Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Tupuna

Mirkku :grin  Kylläpäs se on nyt rönsähtänyt :D  Ihanasti olet laitellut kaikki sinne, nättiä.
:sydan  voi suloisia vauvoja. Nyt kyllä iskee vauvakuumetus :sydan
Robovauvat kehittyy ihan silmissä. Suloisia ne niin ovat, mutta nopeita kehittymään. Mä olisin silloin mielellään pitänyt pidempäänkin ne ihan vauvoina :lov
:lov  Mirkku onnea sinne nakkeroista! Oi, Juri on nyt isukki :sydan
Onko tuomareilla hamsujen ikä tiedossa kun arvostelua tehdään?

Hamsujen koosta tuli vaan mieleen, että syrkit ainakin on todella suuria nykyään. Robojenkin ilmeisesti pitää olla kookkaita, itse henkilökohtaisesti tykkään että pieni on kaunista 8-)
Ihan mukavalla tuo hamsunäytelmöinti vaikutti, ja vaikkei nyt mainetta ja kunniaa niitetty niin uudelleen vielä hamsuja joskus näyttelemään tulen :)  Ainakin selventää kummasti millaisia niiden kuuluisi olla, esim. kooltaan yms. Tästä on hyvä jatkaa.
Tuo assari systeemi oli ihan ihanteellinen näin marsuihmiselle, oli tosi kätevää "vain jättää" eläin sinne pöydälle, kuitenkin kun marsupuolella on itse laudalla kuskattava elukkansa.
Mukavaa näyttelypäivää tänäänkin kaikille, itse en enää tänään reissuun lähtenyt.
Täähän menee jo ihan hassuksi, marsuväen jaloilleen nousu tuolien vuoksi 8-)  satuin itse paikalla olemaan, ja oikeasti koin sen käytöksen siellä mitä näyttelyjärjestäjät pitivät sanotaanko nyt vaikka sitten marsuväkeä kohtaan aika asiattomana. Tämä on mun mielipiteeni, ei todellakaan koko marsuväen mielipide.Ehkä tämä on sitten yksittäisen marsuihmisen jaloilleen nousu tuolien vuoksi xD  Kyse on kuitenkin muutamista näyttelyistä missä vaan hommat ei ole sujuneet. Marsuväki on ihan hyvällä asenteella varustettua väkeä, talkoohenkistäkin porukkaa. Oma mielipiteeni on myös se että tottakai omat roskat ja tuolit voidaan viedä sinne minne ne kuuluvat.

Näyttelypäivät sujuvat mukavasti jos tosiaan sihteerinä tms toimii, mutta tottakai jos itsellä on paljon elukoita ei välttämättä sitten ennätäkään. Kannattaa kuitenkin joskus koittaa noita vaikkapa juuri sihteerin hommia, niistä saa itselleenkin yllättävän paljon :)
No niin siinä varmaan on sitten käynyt että kaveri on korvamerkinnyt toisen 8-)

Mistä johtuu hurjan rasvoittunut turkki? Onko se puhtaasti kylpyä vailla, vai onko joku vaiva olemassa? Olen meinaan nyt eläinkaupassa törmännyt todella suuri kokoisiin sekä turkiltaan hirmu rasvaisiin kavereihin.
Olisko mahdollisesti kaveri joskun hieman maistanut korvaa. Eikä varmasti tahtia haittaa kun korva on terve.
Taidan muutaman ilmoittaa, itse kun marsuja olen tuomassa kuitenkin. Mielenkiinnosta tuon pikkuisetkin sitten näytille :)
Tupakointi paikalle meno voi kuitenkin olla kohtuu matkan päässä, en tarkoita että lasten edessä tarttee se kessu suussa höslätä. Tottakai näyttelyissä myös marsuväessä on alaikäisiä. Liian vaikeaksi tupakointia ei kuitenkaan tarvitse tehdä, hervottomia hallien läpi kävelyitä, vaikka ovia löytyisi lähempääkin.
Aikataululla nimenomaan tarkoitan aloitusta,  ja sitä milloin paikka suljetaan. Jos ei sihteereitä ole, ja aloitus myöhästyy vain siksi,  tai jos tuomarit eivä ole saapuneet paikalle silloin kun pitäsi aloitella, niin silloin se ns. aikataulu saattaapi pissiä.
Luonnollisestikin palautetta annetaan näyttelyjärjestäjille, ja minusta sitä voidaan antaa myös hyvistäkin asioista,  eikä vaan nillitetä. :) Näyttelyitä tosiaankin taitaa olla aina pienet porukat järjestämässä, samoja ihmisiä ja on selvää jos talkooväkeä on vähän niin ei se mitään ihan helppoakaan ole. Ennakointia, ja järjestelykykyä tarvitaan, näyttelyissäkin sattuu ja tapahtuu joskus yllättäviäkin asioita.
Hankalia ihmisiä, sekä -kaikki ei kaikkien kanssa juttuun tule ihmisiä-,  löytyy aivan taatusti jokaisista harrastajaporukoista joissa harrastajia löytyy paljon, meitä on moneen junaan.
Kissayhditysksellä on aivan varmasti ollut syynsä ovien kiinni pitoon, ja sillä sipuli. Tosin niitä syitä en vaan ymmärrä :D
Myöskin aikatauluissa pysyminen edellyttää näyttelyjärjestäjältä että sihteereitä on, ja tuomarit on myöskin ajoissa paikalla.
On aivan sama montako tuntia talkoissa ollaan, sehän on hauskaa harrastustoimintaa :)Kaikki eivät kuitenkaan tahdo harrastella talkootoimintaa, on ehkä kiirettä omien eläimien takia joita on paljon mukana, haluaa tavata tuttuja yms.  Palkatonta ja mukavaa puuhaa, joka kuitenkin on vapaaehtoista. Eikä minusta kenenkään tarvitse potea huonoa omaatuntoa jos ei talkoissa 13 tuntia touhota, joku toinen taas nauttii saadessaan puuhata sen ajan :)  Itsekin olen ollut näyttelyitä järjestämässä, ja tiedän kuinka pitkäksi päivät venyvät. Siivous lopussa on ainainen murheenryyni, jos edes jokainen omat sotkunsa siivoilisi.
Jos kuitenkin hieman ymmärrystä marsuväkeä kohtaan saisi, emme todellakaan ole hankalia ihmisiä.
Kyllä talkoohenkeä löytyy ihan varmasti, se kuka on näyttelyjärjestäjä käsittääkseni hoitaa talkooväenkin. Vai ovatko kaikki talkoissa näyttelyyn tullessa. Hyvä henki, ystävällinen asenne kaikille kiitos. Toimivat järjestelyt. Ei kai nyt ole tarkoitus jos arvostelut/palkintojen jaot ovat kesken yleisöltä/sekä näytteilleasettajilta viedään penkit alta. Tätä tarkoitan aikatauluilla ja muilla, kai näyttelyn sujumisen ja sen seuraamisen voisi pitää miellyttävänä.

Joo en todellakaan tarkoita että savuttaa saa missä vaan, mutta se miten sinne savupaikalle pääsee pitää olla suht kivuttoman matkan päässä.
Nämä kuka saa kulkea mistä ovesta, ja mikä ovi on auki tyyppiset jutut on aika veikuroita.
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Yleisesti ottaen Pinan näytskissä on *tuttanu eniten marsuväki, jotka tulevat usein asenteella "olemme maksavia asiakkaita". Ei tietenkään pidä yleistää (ehkä tässäkin muutama ihminen pilaa mun silmissä koko väen).

Kerran olin Pinan hallituksen puolesta Pirkkahallissa hommissa. Aloimme siinä korjailla paikkoja, kun viimeisiä arvosteluja vielä vietiin. Hirvittävä homma niin pienellä porukalla. Tuolit siellä painavat tonnin etenkin kun niitä raahaa pitkän päivän jälkeen. Osa porukasta kehtasi vielä hakea vaivalla korjattuja tuoleja itselleen takaisin tietenkään palauttamatta. Moni vain toljotti vieressä, että kehtaattekin viedä meidän tuolit. En kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista toimintaa.

Oikeasti marsuväki on ollut maksavia, ja on aika kohtuutonta viedä tuoleja pyrstön alta jos hommat on vielä kesken. Kyllä monesti Pinan näyttelyissä on hermoa alkanut kiristellä, kun on määritelty mistä ovista saa kulkea yms. missä voi käydä tupakilla yms. Kiva kanniskella painavia marsulootia ees taas. Marsuväki on mukavaa väkeä, kunhan järjestelyt sujuvat, aikatauluissa pysytään, ja että kohtelu on asiallista. Kukaan ei lähde näyttelyyn todellakaan pitämään ikävää.
:aplodit:  Hienoa Mirkku, kyllä siellä Jurin&Aleksin kelpaa kirmailla. Ihanasti olet pojille kodin tehnyt!