• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian vanha hamsterin omistajaksi?!

Aloittaja Hanna_Pauliina, 12.07.08 - klo:22:33

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#120
xD  xD ...mä en viitti edes kertoo miten vanha olen; eläinsuojeluyhdistys tulee hakemaan hamsut pii-paa-autolla pois (vievät samalla mun kolme koiraa) XD  ...siis ei mulla vielä toinen jalka ole haudassa mut varmasti vanhimmasta päästä täällä.

^mulla kanssa kaksi robo-poikaa ja jotenkin mieli tekisi lisää...mutta olen vielä hillinnyt itseni (käyn kyllä huutonetissä tsiikamassa terraario tarjonnan, kerran kysyin yhdestä, en ole vielä tarjonnut :huh)  

Mitä se ikä oikeasti on; ruumis rapistuu mutta mieli on mitä on: jotkut ovat jo alle parikymppisinä niin tätejä että ja toiset taas säilyttävät avoimen vastaanottavaisen mielen läpi elämän, toivottavasti olen itse edes vähän viimeksi mainittu.

Totta, että esim. työkaverit ihmettelevät, kun kerroin ottaneeni hamstereita :c8 ...nyt ne ovat jo tottuneet; toiset tekee huovitustöitä (jotka musta on ihan älyttömiä) ja toiset sisustaa hamsun terraariota :msilly:

GaneshaX

#121
^ Toi ikä on niin hassu juttu. Kyllähän jo munkin ikätovereista osa kutoo vaan villasukkia. Mä sitten... teen jotain ihan muuta  :lol:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hamsufani97

#122
Ei mun mielestä kukaan oo liian vanha ottaan hamsteria. :D Itse olen vasta 12 ja minulla on kohta 2 vuotias hamsteri. Olen aina hoitanut hamsterini itse. Ei sitä ole kenenkään muun tarvinnut hoitaa. Ja sitten se että lapset haluavat paapoa lemmikkejä. En minä ainakaan tunne mitään tarvetta olla koko ajan paapomassa hamsteriani. Tykkään paljon enemmän siitä kun saan katsella aina iltaisin hamsterini touhuja. Minun mielestä ei ole iästä kiinni kuka kykenee hoitamaan hamsterinsa vaan ihmisestä.

Tässä siis minun kantani :D

Violahh

#123
Itse olen vielä tälläinen "pikku ipana", 12 vee.
Mielestäni hamsteri on kuin muukin lemmikki kuten koira tai hevonen. Ei se mikään pelkästään lasten lemmikki ole vaikka onkin suhteellisen helppo hoitoinen. Kyllä minä luultavasti aion jatkaa hamstereita vielä aikuisenakin tai sitten en, mistäs sitä ikinä tietää =D Onhan mulla vielä mooooonta vuotta aikuisuuteen :)
Viola [size=85]01.03.2009 - 15.02.2011
Lepää rauhassa rakas
?[/size]

[size=65](Lopetettiin kasvaimen takia...)[/size]

Avalon

#124
Mun mielipide on se, että voi olla minkävain ikäinen, kunhan osaa kantaa vastuuta eläimestä ja osaa perusasiat ja hoidon. Itse olen jouluna vasta 14v ja sain ensimmäisen hamsterini 6vuotiaana, se oli Viivi Talvikko. =) Toisen sain kun Viivi oli kuollut, olin noin. 8vuotias silloin kun sain Viirun (sekin oli talvikko). Ja Viirun mentyä pidin pari vuotta taukoa, ja noin. 1v 3kk sitten sain 2 syrkkiä. Olen tähän mennessä omistanut 4 hamsteria, ja viikon päästä tulee viides. Joten ei sillä iällä pahemmin ole väliä, kunhan pystyy hoitaa sen.
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Nilla

#125
^ Tuskin kuitenkaan hoidit hamsusi kokonaan yksin 6-vuotiaana?  :lol:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Avalon

#126
Joo en kyl kokonaan.  :roll:
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Vevve

#127
Mä sain ekan hamsterini 7-vuotiaana, enkä tosiaankaan olisi ollut silloin kykenevä hoitamaan sitä itse. Enimmäkseen vain löllyttelin sitä, joskus mielenkiinto katosi pitkiksi ajoiksi kokonaan ja äiti siivosi ja ruokki.

