• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

metsku

#135
Lainaus käyttäjältä: "Cindy"Mää en perusta juoksupalloista.. eikö ne oo vähä vaarallisiakin? :o ainakaan mää en menis ostamaan.

Ei ole vaarallisia kunhan et päästä portaisiin tai niin isoon tilaan, että pallossa saa kovan vauhdin ja se törmään seinään. Myöskään kerralla ei yli 15 minuuttia kannata pitää. Ihan kiva virike silloin tällöin käytettynä. Jos hamsteri ei muuten pääse juoksemaan niin pallojuoksukin tarjoaa sille liikuntaa ja elämyksiä.

Anonymous

#136
en oikeen tiiä mitä mieltä oon niistä.. kiikun kaakun :D

Miipemi

#137
Mielestäni juoksupallot ovat eläinrääkkäystä. Hamsteri raukat juoksevat niissä vaan päästäkseen pois. En voisi kuvitellakkaan käyttäväni hamsullani juoksupalloa.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Heppu

#138
Juoksupallo tuntuu minusta aika kauhealta. Eihän siinä voi tutkiskella ympäristöä ja haistella normaalisti... Siinä täytyy tosi tarkkaan katsoa se aikakin. Max 10 min. sanoisin.

Aitauksia ei meidän hamsulla ole, koska se tuntuu pääsevän minne vaan... Yleensä suljetussa huoneessa leikitetään. Muutenkin Yoda tuntuu ahistuvan jos juoksutila on aidoitettu. Suljetun huoneenkin täytyy olla aika iso. Onneksi sellainen löytyy. ;)
Allekirjoita pesävanuadressi!!!

//http://www.adressit.com/pesavanu


Petisestä löytyy hamsuni ja kilpikonnani.

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127476

Wiivi

#139
En itsekään sillä lailla pidä hirveästi juoksupalloista. Kerran kaverin luona pidettiin sen gerbiiliä sellasessa. Raukkahan oli ihan hädissään! Eihän sellaisessa umpinaisessa pallossa voi muuta tehdä kun juosta hädissään edestakaisin kun ei pois pääse.
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Kiiira

#140
Hamsterilla mukavempaa juosta lattialla / jossain isossa aitauksessa?
Meillä ainakin hamsteri saa vapaasti juosta, ja me seurataan sitä sitten lattialla. : )
Aavistus, s: u <3

Hammy

#141
Kyllä kannatan juoksupalloa. Se on kuitenkin turvallisempi vaihtoehto kun vapaana juosta. ja meillä ainakin on pallon kyydistä kyllä haisteltu ja nuoltu kissanruokaakin :)  sitten kun ei enää kiinnosta, pysähtyvät.Pallo on paljon turvallisempi, enkä näe siinä mtn rääkkämistä. Itse tapoin vahingossa yhden talvikoistamme kun juoksutin vapaana- olin lattialla polvillani, ja käännyin kiireesti katsomaan mitä pojat tappelee terrassa, kun astuin polvellani
minnin päälle.. En ole lasten paras kaveri vähään aikaan.. ja kyllä itselläkin on paha mieli :<  Yksi väärä liike- yksi sekuntti- se riittää ja henki on hamsulta pois.

Kristiina

#142
Itse en ainakaan tyrmää palloja, meilläkin on niin vilkas talvikko, ettei sitä uskalla ilman aitausta tai palloa lattialle pistää :grin.
Eikka
22.3.2008 - 16.8.2010
Safiiri, Talvikko

Lepää rauhassa, pikkuinen

Eevi

#143
Itse en ottaisi edes ilmaiseksi juoksupalloa.
Minusta se on hieman tökeröä laittaa hamsteri ahtaaseen suljettuun tilaan, koska hamsterihan ei siitä voi päättää haluaako palloon vai ei. Ja jos hamsteri esmes törmää lujaa seinään, niin eikös siinä voi murtua/katketa selkäranka yms. tai hamsteri voi jo vain säikähtää pahemman kerran. Ja juoksupalloa ei oikein voi käyttää kuin avoimessa tilassa ja hamsterithan eivät viihdy avoimessa tilassa vaan juoksevat mielummin seinänvierustoja pitkin. Itse pidän mielummin hamstereitani vapaana, siellä ne saavat haistella, jättää hajumerkkejä, kiipeillä ja tutkia paikkoja. Juoksupallossa ne voivat tehdä vain yhtä asiaa, juosta. Juoksupyörät ovat mielestäni ihan ok, vaikka niitä ei tällä hetkellä omilla hamsuillani olekkaan, koska toinen hamsuni addiktoitui pyörään liikaa. Onneksi kyseinen hamsteri on jo vieroittunut pyörästä kokonaan. Mielummin laitan terraan kiipeily- ja kaivelumahdollisuuksia ja päästän iltaisin vapaaksi, niin että saavat liikuntaa. :)
Mutta omat mielipiteensä kullakin.

Hammyn kommenttiin vedoten vielä, että mielestäni juoksupallossakin on omat vaaransa ja tottakai myös vapaana juoksentelussa. Itselleni ei ole vapaana juoksentelun suhteen tapahtunut mitään tapaturmia, katson aina jalkoihini ja osaan liikkua niin, että mitään ei tapahdu. Osaavatpahan nuo hamsterit jo vähän jalkoja väistääkkin. Ja suurimman osan ajastahan nuo juoksentelvat juurikin seinänvierustoja pitkin ja sängyn alla. Mutta tärkeintähän on se, että hamsterilla on tilava ja virikkeellinen asumus!
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Hammy

#144
minun hamsterit eivät taas osaa varoa tai pelätä - vaan tulevat jalkoihin. tämäkin äksidentti kävi niin että isossa terrassa tytöt riiteli ja käännyin katsomaan ja minni jäi polven alle(olin siis polvillani maassa) olen aina äärimmäisen varovainen kun pidän hamsuja vapaana eikä nuo tosiaan varo- vaan tulevat ihan jalkoihin- siksi en uskalla liikkua enää juuri lainkaan kun huoneessa juoksutan.onneks meiltä on löytynyt yksi huone jossa voi pitää huoletta vapaana-enkä muuten ole siellä koko aikaa kyttäämässä- eikä ole kukaan vielä kiivennyt verhoihin ja tehnyt itsaria hyppäämällä tms. :kieli
kiinniotto käy huoletta- pistän pesäkopin keskelle huonetta ja hamsu kömpii sinne kun huvittaa.siitä siirrän sitten omaan terraan.
ja juoksupallosta vielä -- kyllä sitä on pahempaakin olemassa kuin juoksupallo!!

Vevve

#145
Me ostettiin koemielessä syrkkikokoinen juoksupallo eläinkaupasta Tallinnan reissulla. Kokeilin sitä talvikoille ja syrkille. Aika nopeasti ne tuntuivat tajuavan homman jujun, sillä erityisesti Köntti-syrkki ei törmännyt mihinkään vaan kääntyi aina kun tuli seinä vastaan. Talvikoillakin touhu sujui, mutta pallo oli vähän suuri niille.

Sano sitten, että tykkääkö ne siitä pallosta. Ei mitenkään hätääntyneiltä vaikuttaneet, mutta miten sitä nyt tykkäämistäkään huomaa. Taitaa pallo jäädä juoksupyöräkäyttöön syrkille, vaikutti aika hiljaiselta ja jalustakin tuli mukana.

Miipemi

#146
Minun mielestä juoksupallon käyttö ei edes ole mielipide asia! Se vain on yksinkertaisesti eläinrääkkäystä. Tosin hamsterithan ovat viisaita ja kuten Vevve sanoi jotkut hamsterit saattavat oppia sen jujun.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Wiivi

#147
Ei ne juoksupallot nyt kai niin kauheita ole, minun mielestäni..
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Rose

#148
arvatkaas mitä, kun kaveri oli virossa merikeskuksessa( jos tuo on sen nimi ) niin kaveri kysy paljon sellasella marsun kiikkulaudalla oli hintaa, se kauppias toi "marsu/kani pallon" sit se alko esittelee sitä " älä osta sitä kiikkulauta, tämä paljon parempi ja kiva marsua katsoa" ja jotai tollasta  :shock:

Miipemi

#149
Lainaus käyttäjältä: "caramelli"arvatkaas mitä, kun kaveri oli virossa merikeskuksessa( jos tuo on sen nimi ) niin kaveri kysy paljon sellasella marsun kiikkulaudalla oli hintaa, se kauppias toi "marsu/kani pallon" sit se alko esittelee sitä " älä osta sitä kiikkulauta, tämä paljon parempi ja kiva marsua katsoa" ja jotai tollasta  :shock:

Mä näin kerran kirpparilla marsuille juoksupalloja O.O
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3