Lasten lemmikkiluokka

Aloittaja Niina-03, 30.11.07 - klo:14:50

Nilla

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Ilmota jälkkärinä ;) Sama hinta!

Mutta oon jo ilmottanu hamsun tavalliseen lemmikkiluokkaan.  :|

edit: ei mainita hamsujen nimiä, kun täällä liikkuu tuomareitakin.//Niina
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Mustikkamaan

Aa no sit. Better luck next time!
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Kismet

Munkin mielestä tuo on hyvä idea :) Vaikka itse olenkin vasta viime marraskuussa täyttänyt 12 , mutta ovat hamsuni silti ihan hyvin pärjäilleet , tosin näyttelyt aloitin vasta vuosi sitten itsekkin. Riippuu tosin hyvin paljon ihmisestä  , että miten oikeasti jaksaa lemmikkeihinsä ja niiden hoitoon panostaa. Hyvä idea kuitenkin.

Ja onhan lemmikkiluokat muutenkin tosi kiva juttu jos eläin on muuten tosi mukava käsitellän ja näin muttei vaan väri ole ihan se täydellisin :)

edit: omia viestejä voi muokata -nappulaa käyttämällä.//Niina

Kultani:
pk mustavalkokirjokilpikonna Susa-Erma`s Jasmiini (syrkki)
helmiäissafiiri Susa-Erma`s Amaryllis (talvikko)
musta Mouku (kissa)

NipsuRakkaani

Loistava idea, juu! :)

Harmi vaan että olen itse 14-vuotias..  :(
?Nipsu cinnamon pk uros?s. 19.9? pikku kaivautuja?

Essi

Mä en haluu *lasten lemmikki luokkaa* .  voiko tavalliseen tulla??   nii ja ´miks hamujen nimii ei kantti kertoo??

susu

Hamsujen nimiä ei kerrota, koska myös tuomarit käyvät täällä, tasapuolisen kilpailun varmistamiseksi.
Nipsu & Räpsy <3

enskatar

Lainaus käyttäjältä: "susu"En muuten ymmärrä, miksi kaikki vielä tuon ikärajan "sisällä" olevat eivät halua sinne? Minä ainakin menisin mieluummin sinne kuin kasvattajien upeiden mussukoiden keskelle  :sydan
Oon ihan samaa mieltä, kyllä kelpais lasten lemmikkiluokka mullekin. Tosin ymmärrän kyllä miksei siihen kovin moni halua, kyllä muakin otti esimerkiksi jollain lastenlipulla teatteriin meno aikoinaan kovasti päähän. Mutta niin, miksei vois olla vaikka jotain "vähemmän hamstereihin perehtyneiden aikuisten lemmikkiluokkaa":kin?  XD

Tai sitten olisi vaan mun kannattanut tutustua hamstereihin aikaisemmin. :)
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]

Mustikkamaan

Onkohan tuota ikärajaa muuten nostettu? Kun siitä oli joskus puhetta et vois nostaa. Nimen vois vaihtaa ihan siks että se olis vähemmän lapsellinen :D Vaik joku junnuluokka tai joku tämmönen mikä kuulostaa ees vähä hienommalta :D

No miten vaa, tuli mieleen vaan ihan noin niinkuin junou!

Sohvi

Lainaus käyttäjältä: "susu"^ Kuten yhdistyksen sivuilla sanotaan, lasten lemmikkiluokan yläikäraja on 12v, lemmikkiluokalla ja ulkomuotoluokalla ei ole ikärajoja ihmisille.

Mä haluun. On paremmat mahdollisuudet ku jossain tavallises mis on kasvattajia. Vähän niinkuin "korjaa" palkinnot. Eihän nostetatuota rajaa :D  ?
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Juulia

Mukaan lähtevien hamstereiden nimiä ei saa mainita, koska myös tuomarit saattavat lukea näitä ketjuja ja etteivät he tunnistaisi arvostellessaan eläimen omistajaa (...ja vaikuta näin arvosteluun), näin näyttely ei välttämättä olisi enää tasapuolinen kaikille.
Myöskään boxeihin ei saa laittaa mitään tunnisteita esille, jotka viittavat omistajan henkilöllisyyteen.

^ Ei rajaa varmastikaan olla nostamassa ylemmäs.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

.Sonja.

^^ Minäkin tulisin mieluummin lemmikkiluokkaan, ellen olisi jo yli tuon ikärajan  :|

Minski

Lainaus käyttäjältä: "enskatar"
Oon ihan samaa mieltä, kyllä kelpais lasten lemmikkiluokka mullekin.
Oon ihmetellyt monesti ihan samaa. Kuulostaako lasten lemmikkiluokka nimenä muka jotenkin alentavalta tms vai mistä mahtaa johtua, ettei siihen sitten haluta oikein osallistua, kun paremmat mahdollisuudethan siinä olis kuitenkin pärjätä. Ehkä pitäiskin lasten lemmikkiluokan sijaan perustaakin kasvattajien lemmikkiluokka tai aikuisten lemmikkiluokka :D
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

Ikärajan nostamisella tarkoitan sitä, että annetaan vähän vanhempienkin osallistua - esimerkiksi 15 ikävuoteen saakka. Nykyinen 12 on niin alhainen, että sinne pääsee osallistumaan vain tyyliin 2-5 hamsua per näyttely, eikä se taas ole mukavaa. Harva on niin kokenut kasvattaja 15-vuotiaana, että keräisi palkintoja lemmikkiluokassa kovinkaan paljoa. Tai esim. neljätoistakin ikävuotta vois olla kiva, jos 15 kuulostaa liian rajulta nostolta.

Ikärajan nostamista harkittiin jossain välissä juurikin siksi, että entistä useampi nuori hamsunomistaja saisi osallistua - tarkoituksena ei ole päästää kasvattajia rohmuamaan lastenkin lemmikkiluokasta palkintoja. Tuo luokka perustettiin nimenomaisesti sitä varten ettei sinne kasvattajat/pitkään harrastaneet "pääse", mm. minä olin tätä luokkaa pystyttämässä enkä missään tapauksessa halua sen perimmäistä ideaa romuttaa :)

Tietysti jo nimenvaihto voisi muuttaa osallistujien määrää, mutta onko luokan alhainen ikäraja siltikin liian raaka karsinta?

Ihan vain pohdintoja nämä, itse en ole ainakaan vielä muodostanut mitään kovin vakituista kantaa. Esimerkiksi muiden tuomarien kokemukset lasten lemmikkiluokan eläimistä ja osallistujista olisi vallan mielenkiintoista luettavaa.

Vaikken näyttelyaktiiveihin enää kuulukaan, niin tämmöiset asiat silti kiinnostavat - notta ei suoranaisesti kuitenkaan aikomuksena puuttua.

Juulia

Itse ainakin haluaisin osallistua, jos en olisi "yli-ikäinen" siihen luokkaan. Munkin mielestä toi 12-vuotta on tosi alhainen ikä, harva hamsuharrastaja on enää alle 12-vuotias. Lasten lemmikkiluokkaankin osallistuu ehkä alle viisi kilpailijaa per näyttely, mikä on aika vähän...

Luulen, että tuo ikäraja on se mikä osallistujia karsii.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

enskatar

Lainaus käyttäjältä: "JuuliaA."Luulen, että tuo ikäraja on se mikä osallistujia karsii.
Mä taas veikkaan, että se on tuo "lasten" sana. Niin kuin tuossa aiemmassa viestissä jo mainitsin, niin itseäkin otti aikoinaan kaikki lastenliput tms päähän, kun niillä piti johonkin mennä. Joku junioriluokka tms voisi olla vähän "myyvämpi" nimi.
[size=85]2 x syyrialainen hamsteri
1 x venäjänkääpiöhamsteri roborovski  [/size]