• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Valkonauhaiset hamsterit- esittelyssä :)

Aloittaja Minski, 17.07.07 - klo:00:57

« edellinen - seuraava »

Minski

En tiedä onko tämä tänne osioon kuuluva keskustelun aihe tai onko ylipäätään tämä aihe tänne foorumiinkaan tervetullut, kun noita kuvatopicceja kuiteskin on muuteskin monta, mutta joku poistakoon tai siirtäköön tämän jos ei ole hyvä tässä :) Mun mielestä on vaan aika kiva idea tuolla hiirifoorumilla ne eri kuvioiden esittelytopicit niin ajattelin, jos tämä olis valkonauhaisten hamsujen esittelytopic; siis kuvia ja keskustelua valkonauhaisista hamsuista :) Aihe ihan sen vuoksi, että kyseinen kuvio on suosikkejani :) Ja kaiken tasoisia nauhahamsuja olisi kiva nähdä, ei siis mitään kuvionsa parhaimmistoa pelkästään eli rohkeasti kuvia vain :)

Tässä meidän parhaita nauhallisia, joilla kuitenkin kaikilla on vielä matkaa siihen täydelliseen nauhaan:

Unna

Erittäin tasainen, kaunis nauha, joka on mukavan levyinenkin, mutta katkeaa.

Vincent

Mukavan levyinen ja tasainen nauha, mutta katkeaa ja lisäksi valkoisia täpliä on nauhan ulkopuolella.
Kahden nauhahamsun jälkeläinen.

Qasper

Nauha ei katkea, mutta tasaisuudessa taas olisi parantamisen varaa, lisäksi pari valkoista täplää nauhan ulkopuolella.
Qasper on edellisen poika (isä siis tuplanauhallinen).

Dexter

Erittäin tasainen nauha, mutta liian leveä ja katkeaa.
Kahden nauhahamsun jälkeläinen.
Dexter on Qasperin ja Unnan isoisä sekä Vincentin isä.

Kertokaas mikä on hyvänauhaisten hamsujen resepti :D Vai onko sellaista ? Itse olen ollut huomaavinani, ettei mitään selkeää kaavaa olisi, siis siten että hyvänauhainen saisi automaattisesti hyvänauhaisia jälkeläisiä ja huononauhainen automaattisesti huononauhaisia jälkeläisiä. Nuo esimerkkikuvissani olevat hamsut ovat kyllä sukua keskenään, mutta olen huomannut että vaatimattomalla nauhalla varustettu hamsu voi saada kuitenkin ihan kelponauhaisiakin jälkeläisiä ja sitten myöskin toisinpäin, että kunnon nauhalla varustettu hamsu saa jälkeläisen, jolla on ihan toispuoleinen nauha tai pari hassua viirua kyljessä :) Onko nauhallisten kasvatus siis ihan arpapeliä :D

Kahden nauhallisen yhdistelmästä olen huomannut syntyvän jälkeläisiä, joilla nauha on ikäänkuin levinnyt valkoisina täplinä nauhan ulkopuolelle. Ilmeisesti parhain tapa on siis yhdistää nauhallinen ja nauhaton hamsteri keskenään ?

Ja kaikkein ihanin olis tietää miten sais katkeamattoman nauhan :D
Kuinkahan paljon täydellisnauhaisia hamsuja Suomessa on ollut ? Tuntuu että niillä on aina vähintään tuo nauhan katkeamisongelma, jos nauha muuten olisikin suht hyvä.

Edit. Tämmösiäkin nauhoja on joskus tullut aikaansaatua :D
Hamsteriton tätä nykyä

AnnePu

#1
Minulla ei  ole kuin kaksi nauhallista tällä hetkellä, eli:

Pate





Matti


Räpsinä

#2
Meiltä löytyy tällainen nauhallinen:
R.I.P.
* Tuppisuu \'Tuppis, Tupi, Upi\', talvikko (27.1.2009-14.12.2010)
* \'Räpsy\' Arctican Camino (21.5.2007-23.9.2008)

wiidii

#3
Vinkvink, meillä olisi valkonauhaisia poikasia, eikö Minski haluaisi kyyhkynharmaata valkonauhaista.. ;)

No asiaan sitten, valkonauhaiset hamsterit ovat suuri rakkauteni, etenkin lyhytkarvaisena ovat todella kauniita  :lov  Kuvia ei nyt valitettavasti ole, mutta kunhan pääsen omalle koneelleni niin tulen esittelemään  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Elliska

#4
Mun Melli on musta vn :) Se on kyllä tosi ihana mutten silti ostaa enään syrkkejä, jos ostan niin se on vn <3

Minski

#5
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Vinkvink, meillä olisi valkonauhaisia poikasia, eikö Minski haluaisi kyyhkynharmaata valkonauhaista.. ;)
No arvaa vaan haluisko se, mutta kun ei sillä oo tilaa :|
Miks just sillon kaikki tarjoo kaikkia ihania hamsuja mulle, kun mullei oo mahdollisuutta ottaa :(

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"No asiaan sitten, valkonauhaiset hamsterit ovat suuri rakkauteni, etenkin lyhytkarvaisena ovat todella kauniita  :lov
Samat sanat :yes:


Laitelkaas lisää niitä kuvia ja saa tässä keskustellakin :mrgreen:
Hamsteriton tätä nykyä

soundlovers

#6
Minäkin olen ollut valkonauhaisten lumoissa jo monta vuotta  :lov  Tällä hetkellä hamsulani 16 hamsusta 8 on nauhallisia (4 valkonauhaista ja 4 valkokirjokilpikonnaa).

wiidii

#7
No nyt jotain kuvaa sain aikaiseksi laitettua.


Tässä meidän suloisuus vauvana, Arctican A'Macchia d'Olio eli Ahmo, joka on siis tuon uusimman poikueeni isä. Periytti ihan kivoja nauhoja lapsilleen, omakaan nauha ei ole mikään rumin, kivan tasainen, mutta katkeaa ja on hiukan liian kapea.

1
2
(viirun ottamia kuvia)
Tässä on meidän Pure Poison eli Hörde, tämän herran nauha on toiselta puolelta (kuva 1) kapea ja toiselta puolelta hyvän levyinen, katkeaa päältä, vatsa (kuva 2) on ihan kivan valkoinen.

Meillä on myös kaksi kasvatuskäytössä olevaa vn naarasta joista toisella on nyt poikaset (ja Ahmo isänä), 'kiva' yhdistää noita valkonauhaisia kun tulee tuplanauhoja :D

Ja laitetaan nyt vertailun vuoksi jo edesmenneestä Ötsistä (Fin Mva Arctican Ötökkä) kuva, nyt voitte varmaan arvata miksi ostin Ahmon meille  :lov :
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tatu

#8
Unnalla nätti nauha! :sydan
Ellulla on vähän toispuoleinen nauha ja se katkeaa, aka leveästikin. Toisen puolen nauha on melko paljon leveämpi kuin toisen. Minulla ei satu nyt olemaan mitään hyvää kuvaa nauhasta, joten täytyy laittaa vähän useampi -ei-niin-hyvä-.

Suurinpiirtein edestäpäin:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/Elukoita114.jpg

Tässä näkyy levempä puoli:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/S5003206.jpg

Tässä näkyy jotenkin kapeampi puoli:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/Empunkuvia009.jpg

Jostain syystä ne kuvat tulee aina räpsittyä leveämpinauhaiselta puolelta, joten täytyi napata arkistoista joku tuollainen kuva jossa Ellu on vielä pienempi kuin nykyään. Mutta nauha on pysynyt samanlaisena.

marlena

#9
Tässä melkein täydellinen nauha:

Colbronde´s Josera
Aikas kiva nauha tälläkin

Susa-Erma´s -- (en vielä ole antanut nimeä = 4 viikkoinen)
aikas vajavainen nauha

Tässä nauhassa muuta väriä vähän

Susa-Erma´s Frisky
Mainittakoon ettei se katkennut nauha aina estä esim. serttejen saantia jos hamsu on muuten hyvä. Aikoinaan eräs urokseni tuli valioksikin vaikka nauha ei ollut ihan täydellinen.
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

Loretta

#10
Mä niin odotan, et se mun minkki nauhallinen saapuu :lov
Yleensä en oo nauhoista perustanut, mut nyt olen jotenkin hurahtanut.

Kauniita nauhallisia ihmeisillä! Ja Minski kyl sitä aina YKS johonkin menee xD
"Ilonen mieli korvaa puuttuvan älyn"

Nimetöntä syrkkikasvatusta väreissä]

mantsikka:>

#11
On meilläkin yksi valkoisen nauhan omaava, Aapo! Heh, hieman huono nauha, mutta väliäkös hällä.


Minski

#12
Lainaus käyttäjältä: "Loretta"Yleensä en oo nauhoista perustanut, mut nyt olen jotenkin hurahtanut.
Siitä se lähtee :twisted:
Kuviolliset on kaikessa haastavuudessaan vaan niin nättejä :sydan

Lainaus käyttäjältä: "Loretta"Ja Minski kyl sitä aina YKS johonkin menee xD
No nyt on kyllä oikeesti niin, ettei kyllä mahdu :)
Hamsteriton tätä nykyä

wiidii

#13
Mä tuun Minskin mukaan sun hunaja-kyyhkynharmaa (vn)-projektiin kun tuo kotiin jäävä neiti taitaa olla huky xD  Muutenkin suunnitelmissa oli kyyhkikset ja hunajakyyhkikset, nyt on vaan kauhea pohtiminen että raskinko jättää tuon suloinen kyyhkis valkonauhaisenkin kotiin, on kyllä niin laittoman ihana, että.. :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Blizzard

#14
Mein Tuomaksen hamsu on nauhallinen:



Anteeksi huonot kuvat, mutta kyllä niistä nauhan näkee :D
Hamsulauma ja koiruus