• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

eta

#60
Mikäkin olen miettinyt poikasille nimiä ja päädyin Z-kirjamella alkaviin, kuten Zara, Zanni ym siihen suuntaan.

Enkeli89

#61
itse nimeän seuraavan poikueen 2005-2008 suomen bb suosikkieni nimien mukaan :)
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Immu

#62
Jos joskus teetän poikueen, niin siitä tulee varmasti Lost-poikue. Jaksojen nimet ovat niin kivoja että täytyyhän niitä sitten käyttää. :)
Esim;

- Two for the Road
- The Glass Ballerina
- The Man Behind the Curtain
- Through the Looking Glass

siinä nyt oli muutama esimerkki.
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

Syyris

#63
Niin mitä mieltä olette keksimistäni nimistä? ((:

Kaama

#64
Meillä ensimmäinen poikue sai nimensä soittolistani kappaleiden mukaan. Lisäksi koetin ottaa nimet joissa olisi jokaisessa jokin artikkeli. Koetin laittaa jokaiselle poikaselle nimen joka kuvaisi nimenomaan juuri sitä poikasta, esimerkiksi The Darkest Star= tummin poikanen joka erottui edukseen joukosta.
There´s difference between living and being alive.

Syyris

#65
Saatan myös nimetä poikaset Paramore-bändin biisien nimillä:

For a pessimist I´m Pretty Optimistie
That's what you get
Hallelujah
Misery Business
When It Rains
Let The Flames Begin
Miracle
Crushcrushcrush
We are Broken
Fences
Born For This

 :)

Aya

#66
muistuttaisin tännekin, etenkin jos jossain vaiheessa kasvattajanimestä haaveilette

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Olettehan huomanneet, että hamsterin nimen pituutta on jo muutama vuosi takaperin rajoitettu 30 merkkiin - ja tähän merkkimäärään sisältyy myös kasvattajanimi.

Esimerkiksi minun kasvattajanimeni "Mustikkamaan" vie nimestä pois 12 merkkiä, eli minulle jää 18 merkkiä jäljelle.

Muutaman kasvattajan sivuilla olen huomannut ylipitkiä nimiä, joten tarkkailkaa tätä hommaa sillä sekä rekisteröijä että näyttelyluettelon tekijä käännyttää ne ilmot takaisin missä nimi on liian pitkä.
lainattu täältä.

Anzukka

#67
Minulla syntyi tänään 9 nakkia!! niiden nimet alkavat A:lla vaikka ovat 4 poikue tässä talossa hamsuilla, Edellisillä poikasilla ei ollut nimiä muuta kuin Vauvat, Vaavit, Nakerot, Papanat jne...  HEH
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

eta

#68
Voinko nimetä poikaset esim. My Girl, My Boy tai jotain tähän suuntaan vai onko se kasvattajanimen oloinen ?

Satu-

#69
Ihan ensimmäisen poikueeni talvikot nimettiin lumi-teemalla. Sen jälkeen otin aakkos-systeemin käyttöön. A- ja B-poikueessa oli teemana poikueen kirjaimella alkavan maan/maanosan nimistö. A-poikueessa käytin afrikkalaisia nimiä, esim. Abimbola ja Dikeledi. B-poikue oli Brasilia-aiheinen, niminä esim. Ernesto, Dosolina ja Giderlene.

Nyt nimettävänä olisi C-poikue, mutta C-kirjaimella en löytänyt mitään maata, mitä olisin halunnut käyttää. Ajatuksena olisi nimetä poikaset kaksiosaisilla nimillä, joissa ensin olisi c-alkuinen englanninkielinen adjektiivi ja perässä englantilainen erisnimi myös c-kirjaimella, esim. Charming Charlie.

GaneshaX

#70
Itse ajattelin laittaa poikueille A, B, C jne tunnukset ihan arkistoimisen takia, mutta nimeän poikaset kuitenkin teemoittain. Esim. tietyn maalaiset nimet xD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#71
Viimeisin poikue nimettiin Tuuli-teemalla :)

:sydan Tanisha Taikatuuli
:sydan Viliina Vinhatuuli


Muut poikueet on lueteltuna tuossa aloitusviestissä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Anskuu^^

#72
^^Saa kai täällä kysäistäkkin jotain?

Olen kiinnostunut tästä hamsujen kasvatuksesta joten päätin tulla tänne kysäisemään nimeämisestä. Olen kylläkin vasta 12 enkä ole siis vielä mitään kasvatusta aloittamassakaan, vasta sitten myöhemmin, kun olen vanhempi.

1. Luin tämän keskustelun läpi ja kysäisenpä jotain. Eli siis, kun nimeätte hamstereita tällätteillä "pitemmillä" nimillä, niin onko hamsuillanne jotkut kutsumanimet, vai ei?

2. Nimeättekö kaikki poikaset mitkä syntyvät? Ajattelin vaan, jos poikanen lähtee uuteen kotiin, niin pysyykö ne antamanne nimet, vai vaihtuvatkone sitten?

Ehkä olen tyhmä, mutta voisitteko silti vastata? :)
Nobody\'s perfect

My love 4ever, Miska <33

GaneshaX

#73
^
1. Kyllä meillä ainakin on hamsuilla lempinimet. Ei sitä koko litanjaa viitti todellakaan kotosalla käyttää.

2. Minä kyllä nimeän poikaset, kun kerran teen niille paperitkin. (ja tätä paperi nimeähän pitää käyttää "virallisissa yhteyksissä")

Voi kun niitä poikasia vaan nyt alkais tulemaan...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sarantha

#74
Lainaus käyttäjältä: "Anskuu^^"1. Luin tämän keskustelun läpi ja kysäisenpä jotain. Eli siis, kun nimeätte hamstereita tällätteillä "pitemmillä" nimillä, niin onko hamsuillanne jotkut kutsumanimet, vai ei?

2. Nimeättekö kaikki poikaset mitkä syntyvät? Ajattelin vaan, jos poikanen lähtee uuteen kotiin, niin pysyykö ne antamanne nimet, vai vaihtuvatko ne sitten?

Kasvattajan antama nimi on aina se virallinen nimi, jota poikasen omistajan täytyy käyttää esim. näyttelyissä ja muissa vastaavissa yhteyksissä. Kasvattaja tekee hamsterille rekisteripaperit tällä nimellä. Hamstereitahan ei rekisteröidä poikasina, vaan sen voi rekisteröidä vasta kun se saa näyttelyistä L1 -maininnan. Tällöin hamsteri myös täytyy rekisteröidä kasvattajan antamalla nimellä.

Kutsumanimen saa tietysti jokainen omistaja itse päättää. Eli jos joskus kasvatat hamstereita, keksit poikasille nimet jotka kirjoitat rekisteripapereihin, ja nämä säilyvät poikasten virallisina niminä uusillakin omistajilla. Sen sijaan kutsumanimen saa toki jokainen itse päättää.

Minulla on tässä vähän vaihtuvaa käytäntöä. Omilla kotiin jääneillä, erimaalaisten ihmistennimien mukaan nimetyillä hamstereilla ei ole erikseen kutsumanimiä koska nuo papereissa olevat nimetkin ovat ihan käyttökelpoisia, samoin esim. Helin kasvatti Destiny's Mango oli ihan vaan Mango. Kun taas Fairyland's Capella on kotikäytössä vain Pea, ja samoin yhtä omaa kasvattiani Näkyjen Pitelijää kutsun kotona Nokkoseksi. Suurin osa ihmisistä taitaa muokata virallisesta, usein pitkästä nimestä jonkin lyhennöksen, tai sitten keksii kokonaan uuden nimen. Joskus olen itse keksinyt hamsterille uuden "kotinimen" vaikka virallinenkin olisi lyhyt, esim. Danny muuttui meillä Aatokseksi koska tuo Danny oli mielestäni aika kamala nimi (tuli liikaa se laulaja mieleen), näyttelyissä se toki silti kävi Dannyna :)
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.