• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Minski

#390
^ Oi voi pappaa.
Meillä on kanssa yksi papparainen Miro, itseasiassa on saman ikäinen kuin Eetu :) Se on vielä fyysisesti hyväkuntoinen, mutta ulkonäössä ikä näkyy, harmaantuneena turkkina eritoten.  

Lainaus käyttäjältä: "Marla"ei ole rottia... :( Monisyinen juttu, jota on vaikea selittää yksinkertaisesti, mutta onneksi löysin yllättävän pian hyvän kodin niille, jossa ei ainakaan joudu lasten leluiksi ja jossa on aiempaa kokemusta rotista.
Sori, en ollut kuullut tuosta käänteestä :|
Niin ja en mä ainakaan mitään selityksiä tarvikaan :)
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#391
^ En tuosta juuri ole missään maininnut, joten ei ihme, jos et tiennyt. :) Hieman vaikea paikka tuo luopuminen yhä edelleen, joten aika vähäsen siitä olen ylipäätään puhunut...


Meillä hamsulan vanhin on Pampula -syrkki, jolla tulee 2 vuotta mittariin syyskuun alussa. Teräsmummuhan se on, kun ei tunnu ikä yhtään missään, mitä nyt kenties hitusen enempi nukkuu, mutta hereillä ollessaan on normaali aktiivinen itsensä. Ei sitä ikäisekseen uskoisi, ja hamsulan toiseksi vanhin Bablo näyttää enempi vanhukselta kuin Pampula, ja Bablo on sen 1 v ja 7 kk vasta.

Never

#392
Enpä ole aikoihin tullut käytä täällä, mutta en toki siitä huolimatta ole hamsuja unohtanut.  :)

Reilun viikon päästä minulla on muutto edessä, sillä lähden opiskelemaan yliopistoon. Kuinka paljon muutto stressaa hamsuttimia? Onko järkeä ottaa mukaan kohta kaksi vuotiasta hamsua (ensi kuussa synttärit)? Poika on iästään huolimatta tosi vilkas ja hyväkuntoinen. Vanhimman hamsun (nyt 2v ja 3kk) ajattelin jättää suosiolla vanhemmille. Todennäköisesti myös nuorimmainen jää kotiin, sillä vanhemmat ovat tosi kiintyneitä siihen.  :D Nähtäväksi jää, muuttaako luokseni uusi tulokas syksyn päälle.  :)

Nape

#393
Voitteko kuvitella, kävin tänään Riihimäellä Faunattaressa enkä ostanu mitään!
Olishan siellä ollu ostettavaa, mut ko mulla jäi lompsa kotiin ja tuo mies kun näki mitä mikäki maksaa, niin lompsa pysyi visusti piilossa xD
Muutamia syrkkejäki oli, mut ne oli yhtä lukuunottamatta visusti mökeissään. Yks siinä ropas kauheella vimmalla terransa nurkkaa. Väristä en kyllä osaa sanoa, varmaan joku creme tms. Sellainen vaalea se oli.

MItähän mä keksisin, ettei nuo Ulla ja Linda järsis iltalenkillään tota kodinhoitohuoneen oven alareunaa??? Sama mitä siihen laittaa, niin saavat siirrettyä ne pois siitä :kieli Sanoin jo eilen niille, että haen tiiliskiviä jostaki, niin niitäpä ei siirretä niin vaan. Aina jonkun aikaa tyytyväisenä lenkkeilee ja sitten se alkaa, nimittäin tuhoamisvimma :lol:

petosiru

#394
Jos sä vaan laittasit siihen jonkun esteen, niin ettei oveen pääse käsiksi..?
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nape

#395
Joo, mä oon yrittäny keksiä ja virittää siihen ties mitä estettä ja aina ne pääsee siihen. Muuten tuo tila on ihanteellinen iltalenkkialue.
Taidaqn hakea tiiliskiviä siihen jostain.

