• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Mrk

#645
Olipas "kiva" yllätys löytää oma kasvatti syrkkityttö myytävät palstalla etsimässä kotia tilanpuutteen vuoksi, vaikka samaan aikaan on tulossa poikueita syyrikselle ja talvikolle. Ei siinä mitään jos joutuu uuden kodin etsimään, mutta jos ei viitsitä edes ilmoittaa kasvattajalle... Toisille hamsterit taitaa olla vaan poikaskoneita. :(

MirkkuH

#646
^^joo, syntihän tommoset ois jättää ottamatta :jeps:

Mulle ei lasiterroja enää mahdu, mut hamstraan jos halvalla saa gabbereita ja minidunia. Ja jos tommonen criceti 16 tule vastaan, niin pakko saada, se on musta ehdottomasti hyvin häkkyrä syrkille: se on sopivan matala, että niistä luukuista pääsee joka suuntaan ronkkimaan...ja ei toi retro-oranssikaan enää mua edes hirvitä, se on itse asiassa aikas pirtsakka :D

Mulla oli tuhoon tuomittu kokeilu, että rupean käyttämään alusena mörttiä, kun ajattelin, että purusta mun nokka on niin tukossa...no ei ole auttanut, nyt on jotain flunssan tapaista. Mörtti on jo niin kallista käyttää tähän määrään...nyt vaihdoin puruihin mut Puuilossa ei ollutkaan paaleja, olen sitten pikkupusseja roudannut tähän hätään :nuija:

...tulipas pitkä ja joutava horina...älkää lukeko :nuts:

Vevve

#647
^^ :(  Niitä laikukkaita mitä vielä itse himoitsin niin kovasti  :sydan Mahtuisikohan se meille....  :angel

Marla

#648
Ei sitten sen enempää tähän päivään kuin että ensin saa koira vähän ikävän diagnoosin, ja sit vähän myöhemmin saan kuulla, että mun puolivuotias kasvatti on kuollut syötyään itsensä dunasta ulos ja pudottuaan... :(

MirkkuH

#649
^voi miten ikävää :(

Cindu

#650
Syntihän se on. Mä oon tehnyt erittäin paljon syntiä sitten. Äiti varmaan tulis hulluksi jos alkaisin kaiken maailman dunia, häkkejä, terroja ja gabbereita tänne hankkii kun ei oo hamstertiakaan vielä : D Ja yksi hamsu tulossa tosiaan niin mitäpä käyttöä niille olisi vaikka olihan tuolla eläinkaupassa ihanan näkösiä talvikoita  :lov
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

AnsaLucia

#651
Meilläpä oli jännittävä sunnuntaiaamu.
Aamulla menin antamaan hamsuille ruokaa ja siinä ruokkiessani ihmettelin kun nuori vajaa kaksikuinen talvikkopoika Iso Paha Susi ei tullut moikkaamaan. Ja pian selvisi syykin, äijä oli syönyt reiän smartboxin seinään ja siitä lähtenyt tiluksia katsastamaan. Mulla on ollut noita isoja boxeja tilapäisasuntoina nyt vuoden verran ja yksikään ei ole sieltä yrittänytkään. Mutta Pahispas yritti ja onnistui.
Noh, seitsemän koiran huushollissa oli edes turha olettaa sen selvinneen, vaikka aikani sitä haeskelin. Kuitenkin meidän talo on melkoisen suuri ja (kiitos, mieheni, listoja puuttuu lähes joka nurkasta) rakosia on paljon. Otin kuitenkin Riitu-sheltin hihnaan ja kävimme lähimmät huoneet hitaasti läpi. Riitu, joka kevättalvisin saalistaa päästäisiä ja hiiriä hangen läpi, ilmaisikin karkulaisen saunasta. No koira pois ja kuuntelemaan mistä rapina kuuluu ja kun hetken olin liikkumatta niin kuuluihan se: saunan seinästä reilun metrin korkeudesta. Sitten piti mennä jo mies herättämään että "et kyllä ikinä arvaa mitä.." ja "kuule et viitisis purkaa yhtä seinää kun oot herännyt..."  no ei nyt ihan mutta melkein. Onneksi meidän Lassella on pitkääkin pitempi pinna ja suuri ymmärrys vaimonsa harrastuksiin. Oltiin kyllä näky kun miehen kanssa istuttiin hiiren hiljaa kylmän saunan lauteilla molemmilla froteepyyhkeet käsissä siltä varalta että karkulainen ilmaantuisi lattialle ja pyyhkeen voisi pudottaa sen päälle. Kului tunti. Välillä rapina kuului ihan katonrajasta. Isäntä lähti jo etsimään rakennuspiirustuksia ja minä menin kahvikupin kera lattialle istumaan. Kun tuli ihan hiljaista alkoi rapina kuulua. Pahis ilmaantui lattialle. Olin laittanut herkkuja pesuvatiin ja pajusillan yhteen suuntaan...kävi tsekkaamassa tarjonnat ja palasi seinään. Hetken kuluttua sama uudelleen. Pienikin rasahdus tai liike sai sen katoamaan samantien. Tunnin päästä se sitten päätti rohkaistua ja reippaalla askelleella tepsutteli suoraan minua kohti. Nappasin käteen eikä poika yhtään vastustellut. Enempi oli ilme että eiköhän tää nyt jo tällä erää riitä. Poitsu lasiterraan ja hirmusti herkkuja mukaan.
Sanomattakin on selvää että tämän reissun jälkeen Iso Paha Susi muutti virallisesti nimensä Pikku Hukaksi. Sen pituinen se.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Ken_G

#652
Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Olipas "kiva" yllätys löytää oma kasvatti syrkkityttö myytävät palstalla etsimässä kotia tilanpuutteen vuoksi, vaikka samaan aikaan on tulossa poikueita syyrikselle ja talvikolle. Ei siinä mitään jos joutuu uuden kodin etsimään, mutta jos ei viitsitä edes ilmoittaa kasvattajalle... Toisille hamsterit taitaa olla vaan poikaskoneita. :(

Sinun sijassasi laittaisin kyllä palautetta kyseiselle henkilölle. Kyllä hyvän tavan mukaan pitäisi ilmoittaa kasvattajalle ensin, monet kasvattajathan ottaisivat mielellään oman kasvattinsa takaisin jos siltä on koti vaihtumassa.

Marla

#653
Mä yritän aina jokaiselle ostajalle muistaa sanoa, että jos joskus tulee jokin syy luopua hamsterista, ottaisi minuun yhteyttä ensin, että voisin mahdollisesti ottaa itselle takaisin tai edes olla perillä, millaisiin oloihin hamsteri on muuttamassa. On tuo kyllä väärin, vaikka toisaalta ymmärrän, että hävettää/nolottaa ilmoittaa kasvattajalle, mut enempi mua hävettäis olla kertomatta ja myydä hamsteri selän takana edelleen...

Nape

#654
Meidän Linda sai eilen kauheet tällit, ku huomas, että Lillan touhailee dunassaan. Ne on metrin päässä toisistaan, ja viisto näköyhteys on. Linda veti kauheaa rallia; yläkertaan, alakertaan, pysähty välillä, yritti kiipeillä häkin seiniä pitkin ja päästi aina yläkerran läpi juostessaan sellasen aika ison piip-äänen. Vähän niinku koiran vinkulelu ois vinkassu. No en tiiä mistä johtui. Mies epäili, että Lillan on poika ja Linda kosiskelee sitä, mut ei tolla Lillanilla mitään paltseja näy :D

ammie

#655
Kun vaihtoehtoina on hamsujen siivous tai äidinkielen puheen valmistelu, niin tekee kyllä erittäin paljon mieli siivota raksujen häkkejä.  :D Niimpä sai Koda nyt puhtoisen asunnon. Ushminan dunankin siivosin, kun tuumasin, että vaikka ei kovin likainen olekaan, niin on sitten ihan putipuhdas asumus, kun Usse palaa Marlalta taas kotio parin viikon päästä.  :)

Huomasin kans yllätyksekseni, että meidän viimoset talvikothan täyttävät jo ensi kuussa kaksi!  :huh  Mihin se aika taas on mennyt?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Iinu

#656
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"^ 6.11 on SHY:n näyttely Oulussa!  :)
Sinne varmasti reissaa näyttelyvieraita muualtakin, kannattaa kysellä kasvattajilta ovatko tulossa paikalle tai voisiko hamstereita kuljettaa jonkun kyydissä.
//http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttelykutsu.php?id=23

Joo, oon menossa sinne, niinkun yleensäkin kaikkiin OSJH:n juttuihin, mutta en yhtään älynnyt tuota  xD

Eli ihan vaan tännekkin tiedoksi että olisin kiinnostunut ostamaan kääpiöhamsterin tai kaksi, jos joku kasvattaja on tuolloin tulossa Ouluun näyttelyihin  :)

? Aivan Rakas "Ava", vkh tv
? Ahkera Sydäntenmurskaaja "Suffeli", vkh tv
? koirat Sepi & Rodi
http://sipsuttajat.blogspot.com/

Nape

#657
Jännä juttu, kun tuo Linda aivan putputtelee, siis höpöttelee. EIlenkin olin piilottanu sille häkkiin superhessupähkinän, niin se innoissaan haisteli, että missä se herkku oikeen on, ja samalla päästi sellaista putputusääntä.

Pakko kertoa, että nyt vihdoin saan syyn sille, miks mies ei halua pidellä noita hampsuja eikä olla niiden kans kauheasti tekemisissä; se ei halua kiintyä niihin, kun sitten on niin kauhea suru, jos joku niistä kupsahtaa. Ja minä oon vaan luullut, että se ei erityisemmin pidä niistä.

eta

#658
LainaaSanomattakin on selvää että tämän reissun jälkeen Iso Paha Susi muutti virallisesti nimensä Pikku Hukaksi. Sen pituinen se.
Ihana Pikku Hukka  :sydan  Onneksi löytyi  :D

Muoks. Ei oikein suju nuo lainaamiset ;)

ammie

#659
Huh, olipas yö!
Meidän kissalla on tapana käydä joskus sänkyni alla jauhamassa purupussin muovia ja herään siihen aina, kun niin tapahtuu. Viime yönäkin kuului tuota muovin pureskelun ääntä ja komensin kissaa unenpöpperössä. Ääni taisi loppua, koska nukahdin.

Havahduin samaiseen ääneen myöhemmin ja tuumasin, että nyt perhana saa katti lähteä sieltä sängyn alta, kun ei sillä lupaa ole siellä olla. Huomasin kuitenkin kissan olevan nukkumassa sänkyni jalkapäässä, joten ihmetys (ja paniikki) oli suuri.  :D Siinä keräsin unisia ajatuksiani ja hapuilin yöpöydän lamppua päälle ja kun sain viimein valon päälle, niin eikös se Beea kipitä tyynyni vieressä ihan muina hamsuina ja tässä vaiheessa kissa oli myös hereillä ja kurkkaili sängynpäädystä sängyn alle. Nopeasti nappasin Beean kiinni ja vein terraarioonsa, jonka kansi oli auki.

Siinä sitten kokoilin ajatuksia ja monta kertaa jouduin mietimmään, että onko tuo nyt Beea, onko tää oikea asumus. Olin tosiaan unohtanut terran kannen auki aiemmin käsitellessäni Beeaa. Aika pienestä raosta tuo otus oli kuitenkin tullut, koska ainoa rakonen oli kannen ja terran välissä oli hyvin pieni, alle pari senttiä varmaankin. Hyvin oli tyttönen myös juomapulloaan pitkin kiivennyt terran kattoon...

Eihän siinä sitten muuta, kuin tarkistamaan, että kai nyt kaikki muut hamsut ovat tallessa ja ettei mitään johtoa näyttäisi olevan syöty tai tuhottu muutakaan. Beea, itse mahtava Drama-kuningatar meni heti terraan päästyään syömään ruokaa, aivan kuin olisi kauemminkin ollut karkuteillä ja joutunut näkemään nälkää.  :D

Mua vaan ihmetyttää, että eikö toi kissa sitten oikeasti tee mitään noille ötöille, kun kuitenkin muutaman kerran ollut hamsteri karussa ja kissa samassa huushollissa ja yöllä, kun on hiljaista, niin kyllähän tuon pitäisi se hamsteri huomata... Mene ja tiedä, mutta onneksi ei käynyt mitään.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.