• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely, Jyväskylä 6.8.2011

Aloittaja S.D.G., 29.05.11 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

Saana

#225
^Kyllähän ne tiedot voi katsoa luettelosta, jos haluaa. Ja tokihan sitä nyt omat eläimet tunnistaa. Mutta en nyt ymmärtänyt, että mitä väliä sillä on vaikka tietäisikin omistajien nimet, kun ei niitä eläimiä omistajien perusteella arvostella. Eikä edes kasvattajien. Tuloksilla ja arvosteluilla ei loppupeleissä edes ole merkitystä muille kuin harjoittelijalle itselleen. Valaisehan toki meitä, miksi asiasta kysyit.

Anonymous

#226
^Ei kun ihan mielenkiinnosta kysyin kun en noista tiedä mitään  xD

Vevve

#227
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Meillä pärjäsi vain Annabelle joka sai yllätykkseksi toisen sertinsä ja oli s2 sekä plh3 joita en kyllä odottannut ollenkaan. Ihan jes oli päivä ainoa et arvostelupuoli oli todella kuuma ja tunkkainen sekä buffan puoleisella alueella oli turhan kova äänisiä harrastajia(joita 12v tyttöni katsoi kummaksuen) Ei kovin mukavaa katsottavaa/kuunneltavaa lapsen korville!!!

Viimevuotisen nimeltä mainitsemattomien harrastajien alkoholipitoisen näyttelyn jälkeen en sinuna kuitenkaan valittaisi kovaäänisyydestä  :roll: Teini-ikäisiä tyttöjähän siellä vain oli.

Saana

#228
Yhdyn myös Veeran ja Marlan kirjoituksiin. Mutinat foorumilla jälkikäteen eivät palvele ketään, jos asialle ei tehnyt mitään sen ollessa ajankohtainen.

Anonymous

#229
Itse en ole koskaan ollut alkoholinvaikutuksenalaisena näyttelyissä joten turha mua on siihen liittää!!!!!

Katitar

#230
iso kiitos vain minunkin puolestani mukavasta päivästä kaikille! tulipahan oltua buffetin puolellakin sitten - ihan mukavaahan tuo oli! ruoka oli hyvää sekä päivällä että illalla miitissä ja seurassakaan ei ollut valittamista ollenkaan. mahtavaa kaiken kaikkiaan. tykkäsin!  :)

meillä menestystä tuli muistaakseni Goldilock's Camelotilta, joka taisi olla kääppärilemmikkiluokan neljäs (?) ja oma eka kasvatti Almost an alien sai lemmikkiluokassa kunniamaininnan (epäselväksi jäi että mistä kuma tuli, mutta liekö sillä merkitystäkään? heh). Ulkomuotoluokassa Ali olikin sitten antanut hampaidensa tuntua moneenkin sormeen -pahoitteluni siitä. arvostelun jälkeen kun Alia lääräsin, ei se minua purrut, mutta seuraillaan tilannetta.  :)  kummallista sinänsä että oli tikkaillut, kun on kuitenkin paljon käsitelty ja aikaisemmin ei ollut ketään purrut. hyvä kuitenkin tietää niin seurailen mistä olisi voinut tuollainen käytös johtua.

kaikkiin arvosteluihin olen kuitenkin tosi tyytyväinen. robosia oli mukana viitisen kappaletta ja kaikki saivat ulkomuotoluokassa EH:t ja yksi kävi todella lähellä ERI:ä (ERI jäi saamatta kun pennut olivat harventaneet vatsakarvaa :D).

kenties seuraavaksi sitten Lahteen.  ;)
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Sintturainen

#231
Kiitoksia mukavasta näyttelypäivästä munkin puolesta. Erityiskiitos mun sihteerille Piialle ja assarille Miialle  :)
Tilan ilmanvaihto oli kyllä aika kehno, siis sen eläinsalin. Mietin näin jälkikäteen että oisko esim. kääppärit voinut siirtää sinne buffasalin perälle, ois väkikin jakautunut tasaisemmin, vai saako sinne viedä eläimiä...?

Me piipahdettiin illanvietossa, mun mies vaan on vähän epäsosiaalinen immeinen, että se ei uskaltautunut mukaan  :P

PiiaL

#232
Kiitos minunkin puolestani kaikille mukavasta näyttelypäivästä, oli oikein mukava kokemus sihteeröidä ensimmäistä kertaa. Paljon mukavammin vierähtää päivä siinä arvosteluita kirjoitellen, jokaista osallistujaa katsellen ja niistä keskustellen, kuin arvosteluita odotellen. Mielelläni sihteeröin jatkossakin. :)

Tila oli kyllä tosi ahdas ja ilma loppupäivästä siellä kuuma ja tunkkainen ja saattoi siksi laukaista itsellä päänsäryn, mutta onneksi syrkkien kanssa ei venynyt päivä hirmu pitkäksi ja hyvissä ajoin selvittiin arvosteluista. Ja onneksi Marjutilla oli särkylääkettä mukana, niin ei säryn takia mennyt sihteeröinti vaikeaksi, suurkiitokset hänelle siitä!

Pikkumökin Yökyöpeli yllätti minut sijoittumisellaan pitkiksien viidenneksi ja ensimmäisellä sertillään, se on kyllä nyt ottanut kehityksessään loppukirin, kun se vielä puolivuotiaanakin oli aika keskeneräisen näköinen tapaus. Niin se usein on, että urokset eivät vielä ole ihan valmiita puolivuotiainakaan, saati sitten nelikuisena, kun ne jo avoimeen luokkaan näyttelyissä menevät. Yökyöpeli (alias "Igor Junior") sai myös lemmikkiluokasta kunniamaininnan hyväkuntoisesta turkistaan. Balandine`s hopeaminkit loistivat ei-standardiluokassa ja veivät molemmat sijoitukset, onnittelut Saanalle Nicodemon voitosta ja sitten Nicodemon eno, meidän Kenzo Konwen oli ES2. :)

Eikä passaa unohtaa: suurimmat kiitokseni myös Mirkulle kyydistä rautatieasemalle  :sydan

Mianna

#233
^^ Joo eipä kestä, kivaa oli taas häärätä assarina vaikkakin tuli pari kertaa sähellettyä.  :D

Ja sitten yleisesti kiitos kaikille kivasta päivästä vaikka iltapäivästä olikin hieman tukalaa ja assaroinnissa meinasi tulla hiki. Ruokakin oli ihan syötävää ja oikeastaan ihan hyvääkin, vaikka joskus suhtaudunkin ennakkoluuloisesti soijapöperöihin.  ;)  Oli kiva käydä pitkästä aikaa vähän kauempana näyttelyssä. Kiitos myös matkaseuralle, ei tullu tylsää autossakaan.  ;) Miittiin ei poikettu tällä kertaa, mutta jos sitä vielä joskus pääsisi katsomaan meininkiä näyttelyn ulkopuolella.  :)  

Mun hamsut ei tällä reissulla saanut mitään, ihan kivat arvostelut tuli. En kyllä odottanutkaan mitään kummoisia. Seuraava näyttely onkin vajaan kolmen viikon päästä Limingassa, sinne siis !  ;)

MirkkuH

#234
Kiitos kivasta näyttelypäivästä, ei olisi ollut niin kiva, jos olisi pitänyt aamuyöstä lähteä ajamaan ja illalla takaisin :)  Mökissä sai oikein hyvin nukuttua ja miitti oli kiva, harmi vaan, että sinne ei enempään ihmisiä päässyt.

