Ruotsin kasvattajat?

Aloittaja GaneshaX, 03.03.08 - klo:21:16

GaneshaX

Koitin etsiä ruotsin hamsuyhdistyksen osoitetta...
Onko kellään kontaktia esim. tukholman suuntaan, kasvattajaa tai yhdistyksen ihmistä jonka kanssa pärjäisi englannilla?
En puhu ruotsia edes auttavasti.
Etsin kuitenkin mahdollisesti hamsua sieltäkin asti, koska väriä etsimälläni turkkimuunnoksella ei tunnu saavan täältä päin kirveelläkään.
Ruotsissa käyn pari kertaa vuodessa - kylläkin vain läpi ajaen.

Maikkis

Minski

Maikkis kerkes eka :)
Mä löysin kyseisen yhdistyksen linkin Suomen gerbiiliyhdistyksen sivuilta, mutta mietin, että ihan kiva olis, jos noita muiden maiden hamsuyhdistyksien linkkejä löytyis hamsuyhdistyksen sivuiltakin ?

Onpa muuten komeet värikannet heidän jäsenlehdessään noin niinkuin asiaan liittymättömästi mainiten :P Olis kiva nähdä mitä on sisältö :)

Jännä, että noi gerbiilit on tuolla yhdistyksen sivuilla kanssa :pihalla:

GaneshaX: Mitä väriä, turkkia yms etsit ?
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

PK sat keltaista / ps keltaista (hunajaa)

Ja ongelmana on se etten puhu kuin englantia..... en ruotsia

Ninde

Aika harva kai Ruotsissakaan keltaista kasvattaa, ei montaa yksilöä ole näyttelyissäkään tullut arvostelessa vastaan. Creme ja soopeli on sielläkin olleet ykkössuosikkeja monta vuotta.

Englanniksi olen itse asioinut monenkin kanssa aikaisemmin, nykyään yritän räpeltää Ruotsia.  xD Laittaisin rohkeasti vaan sähköpostia, voi kyllä olla että ei tärppää sieltäkään.

Ruotsissa gerbiilit kuuluu jonkun ihme logiikan perusteella Hamsteriyhdistyksen alaisuuteen. Outoja nuo ruotsalaiset!  :huh  :D

GaneshaX

Musta alkaa vaan tuntua että keltainen (niin ihana väri kuin se mielestäni on) on liian hankala väri josta alkaa kasvatusta.
Sitä vaan ei tunnu saavan (PK sat varsinkin) huom. jalostustasoisena kovinkaan helposti. :kieli  Jokaisella nyt vain on omat kieroutumansa.
Creme on aika hailakka väri...  (siis omaan silmääni )
Mikäköhän mahtaa olla soopelisuklaan saatavuus??

Nämä tuntuu välillä vaikeilta jutuilta :roll:
Kuin esim jos vaikka haluan näyttelytasoisen karamellin rotan, niin mikään muu ei silloin kelpaa :mrgreen:

Ninde

Kyllä keltaista helpommin löytää kuin soopelisuklaata. Keltaista on myös helpompi "tehdä itse", kun kilpikonnat on melko suosittuja. Ja näyttäisi tuolla myyntipalstalla olevan tälläkin hetkellä keltaisia, tosin ei pk:ta mutta joskus on otettava mitä saa ja siitä lähdettävä itse tekemään, jos ei valmiina löydy. ;) Se on paljon kivempaakin!  :p

Aya

Kyllähän soopelisuklaatakin on periaatteessa helppo tehdä, mutta jostain syystä meille ei vaan meinaa soopelisuklaata syntyä, vaikka kaikki "ainekset" ois  :P Mut nykyään kyllä löytyy todella paljon soopeleita joilla on rs. taustaa  :yes:
yritän tässä houkutella, että muutkin innostuis soopelisuklaan kasvattamisesta

Ninde

Ruotsin hamsuyhdistyksen foorumilta löytyi vähän väristatistiikkaa siitä mitä värejä on rekisteröity eniten tänä vuonna. Ruotsissahan on hieman erilainen rekisterisysteemi kuin meillä, siellä kaikki (ainakin nimellisten kasvattajien) poikaset rekisteröidään.

Tässä siis listaa väreistä:
- normaali umborous
- creme
- normaali
- luonnonvalkoinen
- punasilmäinen ruoste
- hopeasoopeli

Nämä oli nimenomaan pitkäkarvaisten tilastoa, lyhytkarvaisia Ruotsissa ei juurikaan kasvateta.

GaneshaX

Toi foorumi on hepreaakin oudompi.... :roll:
Mahtaako tuolta löytyä mitään "poikasvälitystä" tai ketään jolta vois kysyä tai minne jättäisin viestin :pihalla:
Kun ei osaa ruattia

KaisaM.

^"Säljes"-osio on siis myydään ja "Planerade kullar" on suunnitellut poikueet. "Köpes" osioon voit laittaa ostoilmoituksen, ja varmaan joku kielitaitoinen voi auttaa jos englanti tai ruotsi ei suju.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Löytyykö ruotsinkielen taitoista?
En voi jättää viestejä ennen kuin olen rekisteröitynyt.
(ylläri! XD )

Jonkin ajan kuluttua sain tällaisen viestin postiini:

Tyvärr har din ansökan om medlemskap hos Svenska Hamsterföreningens Forum blivit nekad pga att du ej läst/förstått registreringsvillkoren. Vänligen läs igenom dessa noggrant en gång till och registrera sedan om dig med rätt användarnamn.

En ymmärrä siitä sanaakaan.
Tunnus ei vielä toimi... :roll:

KaisaM.

^Elikkä et voi rekisteröityä koska et ole lukenut foorumin sääntöjä, eli ilmeisesti et ollut rastittanut sitä kohtaa että "olen lukenut foorumin säännöt päläpälä".

Ja ostoilmoituksen voi varmasti jättää oikein hyvin myös englanniksi, ja englannin taitoisiakin löytää varmasti helpommin.  :)  Kyllä minäkin voisin auttaa ilmoituksen tekemisessä, mutten ole ihan varma onko kielitaitoni riittävän hyvä..  :oops:
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

GaneshaX

Kyllä osaan jättää ilmoituksen englanniksi :mrgreen:
Joudun käyttämään töissä jonkin verran.
Rastitin tuon kohdankin.
Mutta ilmeisesti käyttäjätunnus ei kelpaa ja kun yritin toista tunnusta, niin sitten ei huolinut "jollain toisella tapaa"
Eiks ollut hienosti selitetty XD
Totesin silti kasvattajalistasta juuri, ettei ruotsi oikein voi auttaa keltaisen osalta. :roll:
Ihmiset ovat myös puhuneet että sieltä tulee vain knikillisiä.
En ymmärrä sitä, koska taas tietopussissa sanotaan että välillä kannattaa tuoda koska suomalainen kanta on niin sisäsittoinen.
Olen tän jutun kanssa jo ihan sekaisin.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ihmiset ovat myös puhuneet että sieltä tulee vain knikillisiä.

Olen tän jutun kanssa jo ihan sekaisin.
Joo siis eihän asiat nyt sentään noin mustavalkoisia ole. Ruotsista on tuotu aika paljon hamstereita Suomeen joten voi käydä niinkin, että sieltä ei uutta verta löydykään ihan niin äkkiä ja helposti kun toivoisi. Kannattaa silti toki etsiä, mutta keltaista Ruottinmaalla on aina kasvatettu vähän heikommin.

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ok, voin käyttää kilpparinaarasta + ei kelt. urosta = puolet uroksista kelt, puolet naaraista kilpikonnia.
Pitää muistaa, että nämä on vain laskennallisia todennäköisyyksiä eivätkä välttämättä käytännössä toteudu ihan noin tarkkaan. :)