• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

Marla

#870
Jeps, laitoin nyt tuollaisen ansan tuohon, jossa Pilttikin oli, josko neiti menisi ansaan jossain vaiheessa iltaa. Parsakaali ja Piltti toivottavasti houkuttelevat...
Pakko kyllä nostaa neidille hattua lahjakkaasta piileskelystä - sohvaa ei täältä löydy, sinne ei ole siis voinut sentään päästä, eikä mitään näytä olevan tuhottukaan. :D

fuffi

#871
ostin fuffille tänään uuden häkin

Anonymous

#872
^^ Toivottavasti saat karkusin nopeasti kiinni! (:

Hamsufani97

#873
Ku olin tänää koneella  nii yhtäkkii joku nipisti mua varpaasta ja kumarruin kattoo nii Pilvihän se siinä, oli purassu mua varpaasta  :angel  En vaan tajua miten se on voinu päästä häkistä pois. Sen täytyy osata ite avata ja sulkee noi luukut...  ;)

Mustikkamaan

#874
Me muutetaan nyt isompaan asuntoon, mihin mahtuu sit useempi syyriskin  :lov Ei ny mitään kymmeniä, mut muutama  :sydan

Tai saishan tännekin vaiks kuin monta, jos hentois tunkee ihan pikkukoppeihin, mutta enhän mä semmosta tahdo tehdä.

Tai no mahtuis varmaan kymmeniäkin, mutta en ota :D Ei riitä aika eikä raha eikä mielenkiinto ihan semmoseen määrään.

Mut jee  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

sarilau

#875
Marla: Jossain kirjassa neuvottiin laittamaan ämpärin/astian päälle pyyhe/kangas ja siihen herkkua niin, että se tipahtaa sinne sit kun puuhe /kangas ei kanna hamsua kun se menee syömään siihen.

Me selvitettiin eilen miehen kanssa mistä se Himi tulee ulos sieltä ulkoilualueelta. Tajusin vaan illalla yhtäkkiä, et eihän meidän muuta tarvi kun päästää se ulos häkistä ja seurata aikamme niin kyllä se kohta hyödyntää samaa "pakoreittiä" kun edellisiltana. No, eihän se niin vaikeaa ollut..Siel lemmikkinurkassa on useampi häkki niin hän vaan kiipesi toista häkkiä pitkin sen katolle siitä tasapainotteli itsensä sellaiseen asentoon että sai etukäpälillä portista kiinni ja porttia vasten etutassujen varassa roikkumaan. Siitä se ois sitten tullut yli jos en ois kaapannut syliin siin vaiheessa. Siitä vain jäi paha mieli, että aika korkeelta se on alas tipputtautunut, ehkä n. 60 centtimetristä  :(
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Marla

#876
Karkurin jahtaaminen päättyi nyt. :) Neiti jäi äsken kiinni verekseltään, kun tulin kotiin. En ihan äkkiä hoksannut sitä, mutta tuossahan se yritti kovasti maastoutua kuljetusboksin päällä lattialla. xD Valkoinen väri nyt ei paras väri ole maastoutumisen kannalta, ja kiltisti tyttö antoi ottaa kiinni. Posket olivat aivan täynnä joitakin aarteita, tuolla se aikansa seilasi pitkin dunaa, kunnes meni mökkiin jemmaamaan ne - pitää vielä tarkastaa, mitä kaikkea se sinne vei.

Louna

#877
^ Löytyikö samalla kaikki kadonneet pikkutavarat?  xD Korvis, hiuslenksu, pyyhekumi....  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Marla

#878
Lainaus käyttäjältä: "Louna"^ Löytyikö samalla kaikki kadonneet pikkutavarat?  xD Korvis, hiuslenksu, pyyhekumi....  :D
Vielä ainakaan en ole huomannut minkään kadonneen, mitä nyt lattialle tippuneet jyvät on siivoiltu pois. :D Varmaan jotain löytyy joskus jostain kummallisesta paikasta, en yhtään epäile. :haha

Jatsi

#879
Meillähän jos edes mennyt Mole tuhosi taidokkaasti 2 laatikollista vanhoja vaatteita.
Oli poika vähän karannut ja kiivennyt reunimmaiseen kaappiini, jota en yleensä käytä vaan säilytän kaikkea.. roinaa ^^
2 kertaa poika karkas, ekan kerran löyty ku tippu sieltä kaapista, kuulin rapinaa ja tumahdusken ja näin mustan otuksen kaapin oven alla. 24h oli siel ollu ja mie olin vähän paniikissa.

Toisen kerran olin reissussa ja iskä soitti "älä ny säikähdä, mu Mole on jälleen karannu.."
Seuraavan aamun tuli soitto et ruoat oli hävinny lattialta ja mie sit sanoin et "katohan nyt sinne kaappiin..".

Myöhemmin tuli soitto jossa iskä selosti nostaneensa yhden laatikon ja puolesta välistä laatikkoa oli alkanu löytymään revittyjä vaatteita mutta ei hamsteria. Oli ottanut toisen laatikon ja sieltäkin oli löytynyt revittyjä vaatteita ja tyytyväisesti nukkuva hamsteri.  :angel  luojan kiitos en ollu kotona, äiti oli aikas iloinen vaatteiden vuoksi  xD

Ja kerran mole oli työntänyt kuljetusboksin kannen auki ja silloinen poikaystäväni oli kysynyt yhtäkkiä miulta "hei pitiks tos boksis olla hamsteri?". Ne sanat kuultuani painelin suoraan kaapille ja sain pojan kiinni kun se oli puoliksi laatikossa :P
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

Einoo

#880
Tuntuuko musta  vain kirjoittelenko tänne vain kaikki ikävät asiat? :(

Olin tyhjentämässä Viljamin terraa toissapaivänä.Laitoin Viljamin omaan boxiinsa ja kirjat päälle varmuuden vuoksi kun kissojakin on. Menin sitten hakemaan purut ulkoa sisälle. ja sitten kun tulen huoneeseen  kissat ja Viljami ovat lattialla - jahtaamassa toisiaan. Ei järki riitä kyllä siihen että olinko laittanut sitten oven löysästi kiinni että kissat saivat sen auki vai miten ne aukaisivat sen. Mutta loppu tulos on se että Viljamilla on toinen etu ylähammas todella lyhyt. Ja tänään illalla huomasin että Viljamin koko toinen etu ylähammas puuttuu! :cry:  Eli Viljamilla on enää pieni nysä etuhammas ja toista etuhammasta ei ole. Viljamilla on enää siis 3 hammasta.Mutta luojan kiitos että Viljamilla ei mitään luita tai vastaavaa rikkoontunut! Nytkin on tullut itkettyä juuri nuiden hampaiden takia. En tiedä mitä tekisin kun en ole nähny Viljamin syövän siemenseosta, mutta pilttiä ja muita pehmeitä ruokia on syönyt. Kauhea oma tunto tämän asian takia... mitä kärsimystä olen mennyt aiheuttamaan kun jätin oven niin löysästi kiinni!? :cry:  Tyhmä kun olen.. ja Viljami on kyllä niiin rakas... :sydan   ( ja minulla ei ole hajuakaan miten se toinen ylähammas on lähtenyt irti)
Like the white sky and like the blue clouds
Yes, just smile like nothing is wrong

Ken_G

#881
Erikoinen tapaus illalla sattui, vapun kunniaksi vai miten lie  :o  Joka ilta vuosien varrella on tämä sama rutiini tullut tehtyä, eli karvakorvat kukin vuorollaan juoksutuslaatikkoon. Tänä iltana laitoin rutiinimaisesti meidän hunaja poitsu Delfoin Jingtain (erittäin kesy ja sävyisä kaveri) sieltä takaisin häkkiinsä.

Sinne häkkiin siis Jinksu astahti, samantien otti taka-askelen ja upotti hampaansa meitsin nimettömään oikein huolella. No, pikku nappailuihin on totuttu ja niistä on aina selvitty laastarilla. Nyt vaan Jingtai roikkui sormessa kiinni kuin terrieri 5-10 sekuntia, mitäs teet kun ei irtoa niin ei irtoa.. yritin pysyä tyynenä ja ajattelin että kyllä se kohta irrottaa niin kuin lopulta tekikin.

Olen joskus miettinyt millaista jälkeä ne syrkin alaleuan naskalit mahtaisivat tehdä kunnolla käytettynä ja nyt sain vastauksen. Jälki on ilkeää. Verta valutin vessan lavuaariin kylmän veden alla ainakin pari minuuttia, iso haavaside päälle ja lääkäriin.

Hyvällä tuurilla Mehiläisessä ei vielä ollut vappuruuhkaa ja pääsin heti ommeltavaksi. Vekki oli n. 1,5 cm leveä ja ulottui sormen luuhun asti. Siihen 5 tikkiä ja 2 päivää ei-saa-kastella. Tikkien poisto 10 päivän kuluttua. Kitaratreenit siis jäissä äitienpäivän yli. Mikä lie hamsun päässä kilahtanut, ruoan tai muita hajuja ei ainakaan ollut. Ehkä reviirin puolustusreaktio sitten..

MirkkuH

#882
^osaan hiukka kuvitella miltä tuntui :shock:  ...meidän nuori-äityli Ada (robo) oli sitä mieltä, että puoliso Ozzy ei saa osallistua lastenhoitoon ja jahtasi sitä kovin; minä sitten poikaa pelastamaan ja Ada haukkasi etusormeen ja kyllä sekin tuntui mojovalta, pieni reikä vain. Ozzylla rinta veressä mutta onneksi siellä oli vain pieni haava, veri vaan levitessään vaaleassa karvassa näyttää hurjalta.

H3IDI`

#883
Voisiko joku kertoa minulle miten kaksi häkkiä yhdistetään esim. putkella ?? :angel
-Heidi

Louna

#884
Onko niissä häkeissä valmiiksi sellaiset liitoskohdat joihin saa lisätä eläinkaupoissa myytäviä putkia ja härveleitä? Jos ei ole, niin ei auta kuin käyttää mielikuvitusta  ;)
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)