• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Nilla

#45
Lainaus käyttäjältä: "?Lyllerö?"Sama vika, Woollen :D  Hiiriä ne hamsterit nykyään luokkalaisteni mielestä ovat  :huh

No niin just niin meiänkin luokkalaisten mielestä.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Lenzouette

#46
Meillä sanoo vanhemmat tuota hamsua aina rotaksi tai ötökäksi. Mutta siis ihan vitsillä, kyllä ne tietää että se on hamsteri :) Kaverit ei oo mitenkään kutsunu rotiks ym. vaan pitää hamstereita ihan samanlaisina lemmikkeinä kun vaikka koiraa. Ja kaikki on hirveesti halunnu tulla kattomaan. Äiti josku kun olin just saanut ton hamsun pelkäs ku laitoin sen sen olkapäille "ku se tuntu ihan rotalta". Mutta siis olen kaikille tehny selväks, että se on hamsteri, eikä mikään rotta  ;)

-karo\\

#47
Mulle yks kaveri ku sanoin et kauhee syrkkikuume päällä, että taidan hankkia nyt ekan syyrialaiseni, niin vastas: "Eikö sulla oo niitäki jo tarpeeksi?" Kun oli vain kolme talvikkoa. xD Mietin sit miten se suhtautuu niihin joilla on tyyliin 200 hamsteria ja enemmänkin. Ja kans monet sanoo hamsuja rotiksi yms. mutta eipä tuo ainakaan minua haittaa. :no:
koiruus ja syyrialainen ?

Tawu

#48
Kaikki mun suvus suhtautu myöntävästi. Mun ukki (80v) vaan kysyi et "pitikö tollanenkin rotta saada". Kerran kun olin menossa kotiin kaverini kysyi: Hei tuutko kattoo meidän hiiriä?" menin sen luo kun luulin et se on saanu ihan kesyhiiriä mutta, kun näin nämä "hiiret" selvisi mulle et ne oli ne samat talvikot, jotka olin jo nähnyt. Mä vähän petyin kun luulin et näkisin oikeita hiiriä. Mun mielest mun kaveri vois opetella erottamaan jyrsijät toisistaan! :<
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Sarantha

#49
Tänään tuli lievästi erikoinen ja odottamaton reaktio.

Olen vastikään muuttanut luhtitalon alimpaan kerrokseen, eli tähän asuntoon on suora sisäänkäynti ulkoa samaan tapaan kuin rivitaloissa, ja pihalla kulkijat periaatteessa näkevät ikkunoista sisään, elleivät verhot ole kiinni. Puuhailin jotain keittiössä kun ovikello soi. En todellakaan odottanut ketään, joten en heti mennyt avaamaan, mutta kun ovikello soi uudestaan, menin sitten lopulta. Oven takana oli naapurin keski-ikäinen rouvashenkilö, jonka kanssa olin kerran aiemmin vaihtanut ulkona pari sanaa. Nainen hymyili ja kysyi suoraan, saako tulla "sisälle juttelemaan vähäksi aikaa". Itse asiassa hän kutsui itsensä sisään, en osannut oikein kieltääkään kun naapuri oli jo eteisessä.
"Niin, mie oikeestaan tulin näitten... näitten... näitten pikkuotusten takia..." hän selitti ja oli jo eläinhuoneen ovella. Tässä kohtaa seurasi ihastuneita huokauksia. Huomasin hiukan väkinäiseen sävyyn kertoilevani, mitä missäkin dunassa asuu, ja pian nainen kertoikin jo lastenlastensa siperianmaaoravasta joka kuoli, tirauttipa muutaman kyyneleenkin siinä. Mietiskelin kiivaasti, onko naapuri a) humalassa, b) unohtanut ottaa lääkkeensä vai c) muuten vaan erikoinen. Tuoksu oli vähän sellainen että hiukan oli taidettu perjantaipullolla käydä, mutta toisaalta hän oli täysin asiallinen (lukuunottamatta ylenpalttista tuttavallisuutta). Erityisesti talvikoiden seinälle ripustamiani ruusukkeita hän ihmetteli, oli kuulemma erityisesti niihin kiinnittänyt huomionsa ikkunasta katsellessaan... Siinä täytyi sitten selitellä muutama sana hamsterinäyttelyistä, talvikoiden väreistä jne. Lopulta tämä eläimiini ikihyviksi ihastunut naapuri lähti ihan oma-aloitteisesti, kysyi tosin voiko tuoda jonain päivänä lapsenlapsensa jyrsijöitä katsomaan...

Ensimmäinen reaktioni tämän yllättävän vierailun jälkeen oli, että mihin hemmettiin minä oikein olen muuttanut! Toinen reaktio oli, että ikkunoihin täytyy hankkia jonkinlaiset pimennysverhot tai vastaavat... Loppujen lopuksi tapaus oli ihan hauska piristys päivään, toivottavasti vain tuo naapuri ei ole mikään paikallinen höpsähtänyt täti josta tulee ajan kanssa maanvaiva...

Ehkä joskus 50-luvun maaseudulla naapuriin mentiin spontaanisti käymään, mutta 2000-luvun Suomessa, kaupunkialueella ja vielä vasta muuttaneen, täysin tuntemattoman naapurin luo...
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Marla

#50
Rotaksi, hiireksi tai elukaksi jotkut vanhemmat sukulaiset kutsuvat. Eivät voi ymmärtää, mitä sellaisissa pikkuotuksissa on. Kun pitävät tyhminä ja hyödyttöminä  :kieli .