Nyt olen 16. Hoidan, ruokin ja maksan kaiken itse, äiti korkeintaan joskus pitää kädessä tai laittaa niille salaattia, ainoa mitä on miun hamsuille koskaan ostanut on tuo hylly ja yksi purupaali.
Hamsterit ei minusta ole mitään pelkästään lasten lemmikeitä, mutta turha se on väittää että ne kovin vaativia lemmikkejä kuitenkaan olisi, etteikö ne sitten vastuullisten vanhempien lapsille sopisi. Kun miettii muita pieniä jyrsijöitä, ennemmin kyllä lapselle sopii hamsteri kuin vaikka gerbiili.

Finesse

#128
Vähän päälle 10 vuotias liian nuori, 20 v niin olet jo muka "liian vanha". Mihin maailma on oikein menossa?
Tervetuloa vierailemaan diabolosivuilleni
osoitteeseen  diamono.nettisivu.org !

lentsu

#129
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"xD  xD ...mä en viitti edes kertoo miten vanha olen; eläinsuojeluyhdistys tulee hakemaan hamsut pii-paa-autolla pois (vievät samalla mun kolme koiraa) XD  ...siis ei mulla vielä toinen jalka ole haudassa mut varmasti vanhimmasta päästä täällä.

Kato meitähän on täällä useitakin samanlaisia tapauksia.  :mrgreen:

Multa vois hakee kans pii-paa-autolla pois kaikenlaista kivaa hamsujen ohella.  xD

MirkkuH

#130
^vanhain hamsuharrastajain kerho :D ...aattele, mulla oli tossa vaiheessa vain kaksi roboa, Juri&Aleksi :sydan   ...nyt on 2 syrkkiä, 2 kinkkiä, 6 talvikkoa ja n. 45 roboa... tulkee hakemaan täti hoitoon ja pian ja kurvataan Porin kautta :P

lentsu

#131
Kyllä olis kuljetukselle tarvetta.  XD Meitsinkin robomäärä kasvaa sellasta vauhtia, että hoitsujen ei kannata odottaa enää liian pitkään.  :huh

Saana

#132
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"mulla kanssa kaksi robo-poikaa ja jotenkin mieli tekisi lisää...mutta olen vielä hillinnyt itseni (käyn kyllä huutonetissä tsiikamassa terraario tarjonnan, kerran kysyin yhdestä, en ole vielä tarjonnut :huh)
Mwahahaa, vai että kaksi robo-poikaa. Ja siitä se sitten lähti!
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"...aattele, mulla oli tossa vaiheessa vain kaksi roboa, Juri&Aleksi :sydan   ...nyt on 2 syrkkiä, 2 kinkkiä, 6 talvikkoa ja n. 45 roboa...
...käsistä xD

Mutta pitänee munki ilmoittautua tänne vanhusketjuun. Ikää tulee tänä vuonna 30 ja ensimmäisen jyrsijän otin 22-vuotiaana. Kaneja tosin oli jo ennen sitä. Töissä pidetään vähän erikoisena hamsteriharrastuksen vuoksi, mutta emmä ole niin herkkis, etten sitä kestäisi. :) Mitä sitten kasvatukseen tulee niin koen sen enemmänkin aikuisille tarkoitettuna. Lapsilla käsitys kasvatuksesta usein on sitä että "yhdistetään tää mun ja sit mun kaverin hamsteri ni saadaan poikasia, jee", kun taas aikuisella on kehittynyt jo näkemystä eläintenpitoon ja ylipäätään siihen, mitä elämä on.

Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Mitä se ikä oikeasti on; ruumis rapistuu mutta mieli on mitä on: jotkut ovat jo alle parikymppisinä niin tätejä että ja toiset taas säilyttävät avoimen vastaanottavaisen mielen läpi elämän, toivottavasti olen itse edes vähän viimeksi mainittu.
Sähän olet niin pirtsakka! :D Mutta tuo on niin totta, että ikä on vain numeroita. Kyse on nimenomaan siitä, että säilyttää vastaanottavaisen mielen. Ei saa antaa mielipiteiden jäykistyä, mutta pitää muistaa elämän realiteetit.

Anonymous

#133
No olenhan mäki hurahtannu hamsuihin vasta "vanhemmalla" iällä. On ollu marsu ja pupuja, lehmiä ennen näitä kaikkea (kasvannut ihan landella pienen ikänsä). Ei se ikä katso sitä mitä sydän kaipaa =)

mesis

#134
Minä oon jo 61v.  :oops:   xD