8.2 näyttely -voiko ilmoittautua molempiin luokkiin?

Aloittaja NipsuRakkaani, 10.12.08 - klo:20:22

viiru

Lainaus käyttäjältä: "NipsuRakkaani"Olenko ymmärtänyt oikein, 8.2 näyttelyssä voi ilmoittautua SEKÄ ulkomuoto- että lemmikkiluokkiin?
Kyllä voi, ihan oikein olet ymmärtänyt. Tämä käytäntö on voimassa SHY:n näyttelyissä aina, kun molemmat luokat vain järjestetään (eli yleensä tosiaan aina).

Lainaus käyttäjältä: "NipsuRakkaani"Voiko yhdellä ilmoittautumisella imoittaa molempiin?
Kyllä, ja pitääkin. :) Ilmoittautumisessa pitää vain selkeästi lukea luokka, johon eläin on ilmoitettu. Esim.
    Lemmikkiluokka, syyrialaiset
    Avoin urokset

Mattihamsteri, 06.17, lks hopeanharmaa, Matiniskä - Matinäiskä, k. Maisa Malli, om. Olli Omistaja[/list]

Lainaus käyttäjältä: "NipsuRakkaani"Miten voisin arvioida, onko hamsuni liian laiha? Nipsu juoksee joka yö juoksupyörässä ja sillä on ruokana kuivamuonaa(missä on myös auringonkukansiemeniä ja pähkinöitä) sekä joka toinen päivä salaattia/omenaa/päärynää/juustoa. Vai pitäisikö juoksupyörä ottaa joka toiseksi yöksi pois..?
    Juoksupyörää voi tarjota harvemmin hyödynnettäväksi, mikäli hamsteri vaikuttaa turhan laihalta. Turhan laihan hamsterin luusto tuntuu rungon läpi helposti ja eläin näyttää selvästi solakalta (esim. kaula, runko, lonkka voi erottua, kun sopivassa kunnossa oleva hamsteri näyttää huomattavasti pönäkämmältä...). Tuoreruokaa voi antaa päivittäinkin - proteiinipitoisia ruokia kuten liha- ja maitotuotteita muutaman kerran viikossa ja muina päivinä kasvispöperöä.
    Cheersbigears-talvikkokasvatus

Elliska

Pitää muistaa nyt ottaa se kamera mukaan, edellinen näyttely missä mulla oli kamera mukana taisi olla 18.5 Tampereella... :D

Juulia

Mun pitää taas muistaa ottaa kännykkä mukaan. Viime GG:ssä unohdin kokonaan ottaa sen mukaan ja aika vaikeaa oli pitää yhteyttä perheenjäseniin :P .

Vielä on pari viikkoa ilmoittautumisaikaa jäljellä :) .
    Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

NipsuRakkaani

Ilmoitukset laitettiin eilen menemään  :)
    Ompi ihka ensimmäiset kilpailut, saas nähdä miten menee... ;)

En oikein osaa arvioida onko hamsuni laiha vai lihava vai jotain siltä väliltä? Luut eivät törrötä mutta tuntuvat kyllä. Kun ainakin kuvissa muiden hamsut ovat näyttäneet massivisemmilta..?

Olisiko mitään hyvää "tyyliä" leikata hamsun kynnet? Ei ole vielä koskaan purrut mutten sitte tiedä mitä se kynsienleikkuusta tykkäisi... :huh
    ?Nipsu cinnamon pk uros?s. 19.9? pikku kaivautuja?

Tiina

^Hamsterisi on ilmeisesti syyrialainen? Syyrialaisilla kynnet kasvavat vain harvoin niin pitkiksi, että ne pitäisi leikata. Terävistä kynsistä saatetaan näyttelyssä viedä pisteitä, vaikka niistä ei olekaan mitään haittaa.
    Ehdottaisin, että et itse ala leikkaamaan kynsiä, vaan näytät niitä vasta näyttelyssä jolle kulle kasvattajalle. Hän leikkaa ne, jos niissä jotain leikattavaa on.