Näyttelypaikka oli kuuma...yritettiin kissojen ja koirien kanssa etsiä kahvaa, jolla olisi saanut ikkunoita auki, ehkä semmoinen pitää olla vakiovarusteena naisen käsveskassa xD

Meidän Timppa (Quiet Time) oli BIS :shock:  :pilehile: ...olin kyllä mielissäni, harvoin robot sen tekevät...
Muutenkin meni paremmin kuin odotin (vaikka olivat melkein järjestään tuomarin mielestä vähän fläskejä :oops: )

Kiitos Saanalle tuloksista :)  ...miten jaksoitkaan ne heti sinne laittaa :)

...mukaan tuli kolme pientä kääpiötä; mun ekat campbellit :sydan , kiitos Jonnalle, ihanoita ovat (ja arvaas mitä tuoretta mun hamsut saavat viikon ainakin, kiitos niistäkin).

mirauh

#235
Kotiuduttu on. Saanan kyydissä saavuin ja pakko sanoa että oli hyvin eksoottinen kokemus. Auto täynnä hamstereita, joista yhtä pinoa pidin pystyssä nojaamalla siihen. Lisäksi koira sylissä ja Lotta tuomari etupenkillä Saanan kanssa. Saanan kanssa annettiin varmasti hyvää esimakua Lotalle, kun laulettiin Paratiisia hyvin edustavina. Lähellä määränpäätä hukkasimme myös näyttelypaikan osoitteen, joka aiheutti hieman hämmennystä ja soittoja muualle "niin että siis mikä se osoite oli.. I- kirjaimella niinkuin Iivari vai S-kirjaimella niinkuin Santeri?"

Assaroin lemmikkisyrkit ja omasta mielestä onnistuin jopa hyvin, ellen mainiosti lukuunottamatta muutamia kadoksissa olevia bokseja, jotka kuitenkin löydettiin pian. Pakko antaa palautetta hamsterien omistajille sen verran, että assareiden hommia helpottaa suuresti jos hamstereita bokseineen ei siirrellä päivän aikana tai muutenkaan erityisesti lärpitä. Sillä tilojen ollessa ahtaat on vaikea saada hamsterin boksia pöydältä ihmisjoukkion takaa, jotka eivät edes huomaa siirtyä, vaikka pyytäisin (minä joka juuri ja juuri uskallan piipittää muille).

Päivä meni mun mielestä tosi nopsaan tai siis todella hyvin edettiin eikä luokat venyneet mitenkään liialti, mitä nyt kääpiöhamstereita oli aika hurjan paljon. Marlalle kiitos ruuasta, oli tosi hyvää ja maistui kyllä, tuli myöskin tarpeeseen.

Meillä hamstereilla meni vähän niin ja näin, itse en ole kovin tyytyväinen, mutta toisaalta ei arvosana Hyvä, ole huonokaan. Lemmikissä kaikille H, ulkomuotoluokassa Bilbolle ja Venicelle H, Liamilla ulkomuotoluokassa EH. Parikilpailussa Bilbo ja Eppu jäivät tälläkertaa toiseksi ja Venice ymmärsi hamstrauskisan idean vasta hävittyään! :D

Kiitokset Mirkulle kyydistä juna-asemalle!
Miittiin olisi ollut hienoa osallistua, mutta tälläkertaa tuli kiire Veljen mukana Assemblyyn.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Hamsterix

#236
Minunkin osaltani lämmin kiitos näyttelystä, ja miitin järkkäämisestä!! Oli ihana, pitkä ja antoisa päivä. Oli mukava tehdä jotain hyödyllistä, siellä kun puffetissa olin myöskin. Ruoka oli todella maittavaa ja seura kivaa ja siten päivä viuhahti ohitse iloisesti. Illalla oli mukava suunnistaa miittiin missä oli myöskin maittavaa ruokaa mahan täydeltä ja hauskaa seuraa!   :D

Ps. Sain nyt tänne tehtyä tunnukset ja tämän nimimerkin takaa siis löytyy Heidi tai hep-pu, jos joku tunnistaa.

Marla

#237
^ Ah, no nythän mä osaan yhdistää! xD

Hamsterix

#238
Hihii  :mrgreen: