• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

annikabanaani

#390
Meidän Rasmuksella on terrassaan tällä hetkellä

-pikkuinen pärekori jossa heinää
-heinäpesä (tunnelimallinen)
-iso kivi
-koivun halko
-pajutikkaat (eläinkaupasta)
-pitkä riippusilta (eläinkaupasta)
-taivuteltava pajutunneli (itse tehty)
-kaksikerroksinen taso (itse tehty)
-taso (itse tehty)
-irtonainen "silta" kahden tason välissä (itse tehty)
-koivun, vaahteran ja omenapuun lehtiä
-wc-paperirullia (pohja leikattu auki jottei poitsu vahingossakaan jää jumiin)

Pyörää ei tällä hetkellä terrassa ole koska poika juoksee siinä muuten hullunlailla koko yön eikä muuta tee (poitsu on muutenkin melko hoikka joten tätä urheilua pyritään nyt välttämään ja ruokaa lisäämään jotta Rasse saisi hieman lihaa luitte päälle). Eli siis poika on vieroitushoidossa tällä hetkellä :D

Tälleen lueteltuna näyttää että niitä olisi paljonkin mutta ei tuolla terrassa kuitenkaan näytä olevan paljoakaan tekemistä..  :huh Koko ajan yritän keksiä lisää virikkeitä. Seuraavana olisi tarkoitus tehdä puuhanurkka tai sellainen mitä eläinkaupoissa myydään.
syyrialainen lk normaali valkonauhainen uros Rasmus s. 01/09/2008

muistoissa]Rafael[/b] s. 25/09/2008 k. 11/01/2009

kissat Tuutikki, Tiikeri, Tiuhti, Viuhti ja Sissi s. 2008-2009
shetlanninponi Jaffa s. 01/06/1991
<3

hopeahamsteri

#391
.Meidän Rubiinilla on virikkeenä heinää , vessapaperirullia ja kuivaa leipää jota nakerrella .  :) Silloin kun sen sisko Safiiri vielä eli , rakensin niille muropaketeista kerrostalon , johon hamsterit laitettiin häkin/häkkien siivouksen ajaksi . Rubiini ja safiiri viihtyivät vähän liiankin hyvin ; ne kävivät nukkumaan sinne ja siivouksen jälkeen ne piti houkutella ulos herkuilla tai kipata varovasti pois kerrostalosta  :P . Myöhemmin Rubiinille ostettiin oma häkki jatkuvan ja rajun tappelun takia   :< . Safiiri eli sen jälkeen vielä yhden vuoden , kunnes kuoli kummalliseen tautiin  :cry: . Rubiini elää vieläkin , täytti juuri kolme vuotta ja vielä on pirteä  ;) . (poikkesin vähän aiheesta ) PS. rubiini on talvikko .
Kolme talvikkoa omistanut ja tällä hetkellä hamsteriton koirapersoona.

Mianna

#392
Nikkaroin tuossa pari päivää sitten puusta kaksi tasoa, tikkaatkin olisin halunnut tehdä muttei ollu sopivaa puutavaraa niihin. Pitääkin käydä lähipäivinä ostamassa tikkaat tai käyttää minidunan tikkaita.. ;)
Tälläiset tasot tuli:

(Päälle laitoin vahakankaat, jotta pissa ei imeytyisi puuhun)

wap`

#393
Mä tykkään hirveesti myös sisustaa hamsujen asumuksia, vaikkei tällähetkellä hamsua ookkaan, kun juuri vanhuuteen kuoli.. Mutta tulossa olis syyris, jolle täytyis rakentaa kanssa tollanen puinen taso, onneksi meillä on materiaalit valmiina. :)
Voiko ne naulata kiinni vai olisko parempi laittaa esim. erikeepperillä ?

Mianna

#394
^Voi tehdä kummalla vain, nauloilla pysyy varmaan paremmin. Itse laitoin vähän erikeeperiä ja ruuvasin ruuveilla jalat kiinni levyyn.

ammie

#395
Uskaltaisinkohan laittaa syrkille kiven, joka on hieman röpelöinen, vai onko se haitallista hamsterin jaloille? Uskoisin, että kynnet ainakin kuluisivat kiven päällä tepasteltaessa.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

maarit

#396
^kyllä mä ainaki uskaltaisin laittaa.Mä kerättiin isän kans takapihalta hamsuille iso kasa uusia kiviä asumuksiin laitettavaksi eikä ne kaikki ollu ihan pinnaltaan tasaisia.
Tällä hetkellä hamsteriton

GerbuHamsu

#397
Nasun suosikki virikkeitä on juoksupyörä, puinen silta(joka on aika pieni kun se oli pesässä "rappusina") jonka päällä voi safkata, jäätelötikut(ne pitää pestä hyvin ennen kuin antaa mamsulle), kukkaruukku jossa voi kiipeillä ja ottaa nokoset, sekä puru. Se rakastaa kaivelua  :sydan

Lolasiili

#398
Haluaisin kysyä näistä "Build'n Bites" koottavista 'hökkeleistä'. Siis niistä värillisistä puupaloista, mitä hamsuille myydään eläinkaupoissa. Ostettiin tommonen "small" koko eilen ja laitoin sen hamsulleni, jota se ei kyllä kiinnostanut pätkän vertaa. :S  Onko kokemuksia? Tiedättekö värjäyksestä? Netissä luki vain että "Vegetable Based"...  : :pihalla:   enpä tiedä. Ainakin eläinkaupassa niitä oli rottien ja muitten jyrsijöiden häkeissä.
[size=85]Jumalan luomistyö näkyy luomakunnan pienimmisäkin yksityiskohdissa.
-Paulo Coelho[/size]
Pumpkin\'s I Believe \'Sampo\'

Vevve

#399
^ Mä en ollut ikinä noista kuullut, piti kattoa googlesta... Onpa veikeän näköisiä.

Lolasiili

#400
Eiks ookki? Meijän -tavallisesti-niin-vilkkaalle hamsulle ihan sopiva toimintapala. Nyt tosin valo ja kuumuus vaikuttaa vilkkauteen, että ei niin paljon juoksentele.
[size=85]Jumalan luomistyö näkyy luomakunnan pienimmisäkin yksityiskohdissa.
-Paulo Coelho[/size]
Pumpkin\'s I Believe \'Sampo\'

siilipallo

#401
Tässä uuden hamsterin noutamista odotellessa väsäsin paperi-iglun ja puhdistin metsästä hakemani paksun männynoksan. Huomenna voisi töissä poimia jotain käpyjä ja muita metsän antimia. Pidän paljon enemmän luonnollisista virikkeistä kuin muovisista.

Moona`

#402
Meiltä löytyy Narun häkistä aika paljon puuta, esim. puusiltoja, tikapuita, oksia, portaita, jne.. Muovia on ainoastaan häkin alaosa, juomapullo ja juoksupyörä. :)
[size=85]Syyrialaiset Noppa & Naru,
tulossa syyrialainen lk creme naaras.
Novascotiannoutaja Peppi.
[/size]

Minski

#403
Lainaus käyttäjältä: "Lolasiili"Haluaisin kysyä näistä "Build'n Bites" koottavista 'hökkeleistä'. Siis niistä värillisistä puupaloista, mitä hamsuille myydään eläinkaupoissa. Ostettiin tommonen "small" koko eilen ja laitoin sen hamsulleni, jota se ei kyllä kiinnostanut pätkän vertaa. :S  Onko kokemuksia? Tiedättekö värjäyksestä? Netissä luki vain että "Vegetable Based"...  : :pihalla:   enpä tiedä. Ainakin eläinkaupassa niitä oli rottien ja muitten jyrsijöiden häkeissä.
Onpas jännän näkösiä ja oikeestaan aika hauska idea, kun noista voi kaiketi koota vaikka minkämoisia rakennelmia ? En ole kyllä ennen nähnyt missään ennenkuin googlella etsin.

Hamsteriton tätä nykyä

Vevve

#404
Noi olisi hauskoja. Saiskohan noita myyntiin lähieläinkauppaan?  ;)