Kuinkahan paljon noita Mung-pavun ituja tohtii antaa hamsuille ja kuinka usein?
Ostin tänään niitä ja annoin het nyt iltaruualla ja molemmat tuli samantien syömään niitä ihan innoissaan.

petosiru

#396
Jooh, ehkä ne tiilet on sit tarpeen..  ;) Kuhan ei ukkos sit lyö varvastaan niihin ja hermostu siitä..  :mrgreen:

Meillä taas syöty ratamoa,apilaa&voikukkaa suurella innolla. Ja herneistä maistuu palotkin.  xD
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nape

#397
^No sitte saa ukko kyllä mun puolesta haistaa kakkaa xD

PiiaL

#398
Tunnen ylpeyden aihetta, sillä meidän Igor on ruvennut vihdoin ja viimein kuntoilemaan !  :) Igor on ollut ihan poikasesta asti semmoinen rauhallinen herra, päivän suurin aktiviteetti oli nousta ylätasanteelle syömään. Kaltereitakaan se ei ole koskaan järsinyt, mikä on kyllä plussaa, mutta osoittaa hyvinkin hamsterin aktiivisuuden laidan. Entinen juoksupyörä löytyi aina puolittain kuivikkeisiin hautautuneena ja välillä pyörä hoiti pesänkin virkaa. Nyt sitten löysin vihdoin viimein pyörän, jolla on tarpeeksi maavaraa ja pysyy jämäkästi pystyssä. Mikä tahansa härveli ei ison pojan alla pystyssä pysykään. Nyt Igor vetelee kunnon spurtteja uudella pyörällään, koskaan en ole nähnyt sitä niin menevänä edes juoksutettaessa :D Jospa Igorin linjatkin tästä vielä oikenisivat. Rasvan tilalle kunnon lihasta.

KaisaM.

#399
Huoh, mikä mun hamsuja vaivaa kun ne karkailee. Nyt oli maailman kiltein Milo-poika jyrsinyt yhtäkkiä dunaansa reiän ja karannut. Etsin sitä kaikkialta ja mistä lopulta sen löysin? Äitinsä vierestä... Jotenkin se oli sitten onnistunut kiipeämään 40cm terraan lattialta? Ja nukkuivat Reena-äiskän kanssa kylki kyljessä samassa mökissä. Vähän oli haavoja kummassakin ja nyt vaan toivotaan sormet ja varpaat pystyssä ettei näillä kahdella ole ollut romanssia, "pikkusen" turhan tiukka linjaus.  :roll: Onni kuitenkin etteivät olleet saaneet toisiaan hengiltä. Taas sai askarrella pellin ja popniittien kanssa dunat kuntoon...
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

#400
^ Hui. Toivottavasti ei tosiaan sattunut vahinkoa. Sulla on jotain Houdin-hamsuja siellä :D

Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"päivän suurin aktiviteetti oli nousta ylätasanteelle syömään
Hah :D Ja tuotakin aktiviteettia se varmaan suunnitteli tietysti ensin 3 tuntia ennen toteutusta :)
Meillä on ollut tuollaisia hamsuja myös joskus, nyt tosin vähemmän kuin joskus, mutta nykyisistä hamsuista Miro esimerkiksi on aikalailla sellainen, tosin se on aika hoikka poika kuitenkin, ettei ole ihme kyllä pulskistunut vaikka laiskanpuoleinen onkin.
Hamsteriton tätä nykyä

Miipemi

#401
Saako hamsterin vessaan laittaa kissanhiekkaa? Yleensä laitan niitä puupellettejä jos on ja jos ei ole niin purua.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

GaneshaX

#402
Kissanhiekkaa en laittaisi, mutta puupellettejä kyllä  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Zinde

#403
Tästä aiheesta on varmaan puhuttu useaan otteeseen, mutta en onnistunut haulla löytämään tietoa.
Eli kysyisin, että mistä löytäisi halpaa haapa(?)haketta tilaamalla jostain tai Tampereelta? Muuten ostaisin ihan mörttiröpöä lähimmästä lemmikkiliikkeestä, mutta kun noita terraarioita on jo vähän useampi siivottavana, niin mörtin hinta alkaa tuntua vähän suolaiselta opiskelijabudjetilla.

Lisäystä. Huomasinkin, että täällä vinkattiinkin, että Petshopissa myydään haapahaketta kotiinkuljetuksella. Sinne voisi pistää tilausta menemään.

HamsterSailor

#404
Hehee, käytiin eilen hakemassa kasvattajalta vajaa vuoden vanha yksineläjä-cämpsy :) Väri on normaali ja sukupuoli naaras. Varmaan on mahiksia näyttelyiden lemmikkiluokissa. Iskä ei oikein aluksi lämmennyt neljännelle, mutta kyllä se siitä, vaikka jouduin sopimaan kaikenlaista... :grin: