• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Marla

#75
Tuo on Liisantyyny. Ei siis mikään ihan hirveän tunnettu kasvi, mutta kyllä sitä Suomestakin löytyy. Syötävä koristekasvi, jota vissiin kilppareille syötellään sen vitamiini- ja mineraalipitoisuuksien takia.

Ei noita kai eläimille myydäkään Suomessa, mut kyllä niitä jostain löytyy. Kannattaa vaan sit varmistaa, mitä torjunta-aineita niihin on mahdollisesti käytetty jne.

Eipä ole tullut mieleen tuota hamsuille syöttää, voisi kokeilla. :) Itelläni oli joskus tuo, mutta taisin sit antaa jollekin...

Minski

#76
^ Kiitos ! Sehän tuli kuin apteekin hyllyltä :)
Marla the hortonomi :) Itelle on ihan utopiaa kaikki kasvit ja kukat.
Pitääkin kysellä tota kasvia jostain. Netistä kun kuvahaulla etsin tuolla "golliwoog"-nimellä niin monissa kuvissa oli joku eläin syömässä sitä kasvia; kani, marsu, kilppari, häkkilintu... eli ilmeisesti on ainakin Saksassa sitten yleinenkin ravintokasvi eläimillä.
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#77
Jos sais siemeniä jostain, niin vois kait itsekkin kokeilla kasvattaa tuollasta rehua? Tietäis ainaski ettei oo käytetty mitään torjunta-aineita.

Marla

#78
^^ No mä tiesin ihan siksi, että mulla itelläni oli joskus tuollainen, ja tykkään googletella tietoja mun kasveista - täti on floristi, joten sieltä vähän jotain tullut. xD

^ Varmaan ainakin ulkomailta saa tilattua noita siemeniä, jossei Suomesta löydy. En tiedä, löytyykö.

jennu

#79
Ainakin Pirilän Kukkatalo myy tätä Liisatyynyä 12 cm purkissa. Linkki  :)
En sitten tiedä onko ruiskutettu täyteen kaiken maailman torjunta-aineita ja muita myrkkyjä (?)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

EmmaTi

#80
Tossa lukee että lisätään pistokkaista joten jos ei uskalla suoraan tuota kasvia syöttää torjunta-aineiden pelossa niin siitähän voi ottaa pistokkaita ja sitten kun ne alkaa työntää uutta lehteä niin syöttää sitte niitä. Jos tuo on yhtään juorun sukuinen kasvi niin aika nopsasti varmaan kasvattaa uutta..

Nape

#81
Voikohan hamsterille antaa sellaisen jyrsimistikun jossa on viikunaa? Kaveri toi tuollasia jyrsimistikkuja, mut se on kaneille tarkoitettu; Popcorn and figs.

Tiina

#82
^Voit antaa.

Hmm...maailman raivostuttavin ääni: pinnojen narskuttelu? Toiseksi rasittavin voisi olla juoksupyörän kitinä...

Minski

#83
^ Mä aina ihmettelen, että eikö ne äänet ota yhtään hamsun omaan korvaan, mutta ilmeisesti ei, kun sinnikkäästi vain jatkavat aina :)


Voi että toi meidän Buddy on hassu; se makaa tuolla häkkinsä tasolla ihan littanana mahallaan niinkun koirat :D Buddylla on usein semmonen makuutyyli ja aina juuri tuossa tason päällä tykkää lötkötellä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#84
Onpas hauska Buddy :lov

Mä jouduin eilen ottaan sellasen jyrsimistikun pois Minniltä, kun kaveri tuli vanhalta kotipaikkakunnalta kyläileen poikansa kans, niin ihan hirvee kolina ja nakerrusääni alkoi alkuyöstä :D  Eihän tässä olkkarissa ois saanu erkkikään nukuttua ko koko duna paukkuu ja kolisee ko yks nakertelee :lol:

Kaveri on tuossa ihastellut Minniä ja sen kokoa. Ollaan sen kans samaa mieltä, että ennen hamsterit oli pienempiä.

Ollaanki muisteltu aikaa, kun paikallisesta eläinkaupasta sai hamsterin 5 markalla ja ykskin luokkakaveri kävi koulun välitunnilla ostamassa ja hamsteri kiikkui koko loppupäivän laukussa sen mukana. :roll:

Tuoho

#85
Auts, nyt kävi köpelösti. Pikkuveli tuli miun selän takaa, ja sillä oli Nuke kädessä, enkä ollut tietoinen asiasta. Miullahan oli Oiva kädessä, ja kääntysin sit ko se pikkuveli jotain mulle puhu. Kävipäs sitten mukavasti, hamsut joutu nenäkkäin, jähmetty, ja Oiva iski hampaansa mun käteen. Just sillai että hampaat meni keskisormen rystysluun molemmille puolille, ja (yllättäen) puri niin lujaa ko leuoista lähti. Se roikku siinä useemman sekunnin, silmät kiinni. Heti ko avas silmät ja huomas ettei hampaat oo kohteessaan, ni päästi irti.

Nyt on sitte oikea käsi suunnilleen käyttökelvoton, en voi laittaa kättä lähellekään nyrkkiin, enkä suoristaa sormia. Peukut vaan pikkuveljelle.

Nape

#86
Touho: Auts auts auts!!! Kävi varmasti kipeesti!


Täällä oli Minni yön aikana järjestelly kämppänsä uusiks :D Tein sille muutamia päiviä sitten uuden järjestyksen dunaan ja hienon pahvisen pesälaatikon. No ilmeisesti laatikkoon oli mennyt hermot yöllä ja se löytyi raahattuna vessalaatikosta, ja pesä oli tehty sellaiseen hämärään nurkkaan. Banaania, kun aamusella annoin, niin siirsin heinäpesää hieman lähemmäs niin menkööt tuo nurkka nyt pesäkolona, kun tänään pääsen postiin hakemaan pakettia ja siellä on uus pesämökkiki tulossa sitten ja muutaki sälää.

Yllätyin muuten, että eläinkaupassa käydessäni ne puiset luonnonpuusta tehdyt tikapuut ei olekkaan ko 2,70e / kpl. Ko olin aatellu, että niitä vois helposti tehdä itekki, mut tolla hinnalla en kyllä taida alkaa väkertään, sen verran halpoja mun mielestä. :)

Tuoho

#87
Nape: Todellakin. :'D

Joo ite taisin kanssa yllättyä noiden tikapuiden hinnasta. Ja sitten sellanen piiitkä pajusilta, yhessä paikassa se makso alle neljä euroa, ja toinen paikka pyytää samasta tuotteesta lähelle kymmenen euroa. o_o Harmi etten muista kauppojen nimiä.

Ja kuinka voi olla että Hyvinkään Salamanterista on AINA hamsujen vessahiekka loppu. :''D Pitää ostaa Riihimäeltä enskerralla isompi satsi.

Anonymous

#88
^Jos on syrkki niin laita mielummin vaikka pellettiä sinne. Ja jos on talvikko niin kyllä mä oon ainaki joka kerta sitä saannut ostettua kun olen tarvinnut. Mä käväsin just tällä viikolla ostaan loput pretigestä Salamanterista. (tänään vissiin tullu jo opma 20kg säkki sinne).


Meille tuli tänään 2viikoksi hoitoon Kirsin (Tirrikan) Meri talvikko neito :sydan
Vähä meinaa neito raksuttaa kun käy moikkaamassa mutta antaa nyt tutustua rauhassa monen muun ötökän tuoksuihin ja meihin

Tuoho

#89
Aaa, okei, vai pellettikin käy. o: Taas oppii uutta. x) Kiitoksia vinkistä! Ja onnea uudesta hoidokista, vaikka onkin vain kaksi viikkoa :)