• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

metsku

#645
Halvalla voi päästä myös ostamalla käytettynä ja kirppiksiltä pieniä häkkejä, dunia ym. ja yhdistelemällä niitä putkilla toisiinsa. Meidän hamut todellakin rakastaa niitä putkia ja jos ottaa putken jonnekin toiseen häkkiin pois vaikka vaan siivouksen ajaksi saattaa asukki ravata ihmeissään pitkin kämppää, että missä se putki nyt on? Jännää on myös se kuinka jokainen hamsteri vaihtaa säännöllisesti sitä lempiasumustaan. Ensin nukutaan ja ollaan yhdessä kämpässä ja vain käydään toisessa ja sitten taas yhtenä päivänä toisinpäin. Just eilen katoin, että näyttää syrkki muuttaneen alakertaan taas  xD

Tilasin meidän talvikolla olevat putkikämpät pet-need.comista. Postikuluja ei tule jos tilaus ylittää 65 euroa. Nää putkikämpät maksoi muistaakseni n. 70 euroa vähemmän kun faunattaressa. Toimitusaika oli pitkähkö mutta muuten kaikki sujui ihan hyvin.

Hessuinen

#646
^^^Onhan se ihan käyttökelpoinen ja hamsu saa isomman tilan "kohtuuhinnalla", ainoastaan verkottaminen on se hankala (ja aikaa vievä!) osa. :D Meillä tuon verkoittaminen piti aloittaa vielä alusta kun oltiin laittamassa verkkoa tuon häkin päälle, ennen kuin joku huomasi että jos se hamsu mahtuu varsinaisen häkin aukoista voi se jäädä verkon ja häkin väliin. Onneksi aika alussa, ei ihan hirveästi mennyt työtä hukkaan, mutta tuonne häkin sisälle verkoittaminen otti kyllä selvästi enemmän aikaa.

^^Siitä vaan tekemään.  ;) Löytyy kyllä aika paljon käytettyinä mutta ne hyvät tuntuu aina olevan väärällä puolella suomea tai sitten kun löytyy joku kiva on hintapyynti törkeä.

^Syrkkikoon putkia vaan on hankala löytää jotta pääsisi yhdistelemään asumuksia. Kävin katsomassa Turun kahdesta Faunattaresta ja niissä ei noita sun putkiasi ollut lainkaan eikä edes kuulemma tilata pyynnöstä, ja muissa samaisen alueen eläinkaupoissa tiedän ettei ole. Ebaystakaan en löytänyt kuin pienikokoisia vaikka selailin koko osaston läpi ilman hakuja. Suoria tiedän mistä saa mutta eipä pelkästään ne auta asiaa. :| Toi putkilla yhdistäminen on kyllä ihan nappi juttu, hamsustakin tuntuu varmaan kuin pääsisi ihan uudelle alueelle putkea pitkin.


Mulla on vielä harkinnassa hankinko jostain ylikalliin toisen (isomman) häkin tuolle toiselle syrkille vai onko uusi verkoitushomma edessä. Riippunee siitä löytyykö kohtuhintaista käytettyä kanihäkkiä jostain, uutena ei paljoa kannata ostaa kun ei tule kuin max. jokunen kymppi kaiken kaikkiaan halvemmaksi kuin Napen häkki, ja tosiaan se verkoittaminen ei hirveästi houkuta jos hintaero ei ole järkyttävän suuri.

Tässä taas kuva tuosta häkistä uudelleen sisustettuna, kävin siskolta napsaisemassa omenapuusta oksan kiipeilyä ja jyrsimistä varten. Jälkimmäistä ainakin on jo toteuttanut, mutta mulla ei ole hajuakaan kiipeileekö toi apina tuolla ollenkaan. Dunassaan sitä teki mutta uudessa asumuksessa ei hirveästi ole siitä näköhavaintoja, toisaalta niitä ei muutenkaan tällä hetkellä hirveästi ole kun näin kuumaan aikaan asukki herää vasta myöhäiseen aikaan.

Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

petosiru

#647
Hyvä häkki ja kivat sisustukset sulla Hessuinen!  :D Käyttääkö sun syrkki noita kiipeilyköysiä?

Jatkoa: mä muuten kyselin yhdeltä häkkien ym "tukkumyyjältä" josko löytyisi hamsuille sopivan kokosia..
(nyt ei oillut valikoimissa)
Vois saada edullisemmin, jos useampi ostais yhdessä..  :) Sanoi että palaa hinta ym tietojen kanssa asiaan.
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Hessuinen

#648
Kiits. :)
Käyttää, välillä jäädään istumaan siihen pitkäksikin aikaan, on kuin pulu orrella. XD  Vähän on myös maistellut noita köysiä, mutta ainakaan eivät vielä ole hajonneet ja toisaalta eivät edes ole mitään hirveän kalliita joten ei edes haittaa.

Ilmoittele sitten foorumillakin jos on mahdollista, minkä kokoisena ja mihin hintaan, täällä voisi olla yksi kiinnostunut.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

petosiru

#649
Joo toki mainostan täällä jos hinta ois kilpailukykyinen..
Mitat kerrottuani sanoi että löytyy, mut katotaan nyt kun kuvan+hinnan lähettää.
Hyvä tietää että noi köydet kelpaa, ostan omillenikin.  :) Aikanaan oli linnuilla tollasia ja rotilla kai myös.
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Miipemi

#650
Hessuinen, Tulin kyllä kateudesta vihreäksi kun näin häkkisi  :lov  Mistä olet sen saanut? Hieno sisustus!

Tuohon Mileyn häkkiin en kyllä laittaisi minkään näköistä eläintä, kun on niin pieni häkki... Mutta oma on päätös. Itse pidän kääpiöhamstereille minimi kokona asumukselle minidunaa tasolla.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Hessuinen

#651
Miipemi, kiitos. Tuo on tosiaan vanha kanin/marsunhäkki, ostettu käytettynä ja itse verkoitettu jotta hamsu ei pääse livohkaan. :)

Petosiru, onko siltä tukkurilta jo kuulunut jotain? Tää ei vaan jaksais odottaa että sais ainakin alustavia tietoja. xD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

petosiru

#652
^ Eipä se ole vielä palannut asiaan. Otan yhteyttä ens vkolla, jos ei mtn kuulu..
Saako noi köydet muuten pienenpäänkiin pinnaväliin kiinni?  :)
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Hessuinen

#653
Okkey. :)

Nuo lyhyemmät versiot ainakin menevät, pidemmät olen saanut pienellä nitkuttamisella ainakin tuohon hamsterikoon dunan kattoritilään kiinni, sitä pienempipinnaiseen en ole koittanut kun ei ole mihin koittaa.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Miipemi

#654
Hmmm-m... Meilläkin kyllä olisi yksi vanha marsun häkki (Tosin se on kyllä mielestäni aivan liian pieni marsuille). Pitäisiköhän yrittää äidin kanssa verkoittaa se itse? Mitat olivat 90x50x45 tai jotain sinne päin :D
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

petosiru

#655
No syrkille siinä olis ainakin kivasti tilaa..  :)  Ite verkottaisin kyllä jos tollanen olis vapaana!
Olin pyörtyä kun joku möi huutiksessa marsulle 60x40cm häkkiä..  :huh Eihän toi riittäs edes syrkille!
Ja marsuja pitäis olla ainakin 2..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

EmmaTi

#656
Jepjep, saimpas ostettua käytetyn Imac Criceti 16 häkin Helmille.
Saman pituinen kuin nykyinen asumuksena oleva vanha akvaario mutta leveyttä on ehkä jotain 10cm enemmän.
Jotenkin tuntuu tuo karkaamisriski häkissä pienemmältä, vaikka akvan päällä onkin napakka verkkokansi.

trap

#657


Tässäpä Riesun nykyinen asumus. Mitat on 100x40x45 (pituus x leveys x korkeus). Ihan hyvän kokoinen nuorelle vilkkaalle syrkille :)



Ja tässä koko eläinkolmikko. Alla näkyy Nukan, kiinankääpiön gabberi. Se tahtoo myllätä ton yhdessä yössä sellaiseen kuntoon ettei sisustusta erota enää ollenkaan xD
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Miipemi

#658
Lainaus käyttäjältä: "petosiru"Olin pyörtyä kun joku möi huutiksessa marsulle 60x40cm häkkiä..  :huh Eihän toi riittäs edes syrkille!
Ja marsuja pitäis olla ainakin 2..

Niin mäkin olin pyörtyä, kun joku myi marsuille minidunia huutonetissä  :shock:
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

GaneshaX

#659
No huutonetissä nyt myydään mitä sattuu. (esim. hiirihäkkiä "rottahäkkinä")

Mä en niistä kuvauksista yleensä perusta mitään, vaan mitoista, hinnoista ja kunnosta  ;)

Monet ihmiset eivät erota edelleenkään hamsteria ja marsua  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki