• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Edustuspäivä 21.8.2010 Myyrmannissa

Aloittaja Anonymous, 01.08.10 - klo:01:43

« edellinen - seuraava »

Anonymous

Ideaparkin ja Myyrmannin Faunatar-liikkeiden omistaja laittoi taas viestiä, että 21.8.2010 olisi hamsteripäivä Myyrmannissa, ja sinne tarvittaisiin hamsteri-ihmisiä esittelemään lajia ja yhdistystä. Päivä on 21.8.2010 ja paikalla sopisi olla klo 11-16.

Halukkaita tarvittaisiin tänne!!

Anonymous

#1
Olisko tännne halukkaita menijöitä??? koska itse luulen olevani niin kiinni tuossa Hyvinkään näyttelyn järjestelyissä ja lapset on kotona etten pääse.

Minski

#2
Käyköhän täällä foorumilla paljon noita pk-seudun hamsuilijoita ? Siis, että tavoittaakohan tämä viestiketju heitä vai olisiko ideaa laitella erillistä kyselyä vaikka kasvattajalistalaisille (sekä nimellisille että nimettömille) edustus-innokkuudesta. Vai joko edustajat ovat ilmoittautuneetkin ja turhaa tässä taas hössötän :)

"Liimasin" tän viestiketjun nyt kuitenkin pysyväksi, että osuu paremmin silmään ja ei pääse hukkumaan johonkin sivulle 5. Jos edustajat on jo kasassa niin otan "liimauksen" toki pois :)
Hamsteriton tätä nykyä

MirkkuH

#3
Paula multa kyseli...mutta olen menossa 21.8. Kouvolaan koiranäyttelyyn.

Vevve ehkä menisi (ei tietoa mut kuvittelisin), jos ei tartte olla yksin, niin kuin viimeksi :teipit

Vevve

#4
Enpä tiedä, huvittaako tulla — ei ainakaan yksin.
Myyrmäkihallissa on samana päivänä hiirinäyttely johon olin vähän osallistumassa tai vähintään kävisin hakemassa yhden hiiren. En kerkiä kahteen paikkaan samaan aikaan, jos halukkaita seuraksi ei löydy niin menen kyllä hiirinäyttelyyn.  :S

Harmo

#5
Mikä tossa edustuspäivässä on ideana?
Itse asun myyrmannin kupeessa ja hamstereita on ollut pentuna melkein muille jaettavaksi asti. ;) Nyt oli jonkun verran taukoa,kunnes muutti taas syrkkiherra taloon.Eli perustiedot olis hanskassa ja voisin kyllä jonkun komppaajaksi lähteä? :)

Marla

#6
^ Lyhyesti jä ytimekkäästi; siellä levitetään ihmisille tietoa hamstereista ja annetaan mahdollisuus tutustua lähemmin eri lajeihin. Mutta pääasia on juurikin hamstereiden ja siinä samalla Hamsteriyhdistyksen esiin tuominen.
Aika lailla nuo koostuvat hamsteriaiheisiin kysymyksiin vastailemisesta, hamsujen esittelemisestä - aika lailla perustiedolla pärjää, mitä nyt jonkun kysellessä esim. kasvatuksesta (vähän harvemmin näitä) olis syytä olla hieman enempi tietämystä.

Harmo

#7
Kiitos Marla.Eli jos sinne joku viisaampi on menossa ja kaveria vaille,niin  mukana ollaan. :)

metsku

#8
Jos ette saa tarpeeksi porukkaa niin voin olla 11-14 syrkin ja ehkä talvikon kanssa paikalla. En kuulu hamsteriyhdistykseen enkä tiedä siitä mitään. Osaan siis kertoa vain hamstereista ja niiden elosta ja hoidosta. Samalla saisi kertoa ihmisille, että minidunien käyttöä tulis välttää  :)

Cindu

#9
^
Ihan uteliaisuuttani, miksi minidunien käyttöä pitäisi välttää?   :pihalla:
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Marla

#10
^^ Kyseessä on kumminkin Hamsteriyhdistyksen edustuspäivä, ja yhdistyksen linjan mukaan miniduna on sopiva kääpiöille, joten sinänsä eri kannan - joka on muutoinkin vastoin valtaosan hamsuihmisistä käsitystä - esille tuominen on kyseenalaista.
Toki esim. ruokintatapoja löytyy erilaisia, eikä ole väärin niitä esitellä, mutta mun mielestä kehotus välttää minidunia on suotta ristiriidassa yleisen käsityksen kanssa.

Ninde

#11
Ja toiseksi ei sinne eläinkaupan järjestämään tilaisuuteen voi mennä dissaamaan kaupassa myynnissä olevia tuotteita. Tämä tulee ottaa huomioon kaikessa esittelyssä (esim. ei saa kovaan ääneen mainostaa että hamsut kannattaa ostaa kasvattajilta eikä eläinkaupast), vaikka ei itse niin samaa mieltä olisikaan. Mikäli jokin yhdistyksen tai kaupan linjaus ei ole samassa tasossa omien näkemysten kanssa, niin ehkä sitten kannattaa jäädä tällaisesta tilaisuudesta suosiolla pois.

Minski

#12
Joo omaa propagandaa noihin edustuspäiviin ei ole tarkoitus mennä viemään vaan Faunatar on nimenomaan pyytänyt edustusta Hamsteriyhdistykseltä, ei yksittäisiltä ihmisiltä. Tästä on ehkä sen takia tullut nyt vähän väärinkäsitystä joillakin, kun melkein ainahan nämä edustajat ovat olleet ei-hallituslaisia, ainakin täällä Tampereella, mutta kuitenkin edustamassa olevien ihmisten on edustettava yhdistystä sekä kuten Nindekin sanoi myös kunnioitettava paikkaa missä on edustamassa, tarkoitus on kuitenkin toistekin tätä yhteistyötä päästä tekemään :) Emme voi esimerkiksi mennä sinne mainostamaan mitään tiettyä hamsterinruokamerkkiä tai muutenkaan minkään tietyn valmistajan tarvikkeita saati omaa kasvatustamme. En henk.koht. itekkään tykkää dunista vaan terraarioista, mutta en ole edustuspäivässä moittinut dunaakaan asumusvaihtoehtona, koska kyse ei siellä ole omista mieltymyksistäni. Edustajathan jakavat tapahtumassa myös hamsterin hoito-ohjeita asiakkaille sekä yhdistyksen ruokintohjeita yms materiaalia, jotka ovat yhdistyksen käsialaa, joten ei siellä voi myöskään puhua yhtä ja jakaa kirjallisena toista tietoa vaan on oltava johdonmukainen kaikessa informaatiossa. Periaatteessahan nämä edustuspäivät kai kuuluisivat hallituslaisille, mutta minusta on kiva, että rivijäsenetkin ovat saaneet edustaa :) Meillä Treen edustajilla on ainakin ollut tosi positiivisia kokemuksia näistä edustuspäivistä; kerrankin löytyy estradi, jossa jaksetaan kuunnella hamsujuttuja, kun ei näistä juuri muille viitsi puhua :) Meillä on myös aika samanhenkinen joukkio, jossa hamsterikokemusta löytyy monilta jo vuosia, en tiedä onko pk-seudulla tällaista tiivistä hamsuilijajoukkiota kuin täällä Treellä, mutta toivottavasti saatte edustajat kasaan ja jos joku vielä empii lähteäkö vaiko eikö niin suosittelen lähtemään :)
Hamsteriton tätä nykyä

metsku

#13
No juu juu, huumoriahan toi nyt oli. Tietysti jos joku kysyy millainen kämppä olis hyvä esim. talvikolle niin on mielestäni ihan asiallista sanoa, että hamsteri viihtyy paremmin esim. 70cm leveässä dunassa kun minidunassa. Tai voi kertoa kysyttäessä omia kokemuksia hamstereista ja niiden tilantarpeesta. Näin olen ennenkin toiminut (messuilla "esitellyt" hamstereita ja rottia ja kertonut paljonkin niistä kyselijöille). Kyllä mä olen livenä ihan asiallinen vaikka voimakkaat mielipiteet onkin  ;)

Marla

#14
Veikkaanpa, että aika vähissä olis edustus, jos pelkästään hallituslaisia Tampereen hamsupäiviinkin otetaan.

Ja mitä asumuskysymykseen tulee, kannattaa lisätä aina niiden minimisuositusten perään, että suurempi aina parempi. :)
Mä oon muuten ite yleensä hamsupäivissä vähän katsellut, mitä liike myy, ja sen mukaan esim. maininnut jonkin ruokamerkin.