Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - misty

Meiltä löytyy talvikko sekä syyrialainen.

Talvikkomme on ehdottomasti helpompi käsitellä pienestä koostaan huolimatta. Itse asiassa huolimaton pudottaisi syrkkimme todennäköisemmin kuin talvikkomme. Täysin käteensopiva, kiltti, kova puuhailemaan päivin ja öin. Uskallamme pitää sitä vapaana olohuoneessa, sillä se lähinnä pyörii sohvan alla tai päällä ja kyllästyessään hakeutuu ihmisen luo ja antaa ottaa kiinni. Ei tunnu häiriintyvän mistään, todella rento ja avoin neiti!

Syyrialaisemme tuntuu enemmän ns. saippualta, ei pysy käsissä ja osaa mennä todella lujaa halutessaan. Dunassaan kuitenkin hyvin rauhallinen, lähinnä möllöttää paikallaan ja katselee ympärilleen. Päivisin ei näyttäydy ja suurimman osan ajasta viettää pesämökissään talouspaperinpalojen seassa nukkuen.

Syyrialainen tarvitsee isomman asumuksen, mutta hoidoltaan ja ruokinnaltaan hyvin samanlaisia. Syrkki on rauhallisempi ja puuhailuissaan hidas, talvikko taas riehakkaampi ja ainakin meillä arvostaa enemmän paksua purukerrosta ja kaivelua.
Talvikko vie voiton.  :sydan
Lainaus käyttäjältä: "touko-pouko"Miten kaikilla on noin kilttejä hamstereita? Touko ainakin jahtaa kättä ja puree. kiltti pieni hamsteri  :angel
Ihana.  xD

Meillä talvikko tulee haistelemaan ja maistelemaan sormia, mutta ei yritä kiivetä kättä pitkin. Antaa useimmiten ihan nätisti nostaa käteen. Syyrialainen sen sijaan kiertelee ja kaartelee kaukaa, kauhistelee aikansa sitä kättä, tulee haistelemaan, juoksee pakoon, tulee taas haistelemaan ja lähtee taas karkuun. En edes yritä pyydystää sitä vielä kiinni dunasta, kun pahentaisi vain tilannetta. Ajan kanssa helpottanee..
Meidän talvikko on eläinkaupasta ja on ollut alusta alkaen hyvin utelias ja kiltti tapaus. Koen, ettei sitä edes tarvinnut kummemmin kesyttää. Alkujännityksessä ei meinannut pysyä kädessä, mutta ihmeellisen nopeasti rauhottui ja nykyään ei yritä lähteä kädestä pakosalle, ennenkuin se ojennetaan jonnekin tasaselle. :) Kunnon hurmuri, kaikkien kaveri.