Jotkut ikäiseni suhtautuvat tietyllä huvittuneisuudella ja kysyvät, eikö se ole pikkulasten hommaa. Niin, eiväthän hamsterit varsinaisesti ole pikkulasten lemmikkejä   :roll: .
Mitään mainitsemisen arvoista ei kuitenkaan ole toistaiseksi vastaan tullut, toivottavasti ei tulekaan...

Tüna

#51
No aika hyvin kaikki sukulaiset ja tutut suhtautuu. Jos meille tulee vieraita niin äiti aina käskee esitellä mun elukoita ja yleensä vieraat on ihan kiinnostuneita ja kyselee kaikkea eivätkä naura tms. vaikka kertoisin näyttelyistä.
Kerrankin kun joku kysyi hyllyn päällä olevista boxeista, että asuuko niissäkin eläimiä, sanoin sitten että ne on näyttelyitä varten ja se kysyi sitten vaan että "no onkos tullut mitään palkintoja?" ja näytin sitten ruusukkeitani.  xD

Kaverit suhtautuu aika neutraalisti, ei niitä pahemmin mun elukkainnostus kiinnosta, tietävät kyllä että multa (niiden mielestä) paljon jyrsimiä löytyy.  :)
Isä, äiti ja veli on jo tottunut tähän että häkkejä löytyy ja rahaa menee ja että hölötän välillä hamsuista ja hiiristä vaikkei niitä se niin paljon kiinnostaisikaan. Vanhemmat on välillä sponssannutkin puruissa, siemenseoksissa yms. Veli (24-v) haluaa aina tulla ottamaan käteen erityisesti toista talvikoistani, jos se sattuu olla hereillä terrassaan.
Äiti tykkää erityisesti pk-syrkeistä, kun puhuin että jos en sitten myöhemmin enää ottais syrkkejä vaan pelkästään talvikkoja, se sanoi jotain siihen suntaan että kyllä aina yksi syrkki pitää olla.  :lol:

Mandi

#52
No, en tiedä onko tää oikein mikään reaktio, mutta vähän mä repesin tälle!
Mun toinen hamsu on ennen ollut mun siskon oma, mutta sain sen, koska systeri ei oikeen huolehtinut pikkuruisesta Ilusta. Sit kun mulla on tapana kiinnittää dunaan lappu, jossa lukee hamsun nimi, syntymäaika, lempinimet, laji ja väritys, ja kun olin pistänyt Ilun lappuun että pallero on vkh tv hs,  niin sisko sano: Mikä tää on tää hs? Ai niin, sehän on HELMIÄISSMARAGDI!!!!!!!! Hah hah hah... Sanoin että se on HELMIÄISSAFIIRI!!!!! XD  XD  XD  XD  XD

lunni

#53
Kukaan ei ole hamsuihin pahasti reagoinut, ei oikeastaan kummoisemmin koskaan. Hamsuja on kuitenkin vain 2, mutta muut jyrsijät välillä kauhistuttavat joitakin, sillä hiirillä on HÄNTÄ ja ne TARTTUVAT kiinni käpälillään  XD Hamsut menee niissä samoissa elukoissa tai rotissa kuin muutkin  :roll:
"Apinan rumuutta lisää, että se on kovasti ihmisen näköinen."

GaneshaX

#54
Meillä on pari hamsua ja rottia.
Silti äitini puhuu muille että kun niillä on marsuja :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#55
Aika moni sanoo hamstereita marsuiksi, kuten moni muukin jo mainitsi ja sitten tulee aika noloja tilanteita, jos kertoo, että kasvattaa hamstereita, ne kuitenkin mielletään kauhean yleisesti lasten lemmikeiksi, eikä ymmärretä, että näin ikäloppu touhuaa niiden kanssa :pihalla:

Giasa

#56
Kaikki sanovat niitä hiiriksi tai marsuiksi, en kyllä ymmärrä miksi juuri nuo mieletään jyrsijöiksi... Kaikki ketkä näkivät meitin robot ekaa kertaa sanoivat vain jotain "onpa se pieni" tai "voi kun se on nätti, sehän voi mennä vaikka hukkaan". Enoni kuitenkin sanoi niitä rumiksi peltomyyriksi
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Omppu

#57
^ xD  Mäkin muistan kun meidän robot silloin joskus oli ihan uusia pikkuisia niin kaikki sano jotain tyyliin: "Voi kun ne on pieniä ja söpöjä. Jos tommonen pääsis lattialle niin ei varmaan löytyisi enää ikinä."
Cindy (roborovski, norre 10.2005-6.10.2007 R.I.P.) Sandy (roborovski, norre 10.2005-26.2.2008 R.I.P.) Vanilla (syyrialainen, creme 12.9.2007-31.12.2009 R.I.P. )

GaneshaX

#58
Tuli muuten just äsken mieleen...
Poikani oli ollut vähän pidempään hoidossa mummulassa ja sillä aikaa meille oli muuttanut meidän eka syrkki.

Poika tuli kotiin ja hamsun nähdessään ihmetteli ja kysyi:
Äiti, mikä rotta toi on? :huh
Ja missä sen häntä on? :shock:

Repesin. Varsinkin kun se tulee täysin viattomasti lapsen suusta. :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miaw

#59
Mulle ei mitään kauheita reaktioita ole edes tullut, pelkkiä myönteisiä vain... :)
Eniten varmaan mua ymmärtää mun kaveri, joka harrastaa itse herppejä. :D
[size=85]En pelkää rakastaa, vaan menettää[/size]