ruvennut ohentumaan, etenkin niskasta on huomattavan ohutta. Miten lie saisin turkkia kasvamaan tuuheammaksi? 8)
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Sissi

#290
Sopiiko roborovski aloittelijoille?
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Cami

#291
Lainaus käyttäjältä: "Sissi"Sopiiko roborovski aloittelijoille?

Ei. On niin pieni ja "saippuainen" että en suosittele aloittelijoille. Hankalia opettaa käsikesyiksi, varsinkin kaupasta ostetut. Parempi vaihtoehto on syrkki ja jos haluu kääpiöhamsun niin talvikot ovat sociaalisia ja kilttejä ;)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Giasa

#292
Minun ekat jyrsijät oli justiin roborovskeja. Ja vielä eläinkaupasta ostettuja :D Muistan kun "valitsin" niitä, koko kymmenpäinen lauma nelisti kuin viimeistä päivää. Toinen erottui heti hieman rauhallisempana yksilönä, mutta toinen oli villiviikari. Kumma kyllä kynsien leikkuu on rauhallisemmalta yksilöltä vaikeampaa kuin tuolta villiviikarilta. Kuitenkin olen saanut ne "kesytettyä" ystäväni kanssa niin, että pysyvät ihan kädellä ja jäävät siihen esim syömään poskipusseistaan jotain tai peseytymään. Joskus myös, kun "silittelee" tai rapsuttelee toista hamsua, niin kököttäisi siinä vaikka kuinka kauan 8)
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Cami

#293
^ munki ensimmäiset hamsterit olivat roboja, mutta mulla oli ennestään paljon kokemusta jyrsijöistä. Jos ei ole kokemusta niin ei kannata ottaa roboa!
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Sissi

#294
Siis joo, mulla on tällä hetkellä yksi syrkki tyttö, mutta siis ajattelin joskus tulevaisuudessa ottaa roboja. Kysyin vaan huvinvuoksi että käykö ne aloittelijoille.  :)


^ Kiitos vastauksista!
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

NeNNi

#295
Heipparallaa! Täällä ilmoittautuu yksi roboihin totaalisesti hurahtanut! Meillä siis on tällä hetkellä ensimmäinen hamsterimme, 1v talvikkopoika ja jokin aika sitten päätin, että roboja on pakko saada. Viiminen niitti tälle päätökselle oli parin päivän takainen Ideaparkin reissu. Siellähän oli myös pakko mennä Faunattareen ( ;) ) ja mitä siellä olikaan! Maailman söpöläisimmät roboveljekset! Toinen makas selällään koivet oikosenaan ja kaveri pesi ensin varpaat, sitte masun ja viimeseks naaman. :lov Avokin kanssa toljotettiin siinä pöljät hymyt naamalla. :D Todellakin, pakko saada näitä.

Hamsteriyhdistyksen sivuilla yritin katella robokasvattajia, mut taitavat olla melkolailla harvassa..? Eli, sinä, joka kasvatat roboja Etelä-Suomessa, ILMOITTAUDU! xD

Oon aina vannonu, että mun lemmikkien pitää olla poikia, mut roboihin perehdyttyäni taidan joutua pyörtämään tän päätöksen. Laumaeläimiä kun ovat niin haluaisin, että tulisivat mahdollisimman hyvin toimeen, eli varman päälle pelatakseni joudun varmaankin hankkimaan siskokset. Eihän se tietystikään maata kaada, samoja söpöläisiähän ne kaikki on! :)

EDIT: Suunnittelin ensin, että asutan parivaljakon 75x40cm kokoseen dunaan, mut nyt aloin miettimään, et olisko 80x35 kokonen terra sittenki parempi..? Eli noin yleensäkin robolle, terra vai duna?
Toi meijän talvikko kaivelee ainaki hirveesti (asuu siis terrassa) ja välillä on montaki päivää, ettei sitä nää ollenkaan. Onks robot samalla tavalla kovia kaivamaan? Dunassa varmaan muutenki "hankalampi" nähdä seinien takia..

Giasa

#296
Meillä ainakin robopojat kaivelee, jos vain on mahdollisuutta 8) Olenkin miettinyt, että astaisinkos terraarion, mutta sitten jäisi tyhjä duna turhaa lujumaan nurkkiin niin en sitten tiedä 8/
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

NeNNi

#297
^ Mitä mainioin tilaisuus ostaa dunaan uusi asukki. :D

noitakeiju

#298
Meikäläinen yrittää ERITTÄIN epätoivoisesti kasvattaa roboja.Viimeksi syntyi nakkeja helmikuussa 08,sormet ja varpaat pystyssä ollaan oltu koko porukka että nakkeja tulisi.Tuntuu että mikään ei auta, tyttöjä on useampikin ja kaksi nuorempaa miestä.Olen koittanut vaihtaa miehiä eri naisille mutta ei tunnu mikään auttavan.Toivottavasti roboillakin rupeis hormonit hyrrään keväällä. :)

Tupuna

#299
Minä myö?olen metsäs?ny?robo-kasvattajia, eipä ni?ä tai? oikein olla.
Mitenkä muut? jos ostaa paperittoman robon, saako sen rekattua kuitenkin? Vaatii näyttely?ä jonkun?rvostelun? Vai miten se menee.