Hamsteri kadonnut kotona

Aloittaja Tuhatkauno, 29.05.15 - klo:10:43

Tuhatkauno

Sanokaa jotakin lohduttavaa, jos pystytte. Tai saa moittia ja sättiä olan takaa, olen harjoittanut itseruoskintaa koko aamupäivän.

Olin nimittäin unohtanut hamsterihäkin luukun yöksi auki. Niinpä lasten 1,5-vuotiasta kultahamsteria ei löytynyt enää aamulla häkistänsä. Kauheaa asiaa myös, että häkki on reilun puolen metrin korkuisella pöydällä. Eläinparka on siis mätkähtänyt melkoisen matkan, mutta nähtävästi päässyt piiloon johonkin.

Otimme pesäkopin ja hamsterinruokaa lattialle. Voinemme siis vain toivoa, että hamsu on kunnossa, haistaa ruuan, hakeutuu tuttuun pesäkoppiinsa ja sieltä sitten joku meistä heti bongatessaan poimii takaisin häkkiinsä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ely

On ja älä ruoski itseäsi, sellaista sattuu (viimeksi unohdin asumuksen kannen auki muutamaksi tunniksi ja hamsterit pysyivät silti asumuksessaan).

Tässä on jotain ohjeita joilla voi saada hamsterin kiinni http://hamsterit.net/hamsteri-karkuteilla/

Toivottavasti hamsterisi löytyy  :icon_smile:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Tuhatkauno

Kiitos huojentavasta vastauksestasi ja ohjeistasi!

Juu, hetki viestini lähettämisen jälkeen löysinkin täältä keskustelua karanneista hamstereista. Etta eipä tuo näytä ihan tavatonta olevan ja aika usein se vatsa sitten kutsuu ruokaisammille apajille.

Se putoaminen tuntuu tosi kurjalta, mutta kenties ihan hyvä merkki, että ilmeisesti hamsteri on osannut tulla jollakin "ukemilla" ja nähtävästi päässyt jatkamaan matkaansa. Odotellaan ja katsellaan... jos ei muuta, niin kipataan puoli pussia cashew-pähkinöitä lattialle, niistä se tykkää kuin hullu puurosta :-)

Murmelsson

Meidän lähipiirissä karkulaiset on saatu kiinni mm. juoksupyörällä (hamsteri on mennyt juoksemaan :'D) ja sankoansalla, ja kerran hamsteri tuli itse omistajansa luokse. Kerran eräs karkulainen oli vajaan viikon hukassa, ennen kuin jäi sankoon. Hamsteri oli ihan terve, hieman pölyinen vain.

Ei siis kannata heittää kaikkea toivoa menemään! Voi hyvinkin olla, että otus tassuttelee ihan vapaaehtoisesti esille vielä. :)

Tuhatkauno

HAMSTERI LÖYTYI!    :icon_e_biggrin: Rakensin illalla avonaiseen pahvilaatikkoon "basecampin", jossa kotimökki, nyrkillinen cashew-pähkinöitä ym. herkkuja, mörttiröpöä omasta häkistä ja kaikkea muuta tuttua hajumaailmaa... Ja siellä basecampissa pikku seikkailija kökötti aamulla terveen oloisena, eikä näyttänyt linkkaavan - se putoamismatka kylmää itseäni vieläkin. Siirsin hamsun nyt kotihäkkiinsä ja siellä se taitaa järjestellä koppia ennen nukkumaanmenoa.

Kiitos teille ihanista viesteistänne!

gimlixx

Täytyy työntää lusikkaa sen verran soppaan ja todeta, että mielestäni puoli metriä ei ole matka eikä mikään. Enkä tarkoita, että kenenkään täytyisi alkaa tahallaan tiputella hamstereita tältä korkeudelta maahan, vaan sitä, että jos hamsteri itse omaehtoisesti hyppää/pudottautuu tuollaisen matkan, niin eipä se kovin pitkä matka mielestäni ole.
Tosi on, että hamsteri saa murrettua häntänsä kovinkin helposti ihan vaan normaalissa dunassakin (eli ei kovin korkeassa) riekkuessaan, mutta enpä muista, että yksikään hamsteri olisi meillä satuttanut itseään nimenomaan karkureissun seurauksena ja karkailtu kyllä on melko korkeallakin sijainneista asumuksista...

Wanilla

Kyllä hamsterinne varmasti löytyy :misc_aai: varsinkin jos se on jo kesy ja tottunut käsiin :icon_smile: Minulla kerran karkasi Roborovski kun vasta olin saanut hamsterin ja kyseinen hamsteri ei ollut vielä etes tottunut käsiin :kankaalla: Mutta onko hamsterillasi jotain herkkua jota se rakastaa jos on laita se vaikka hamsterin pesän viereen :hauskaa: