Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

wiidii

Osa Aijan dunista näyttää kumman tutuilta...  :D

Minäkin saan pian itselleni "uudet" tilat hamstereille, kun alettiin vihdoinkin maalaamaan kämpän huoneita. :) Huoneenvaihdon myötä tila kaksinkertaistuu ja voin vihdoinkin sanoa ainakin osittain hyvästit läjäkasaamiselle.  xD  Kuvia tulee kun projekti on ohi.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

niiisku

Ayalla tosi ihanan ja siistin näköinen tuo hamsula. :)
Tuollaisesta määrästä voisin itsekkin juuri ja juuri selviytyä. :'D Ihmettelen vain, että miten te ihmiset, joilla on lähes 20 hamsteria tai muuta eläimiä, (jopa enemmän) jaksatte siivota ne kaikki dunat ja häkit ja terraariot? Minulla menee yhteen dunaan melkein tunti, siis pariinkytä menisi 20h, ja sitä ei voisi siis mitenkään yhdessä päivässä tehdä, eli oikeastaan jos miettii, niin tehän joudutte melkein jokapäivä jotakin asumusta siivoilemaan, ja purujakin varmaan menee ihan hillittömästi? : D Te varmasti annatte kaiken aikanne hamsuille, jota ei voi muuta kuin ihailla  :shock: . Hienoja hamsuloita on kaikilla.
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Katar

Huh mulla tulee kyllä vaikeuksi sisustusfriikkinä ja hamsterihulluna ihmisellä sitten omassa kämpässä !Täytyy väkertää joku todella kaunis ja ISO valkoinen terrahylly syyriksille (samantapainen kuin Minnawilla, se on ihana!) hinnalla millä hyvänsä ja varmaan vielä omaan huoneeseen.
Mulle esteettisyys on kyllä niin tärkeää että tästä tulee hankala yhtälö  :roll:
Lisäksi helsingissä asuminen on niin pirun kallista. Onneksi on tuo poikaystävä muuttamassa samaan lodjuun niin on mukamas enemmä rahaa :D
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

GaneshaX

Ikea on pop. Tosin mullekkin tulee hintaa n.80e/ hylly. 5 dunaa per hylly. Mutta on siisti ja hieno :mrgreen:

Tansku

Mullakin on Ikeasta ostettu hylly, maksoi 110€.
Siihen mahtuu 5kpl : 70cm x 40cm x 32cm lasista terraariota :)

Sarantha

Lainaus käyttäjältä: "niiisku"Minulla menee yhteen dunaan melkein tunti, siis pariinkytä menisi 20h, ja sitä ei voisi siis mitenkään yhdessä päivässä tehdä, eli oikeastaan jos miettii, niin tehän joudutte melkein jokapäivä jotakin asumusta siivoilemaan, ja purujakin varmaan menee ihan hillittömästi?
No mulla noita nyt ei enää ole niin paljon, enimmillään on tainnut olla 11-12 pienempien jyrsijöiden asumusta. Tällä hetkellä on neljä minidunaa, yksi iso terraario, marsujen häkki sekä kanin vessalaatikko. Eli yhteensä seitsemän siivottavaa objektia. Minulla menee yhden minidunan siivoamiseen ehkä 5-10 minuuttia ja siivousvälit pidän aika pitkinä (minidunat noin 2 viikon välein, isoon terraan täydellinen purujen vaihto ehkä kerran puolessa vuodessa ja lisäksi vessanurkan siivoamista ahkerammin, marsujen häkki ja kanin laatikko kerran viikossa) joten eipä noihin oikeasti juuri aikaa mene. Yleensäkin mulla menee lyhimmillään päivän perushoitorutiineihin aikaa ehkä 10 minuuttia, kyllä koira ja kissat työllistävät paljon kania ja jyrsijöitä enemmän.

En kyllä tajua, miten dunan siivoamiseen saa käytettyä tunnin  :S  Mulla oli joskus rotilla iiiiso ja moniosainen häkki jonka purkamiseen meni aikansa ja pohjalaatikko piti raahata kylpyhuoneeseen ja pyyhkiä vielä häkin kalteritkin, siihen sain pisimmillään menemään 35-45 minuuttia... Duniin tosiaan menee se max 10 min, siinä ajassa ehtii jo viritellä uusia virikkeitäkin jne.

Niin ja purut ostan Agrimarketista, 25 kilon säkki maksaa noin 6 euroa ja riittää meillä 6 talvikolle, 3 hiirelle, 2 marsulle ja yhdelle kanille noin kolmeksi kuukaudeksi  :)
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

eta

Minulla 14 hamsua joista cämpsyt samassa ja emo ja poikanen samassa eli 12 asumusta siivoan. Minullakin menee max 10 min/yks asumus kun vaihdan purut ja uudet tilalle. Yleensä vaihdan useamman samalla kertaa. Tottahan minäkin saan aikaa kulumaan kun touhuilen niiden kanssa mutta siitähän juuri tykkäänkin. Toisaalta jos on menoa niin nopeastikin on hamsut hoidettu ruuat annettu ja vedet vaihdettu. Minulla on ollut koirakin kyllä siihen enemmän aikaa sai kulumaan ja joka päivä.
Purut vaihdan 2 - 3 viikon välein ja pissalaatikon tyhjään useammin.

Aya

Meillä on tällä hetkellä hamsuja 13 asumuksen verran ja kyllä nuo parin tunnin aikana siivoaa kaikki (vaihtaa siis purut, vedet ja yleensä annan jyviä ja tuoreruuat samalla+tietty kaikki muu tarpeellinen mitä nyt vaan tarvii tehdä)

Meilläkin menee nuihin hyllyihin 5 dunaa, mut yhdessä vaan on tällä hetkellä se viides asumus, koska mun mielestä on niin vaikeeta kun se duna on siellä katon rajassa. Kaikki käy paljon näppärämmin kun duniin yltää käsiksi ilman tuolin päällä kiikkumista :D Mun pitäis järjestellä joku päivä nuo dunat niin, et yhteen hyllyyn menis punaiset, toiseen valkoiset ja kolmanteen siniset dunat, mut en oo vielä jaksanu olla niin turhan tarkka XD

GaneshaX

Mä olen yhden hyllyn ostanut ja pitäisi ostaa uuteen kämppään kaksi lisää.
Mäkin olen esteettinen ihminen ;)

En ole katsonut kellosta kuinka kauan dunien siivoomiseen menee. En pidä yleensä kiirettä. Rottahäkin purkamiseen, pesemiseen ja kokoomiseen sitten meneekin aikaa...

Olive

Meidän gerbiilipoikien kasvattajalla on valkosella maalatut varastohyllyt terroille ja aivan mielettömän tyylikäs kokonaisuus. Heillä on muutenkin tosi kaunis koti, eikä uskoisi että gerbiililauma asuu olohuoneessa  :)

Joku yhtenevä ratkaisu on kyllä keksittävä, ärsyttävää kun kaikki on vähän eri kokoa ja näköä ja siellä sun täällä, vaikkei terroja ookaan kun viisi.

GaneshaX

Ne hyllyt mitä mä käytän on niin kuin lundia kopioita. (saman näköinen, mutta ikean myymä) Hyvän näköisiä ja tilavia.

^Mikä merkki?

GaneshaX

Siis ikean myymä. Olisko malli ollut joku fjuss?

Olive

Näytti olevan fjus. Kiitos!

tintsku

Tuo fjus hylly on leveydeltään 70cm, niin mahtuuko siihen 70cm leveä duna?