GaneshaX

Meillä on napasaistu pitkistä kynsistä pois, kun hamsu on just heränny ja vielä ihan unen pöpperössä. Mut ei tosiaan kaikilta tartte leikata.

Onko muuten vielä tietoa, miten tämän hetkinen papova uhka vaikuttaa tähän näyttelyyn/ tämän vuoden näyttelyihin?

Minski

Voi hitsi tänkin vika ilmopäivä lähestyy enkä oo edes kyytejä vielä kysellyt.

Lainaus käyttäjältä: "Elliska"Pitää muistaa nyt ottaa se kamera mukaan
    Ei mitään hätää, jos unohdat, ei kukaan sulle siitä suutu :D
    Mutta jollen pääse paikalle niin sit kyl haluun nähdä teistä muista kauheesti kuvia :)
    Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

Taidetaan lähteä kanssa testaamaan ekaan näyttelyyn delfoin poitsujen kanssa saa nähdä miten sujuu ja onneks saan auton käyttöön pääsee helpommalla. Hoikkia ovat vaan nuo meidän mussukat mutta eipä ole ikääkään kuin vasta vähän reilu 3kk.

GaneshaX

Monikohan jättää tulematta tai ilmoittamatta syrkkejä, vaikka näyttelyitä ei peruttaisi?

Mustikkamaan

^Uskon että kyllä se jonkin verran osallistujanpuutteesta tulee kärsimään. Ennenkin on vähentynyt osallistujamäärä vastaavan takia.

Kunhan desinfioinnista pidetään extrahyvä huoli, niin eiköhän tartunnat pysy näyttelyn suhteen poissa pitkälti - enitenhän tartuntoja tapahtuu, kun eläimet vaihtavat kotia.

Olen ennen ollut tosi hysteerinen tuon asian suhteen ja mielestäni näyttelyt on pitänyt perua joka välissä, mutta ehkä sitä itsekin on oppinut elämään tämän kanssa.

Harmi etten pääse tänne näytsiin, olisin kyllä tullut mielelläni, mutta rahatilanne sanoo nou nou.
    Heidi Harju
    [size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

eta

Itsekään en vielä tiedä mitä tehdä, syrkin kai jätän kotiin mutta kannattaakohan talvikoiden kanssa tulla ?

Sohvi

eli siis kaisaM:llä oli ilmennyt/epäilty papovaa, niin  eikö saa vai ole pakko tulla ?? Ainakin syyriksieni kanssa olisin tulossa ku assarina oon. Meillä kyllä sitä ei oo. Mutta silti.
    Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

GaneshaX

Kyllä mä luulen, että mun on pakko tulla ainakin itte naamailemaan. Parin häkin haku sovittuna samaan reissuun.
    Mut ei hajuakaan ilmotanko syrkkejä... Uudet tyypit nyt jäis anyway kotiin.
    Mitä desinfiointi ainetta tuomarit tulee käyttämään? En ole muuten ikinä kysynyt mitä se yleensä on ollut.
    Onko mitään tietoa ketä tulee tuomariksi?

Minnaw

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mitä desinfiointi ainetta tuomarit tulee käyttämään?
    Onko mitään tietoa ketä tulee tuomariksi?
    Virkon varmaan kyllä otetaan käyttöön. Yleisesti despausaineina käytetty ihan perusdesinfiointiaineita. Virkon on jämerämpää kamaa.

Tuomarit eivät ole vielä varmistuneet.
    Oxalis - talvikkokasvatus

Sohvi

Mutta sako silti syyrialaiset osallistua jos pesee hyvin kantoboksin vaihtaa uusiin puruihin ja on muuten terve hamsteri (no kyllä muutenkin pitäisi olla terve mutta esmes. ei altistunut papovaan?)

Mutta saako silti ilmoittaaa  :huh `??????
    Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi