• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Teenkö väärin ? - poikasten myymisestä/varaamisesta

Aloittaja Linda, 10.11.07 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

Linda

Eli minulla on ollut talvikkopoikue myynnissä. 3 tyttöä oli varaamatta kun sain mailin jossa haluttiin varata kaikki kolme.

niillä yksi häkki koko n. 40x 55 cm
ei aijempaa kokemusta eläimistä.
mailin alussa puhuu 3a hamsusta sit yhtäkkiä mainitaan 2 hamsteria ja loppulauseessa puhuu yhtäkkiä vain yhdestä...
nyt ei useampaan päivään kuulunut mitään sieltä..

teenkö väärin jos ilmoitan heille etten uskalla heille hamsuja myydä..
en ihan tiedä miten kannattais edetä...

neuvoja??

Minnaw

#1
Kasvattaja itse päättää kelle hamsterinsa myy. On aivan täysi oikeus kieltäytyä myymästä poikasta, mutta usein olisi hyvä kertoa ostajaehdokkaalle siihen syy...
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

excitant

#2
Kohteliaasti vastaat ja ilmoitat mikset halua hälle hamsuja myydä :) Voit vaikka sanoa että toivot ostajalta jo aikaisempaa kokemusta tmv.

Itse olen joutunut useasti samaan tilanteeseen, mutta hyvin siitä on selvitty.

Elliska

#3
Lainaus käyttäjältä: "Linda"mailin alussa puhuu 3a hamsusta sit yhtäkkiä mainitaan 2 hamsteria ja loppulauseessa puhuu yhtäkkiä vain yhdestä...
Kannattaa kysyä että kuinka monta hamsteria hän siis  haluaa :). Jos lopulta sitten myyt hänelle, niin kannattaa mainita että hamsterit voi alkaa tapella keskenään.
Olen itse saanut käsityksen että naaraat tulisi harvemmn toimeen keskenään kuin urokset... mutta ei siis ole mitään kokemusta.

Linda

#4
Olen lähettänyt kyseiselle henkilölle mailin jossa kerroin että aina on riski että talvikot rupeaa tappelemaan aikuistuessaan ja kysyin jos heillä on siinä tapauksessa mahd. hankkia lisää häkkejä.
Ei tullut mitään vastausta...

Lisäsin myös että kannattaa miettiä toista lajia jotka viihtyisivät ryhmissä..

kohta viikkoon ei hänestä kuulunut mitään...

excitant

#5
Kuulostaa vähän siltä että kannattaa unohtaa koko ihminen.

Iiris

#6
Jokaisella kasvattajalla on oikeus olla myymättä jos ei jonnekkin kasvattejaan halua pistää. Ostaja ei ole se, joka sanelee säännöt, vaan kasvattaja, jolla on vastuu eläimistä.

Jos olisin sinä, niin en kyseiseen paikkaan myisi, koska sitten voi jäädä mietityttämään, että miten siellä menee jne

Omiin tunteisiinsa kannattaa luottaa ja pelata mielummin varman päälle, kuin epäillen tehdä jotain :)

Linda

#7
Kiitos vastauksista

ilmoitan kyseiselle henkilölle että varaus perutaan.

Ninde

#8
Mä en olis tollaisen mailin perusteella alunperinkään varannut hälle mitään. Ihan jo senkin takia, että tuo 40x 55 on kolmelle turhan pieni häkki (ja jos vielä kalterihäkki kyseessä), muista sekoiluista puhumattakaan...  :roll:

KaisaM.

#9
Joo samaa mieltä Ninden kanssa. Kaikenlaisia kyselyitä on mullekin tullut ja olen jättänyt vastaamatta useisiin.  :c8
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Linda

#10
Siis en tehnytkään mitään sopimusta että he saisivat poikaset. Ilmoitin heille heti että häkkikoko on pieni ja tosiaan selitin että kannattaa miettiä toista lajia...

Ja nyt on maili lähtenyt etten hyväksynyt heidän tarjoustaan.

Heli

#11
Ja jos varaajasta ei kuulu mitään, vaan katoaa kuin tuhka tuuleen niin en minä ainakaan ole perään kyselemässä. Kyllä poikasille aina muualta löytyy ottaja jos ei sen vertaa ole viitseliäisyyttä, että yhteyttä pidetään (usein kyllä nää tällaset sankarit katoaa ihan lopullisesti ja siis varausta perumatta).
Destiny's hamsterit 2001-2009