• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuinka paljon olette kuluttaneet hamsuihinne rahaa?

Aloittaja Minihamsteri, 14.04.10 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

Minihamsteri

Otsikko kertoo kaiken.  :)
Isä ja äiti ovat tällä hetkellä päämaksajia, mutta
olen itse kuluttanut myös ja vain noin.. 30 €  :oops:
E: Nyt meni zooplussan ostoksiin vähä päälle 10 €  :)

Anonymous

#1
Itse en ole laskennut mitä noihin mussukoihin on kulunnut enkä edes halua koska niitä en rahassa voi mitata. :lov

Minski

#2
^ Plus, etten halua edes tietää mitä noihin on tullut kulutettua, vois se summa hirvittää :) Ja aika mahdottomuus sitä olis laskeekaan, kun oon harrastanut hamsuja aktiivisesti vuodesta 2004 (sitä ennenkin ollut kyllä silloin tällöin yks hamsu kerrallaan).
Hamsteriton tätä nykyä

Vevve

#3
Mä pidin itseasiassa aiemmin kirjaa kaikesta mitä olin hamstereille ostanut, mutta kyllästyin siihen ja se unohtui. Nyt summa kyllä hirvittäisi, useampia satoja se on  :angel

ammie

#4
Meillähän noita ei hirveästi edes ole, verrattuna moneen muuhun, mutta kyllä on mennyt rahaa nytkin jo enemmän kuin riittävästi. Asumukset ja itse eläimet tietysti maksavat, sitten on näitä jatkuvasti rahavaroja kuluttavia ostoksia, eli puruja, ruokaa, virikkeitä, herkkuja...Nyt alkaa toivottavasti myös aktiivisempi näyttelyissä käynti, johon kuluu rahaa. Eläinlääkärikulutkin nielevät oman osansa, eivät meillä kuitenkaan onneksi vielä 80 euroa enempää. Kyllä näihin jo monta sataa mennyt rahaa ja koko ajan kuluu lisää ja lisää. Ei edes tunnu pahalta, kun on hamstereista niin paljon iloakin.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Skywalker

#5
Vähän epäilen, että mulla on mennyt tähän 'harrastukseen' n. 80 e ja tuo hinta sisältää myös nuo 3 hamsteria (20, 20 ja 10 e) ja niiden asumukset, jotka on ollut tosi edullisia: terraario tuli ilmaiseksi, toinen asumus löytyi kirpputorilta muutamalla eurolla ja kolmannella on tuommonen tuunailtu kirkas lootikko joka ei myöskään juuri mitään kustantanut halpahallissa.

Virikkeitä teen aika paljon itse, joten muuten rahaa kuluu sitten lähinnä ruokaan ja kuivikkeisiin noitten 'alkuhankintojen' jälkeen. Eläinlääkärissä ei olla jouduttu käymään vielä kertaakaan ja näyttelyihin aion osallistua ensi kuussa, että niihinhän sitten saa rahaa kait menemään :)
talvikkolauma ja vahtikoira

NormaJeane

#6
En uskalla edes lähteä arvioimaan kuinka paljon olen rahaa roboihin laittanut, eli siis PALJON :D
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

GaneshaX

#7
Mä en pysty, enkä halua laskea. Itkisin oikeesti, jos tietäisin.
Varsinkin, jos mukaan laskee hamstereiden nouto reissut ympäri suomea ja ruotsinkin puolelta. Tai näyttelyistä puhumattakaan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Saana

#8
Oikeasti ei mitään hajua, mutta luulen, että muutamissa tuhansissa mennään...

Minihamsteri

#9
^  :taju: *pyörtyy*

nennu

#10
En ole kirjaa pitänyt,enkä kyllä halua tietääkään mutta kyllä satasissa on.Kun näitä hamsuttajiakin on jo aikamoinen lauma :oops:

Hamsufani97

#11
Kahden hamsun aikana sitä rahaa on kyllä kulunu melkosen paljo... Parempi etten rupee laskemaan  :D

Marla

#12
No enpä ole laskenut, paljonko näiden vuosien varrella olen hamsuihin tuhlannut rahaa, mutta kyllä se taitaa kepeästi mennä nelinumeroiseksi luvuksi ainakin, kun mukaan laskee kaikki asumukset, näyttelyreissut ynnä muut...

Oikeastaan monien muiden tavoin myöskään itseäni ei hirveästi kiinnosta ryhtyä laskemaan summaa sen tarkemmin - mitä minä siitä hyötyisin, kun ei ole mitään aikeita ryhtyä karsimaankaan noita kuluja?
Ja yleensähän se menee niin, että jos jotain haluaa harrastaa, sitten myös maksaa sen harrastuksen vaatiman hinnan. Ja kun eläimistä on kyse, ei mulle tulis mieleenkään ruveta tinkimään.

Hamsu_86

#13
En ole laskenut puruihin ja jyviin yleensä menee.

nemuli

#14
Noh, vanhemmathan ne on maksanut... Häkistä ja Ronjasta maksoin itse 20 euroa, eli Ronjan hinnan. Olin just saanut 40 euroa puolukanpoiminnan MM-kisoista (toisia oltiin :--D), mutta äiti luuli 40 euron olevan liian suuri rahanmenetys lapselle .__. No tässä vasta ostin omalla rahalla Ronjalle siemenseospussin, joka maksoi n. 4 euroa, joten sanotaan että olen kuluttanut

n. 24euroa.