• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Jane

#840
Itselläni on jo valmiina terra odottamassa karvaista ystävääni ;)

Hamsu-hullu

#841
Mullakin on jo duna multy mediumi valmiina odottamassa syrkkiherraa ? Mitä häkkinne/dunanne/terranne sisältää? Mun terrassa on/tulee vielä olemaan ennen ku hamsu tulee:
Katosta roikkuva pahviputkikeinu,
fazer-mökki,
taipuva puusilta mökin katolle,
2 ruokakuppia,
juomapullo,
vessa,
pringles-putki (kyllä, olen irroittanut metallisisukset ;)),
kananmunakenno,
juomapullo. Unohdinko jotakin? :D

Edit: Häiritsee kun huomenna muuttaa uus hamsu meille, niin tuntuu kokoajan että jotakin mahdollisesti puuttuu.... :O Ei, kyllä mulla varmaan kaikki on. :)
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Joku

Kyllä akvaariot ovat mielestäni parhaita, näkyvyys on erinomainen ja on erittäin hauska katsella kun Toope möyrii purujen alla :D  Huonoja puolia ovat tosiaan tuo huono liikuteltavuus ja särkyväisyys :/ 
Omistaakos kukaan pleksiterraa?

Mutta asiasta toiseen, Toopen terra sisältää tällähetkellä:
-Ylösalaisin käännetyn pajukorin
-Kaksikerroksisen puumökin
-ruokakupin
-juomapullon
-purua
-purutikun
-heinäpesän
-juoksupyörän
-heinää
-ja "hienon" pahvilinnan johon Toope on niin tykästynyt, oli ihana katsella kuinka se rupesi rakentamaan pesää heinistä ja vessapaperista sinne sisälle, ja kyllä olen tehnyt siihen tirkistelyaukon :D
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Hilmeliini

Hamsu-hullu: mistäs sun syrkkiherrasi on tulossa? minkä värinen?  :)

Mulla on nyt taas ongelma... Piti hakea nuo lapsukaiset laumanjatkeeksi vasta ensi perjantaina, mutta nyt ne pitääkin hakea jo maanantaina. Myssyltä puuttuu vielä asumus, kun piti se ennen perjantaita käydä ostamassa Säästömarketista. Noh, pitänee ostaa se siinä matkan varrella ja keksiä neidille hätämajoitus, että ehdin porailla tuohon reiät tuuletusaukoiksi jne... Onneksi sisusteet on jo valmiiksi katsottu, että ei kun purut sisään ja romut päälle!  :hauskaa:

Kuinkahan pajon tuollaiseen muovilaatikkoon tarvitsee tuuletusaukkoja? En ole ennen noita käyttänyt kuin kotiloilla jolloin jätin kannen raolleen... ettei vaan pikku hopsuneiti hikoa tuolla... <3
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Monsterhamster

Löysin tuollaisen ulkomaisen nettikaupan (www.ziprar.com/petshop) jossa ihan älyttömän halpoja häkkejä. Kellään kokemusta?
lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

Tatu



mein uusin tulokas, robopoika Hessu muutti tämmöseen terraan, 80x45cm. tasoja olisi tarkotus sinne nikkaroida, jotta tuota korkeutta saisi hyödynnettyä, mutta homma on vielä vähän vaiheessa....  :enkeli:

Monsterhamster

lk musta valkonauhainen laikukas naaras Kayla Ewell
R.I.P Riki, Chopin, Pikkupoopo, Suklaasydän & Hip-Hei

metsku

Tatu, eikö tuolla ole valmiina paikkaa tasoille? Mulla on tommosia korkeita terroja 2 ja niihin kuuluu puiset tasot (lasiset kannattimet siis kuuluu terroihin). Harmi jos korkeus menee tuolleen hukkaan.

Tatu

^Noupp. mutta älä huoli, kyllä minä ne tasot sinne ilman kannattimiakin saan. asukki saapui vasta eilen ja vähän ex temporee niin en osannut varautua, onhan siellä tilaa kuitenkin vipeltää toiseen suuntaan ja se on pääasia.

Hamsu-hullu

#849
Mitähän mun pitäis tehä, ku meen 4pv leirille ja hamsu jää kotii. Kysymyshän on tämä; äiti osaa vaihtaa veden ja ruuan, mut hamsu ei saa liikuntaa :O mitähän voisin tehä ku kukaa ei osaa pitää hamsua käsissä...

Ja kouvolasta ostan arjalta Tarinan- kasvattajanimellä (jos on uroksia) ja väriä en tiedä vielä.
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

laurs

Hamsteri pärjää varsin mainiosti sen 4pv ilman ylimääräistä liikuntaa :) mulla ei pääse edes joka päivä ulos terrasta juoksentelemaan.


pk musta syyrialaisnaaras Mystic Melancholy "Edha" 260811
pk homuke syyrialaisuros Rubeus Hagrid "Lenni" 110411
pk musta syyrialaisuros Sulo 010309-230911 <\'3

Ely

Käsittelyä tai vapaana juoksentelua ei nyt voi kutsua liikunnaksi... :D Hamsteri pitää kyllä huolen liikunnantarpeestaan jos on vapaa pääsy juoksupyörään ellei sitten ole kyseessä patalaiska yksilö  :icon_smile:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Henni

Kyllähän vapaana juoksu myös käy liikkunnasta. Juoksupyörä hoitaa liikunnantarvetta hyvin, mutta uskoisin, että se on hamsulle mukavaa vaihtelua päästä välillä lattialle tutkimaan paikkoja. :icon_smile:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Hamsu-hullu

Joo kiitos vastauksista! Ajattelin lähinnä ettei se ala järsimään tylsyyteensä mitää seiniä ku yleensä "ulkoilutan" joka toinen päivä ellen jopa joka päivä. :)
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Ely

Onhan se virkistävää vaihtelua jos pääsee tutkimaan lähiympäristöä mutta ei se mitään merkittävää liikuntaa ole, vasta juoksupyörällä/juoksulautasella hamsteri pääsee purkamaan sitä energiaa todenteolla.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."