Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

Sissi

Tarvitseeko roborovski kaverin ?

Cami

Lainaus käyttäjältä: "Sissi"Tarvitseeko roborovski kaverin ?

Robot ovat laumaeläimiä joten suosittelen kaveria! Parhaiten toimeen tulee kaksi samasta poikueesta.

Minnake

Hakua ja selailua on tehty, mutta ei löytynyt turhan selkokielisiä vastauksia. :|

Jotenka, kysymys on robojen sukupuolien erottamisesta. Meillä on kaksi eläinkaupasta ostettua roboa, joiden molempien pitäisi olla tyttöjä. Nyt kuitenkin heräili pieni epäilys, josko toinen onkin poika.   :<

Onko roboilla sekä uroksilla että naarailla hajurauhanen masussa? Yleisesti kaikkialla puhuttiin vain urosten hajurauhasen putsaamisesta, joten tuli mietintään että onko moinen vain uroksilla. Vai likaantuuko naaraiden vain vähemmän?
Toinen seikka, missä iässä roboilla kivekset näkyy kunnolla? Nämä meidän ovat jotain 4kk nyt. Meillä olleet n. 3vk.
Aikaisemmin huomattiin toisella hamsterilla selvästi paljon keltaista masussa, toisella ei ole ollenkaan näkynyt mitään keltaista nyt kun on asiaa tarkkailtu.
Heräsi epäilys muutenkin tuon keltaistuneen hamsun kohdalla josko tämä sittenkin on uros, kun tarkastelun perusteella saattaisi olla hällä kivekset. Tosin pienet ovat jos moiset on. :huh
Ja vaikea saada varmuutta aukkojenkaan etäisyyksien perusteella kun juoksevat kuin mitkä, eivätkä anna käsitellä yhtään.

Huono kuva, mutta näkyy siinä ainakin kivesepäilyä.  xD Alapää näyttää  punertavaltakin laajemmalta alueelta verrattuna toiseen hamsteriin.

Vinkkejä sukupuolen varmistamiseen siis otetaan vastaan. Poikaset ei ehkä olisi liian kiva juttu yllärinä. :roll:
Tai sitten ollaan vaan liian vainoharhaisia, ja keltaisuus voisi olla ollut vaikka vaan pissaa.  xD

Minski

^ En uskalla tuon kuvan perusteella sanoa mitään, mutta tässä kuva yhdestä urosrobosta, jonka sukupuolta ei voi arvata väärin :D

Hamsteriton tätä nykyä

Minnake

Jahas, kuitenkin noin isosti erottuu tuolla sinun ukolla. :'D Noin selviä ei kuitenkaan meidän tyypillä taida olla jos kivekset on, olisin minä urponakin tajunnut. xD Pitää varmistaa nyt vielä kuitenkin.

No, pakko edes kerran saada tarkasteluun vaikka sitten väkisin jotenkin, että sukupuolesta varmuus tulee. 4kk iässä siis pitäisi selkeät kivekset olla jos uros on?  :pihalla:

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Minnake"Miten pihkanassa noin hyvin käteen tuollaisen voi saada, että kuvankin ehtii ottaa. o_O' Meillä ei kyllä onnistu millään, nuo ihan vauhkopaniikissa juoksee rinkulaa jos kädellä lähestyy niin että käteen ottaisi. Tosin meidän ovatkin eläinkaupasta, varmaan ei liiaksi käsitelty poikasina ole ja ovat tottumattomia.  :kieli
Mulle on osunut aika rauhallisia roboja ja usko tai älä eläinkaupasta on valtaosa minunkin roboistani (ja osa tullut kodinvaihtajina). Olen myös kasvattanut yhdebn robopoikueen ja vaikka miten paljon niitä käsittelin niin villimpiä ne olivat kuin sitten taas monet eläinkaupparoboni :) Kyllä meilläkin juostaan kättä karkuun, kun käden laittaa dunaan, mutta sitten kun robon saa käteen niin näin ne siinä vain usein ovat:

- http://geminna.wwwfi.com/robojenkuvat/slides/robo1.jpg
- http://geminna.wwwfi.com/robojenkuvat/slides/robo2.jpg
- http://geminna.wwwfi.com/robojenkuvat/slides/robo4.jpg
- http://geminna.wwwfi.com/robojenkuvat/slides/robo5.jpg
- http://geminna.wwwfi.com/robojenkuvat/slides/robo6.jpg
Hamsteriton tätä nykyä

Cami

Meilläkin kaikki istuu kiltisti kädellä, mutta toisin oli kun ne tulivat. Kärsivällisyydellä selviää pitkälle. Nacho jää aina nukkumaan kädelle jos on siinä pidempään :lov

mistreated

moi, onko kellään myytävänä roborovskin poikaisia tampereen seudulla ? olen 13-vuotias tyttö nokialta, omistan kaksi hamsteria. sähköpostiosoite: mailto:nohmari@hotmail.com">nohmari@hotmail.com :)
-mari
Syyrikset: Minni†,Ilo†,Romeo, Mikkey, Lily, Juno, Hertta, Nalle Esko
Talvikot]peppi[/b]†, jimi†, Elvi
Robot]henni[/b]† ja helinä

Nilla

Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Sissi

Kysyin tossa yhessä vaiheessa, että tarvitseeko robo kaverin.
Nyt kysyn että onko se ihan pakollinen ?

Cami

Lainaus käyttäjältä: "Sissi"Kysyin tossa yhessä vaiheessa, että tarvitseeko robo kaverin.
Nyt kysyn että onko se ihan pakollinen ?
Ei ole pakollinen, mutta suositeltava. Robot ovat kuitenkin laumaeläimiä, joten voivat parhaiten kun on kaveri.

Sissi

Selvä, ja kiitos taas camille kun vastasit jälleen kysymykseeni :)

Minnake

Aikaisempaan jatkaakseni, selvä uroshan se meidänkin neitiherra Naksu oli. Näkeepi kivekset ilman että tarvitsi edes käteen yrittää pakottaa, sen verran isot on hänelläkin. Mistä vain lienee yhtäkkiä keksineen että hei, olenkin nyt uros ja heitän kehiin kivekset.  :<

No, erotus kaksikolle lienee pakollinen, kun naaras Raksu kuitenkin lähentelee jo ikää jolloin ei enään ensimmäisiä poikasia suositella. Edes vahinkopoikasia, ja eihän myö haluta riskeerata.  :kieli

Sanokaas fiksummat suosittelisitteko molemmille saman sukupuolisen kaverin hankintaa, etteivät yksin jää? Ja osanevatko hyväksyä toisen kaiman heti kun toisesta on erottu? Jos pikkukavereita noille edes heti löytyy, kun roboja tuntuu olevan vaikea mistään saada. Saattavt joutua elelemään yksikseenkin tovin välissä.

NeNNi

Robo ja juoksupyörä yhdistelmälle ei omaa ketjua taida olla toisin ku tuolla talvikkopuolella. Eli mitäs te ihmiset  olette mieltä; onko juoksupyörä pareittain asuville roboille mukava virike vai riitojen aiheuttaja?
Meille kotiutuu viikon päästä roboveljekset ja kovasti nyt on pohdinnan alla, et ostanko niille juoksupyörän vai en..  :pihalla:

Sonia

^ Meillä ei ainakaan mitään iloa ollut, yrittivät juosta molemmat erisuuntiin ja siitä alkoivat sitten tapella, juoksupyörän pois ottamisenkin jälkeen tappelivat joten oli pakko erottaa  :( Ja juoksevat kyllä yhdessä, joten pareittain olevat eivät tarvitse pyörää.