• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

sarsu

#495
Viittiskö joku avustaa näitten poikasten kuvioitten kanssa?  :pihalla:

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=181097&s=images

Tuosta cremestä mietin, että missä vaiheessa tunnistaa onko cinnamon vai creme, tummuuko tuo vielä tuosta?

Hopeanharmaista mietin, voivatko olla hopsuja kun ei ole tummanharmaita poskimerkkejä? Tai ehkä todella tarkasti katsottuna jotkut haaleat on.

En tiedä kuuluuko välttämättä juuri tänne, mutta missä vaiheessa erottaa varmasti onko pk? Omaan silmään kaikki (hopea)mustat ovat pitkiksiä ja muut lk.

Oon yhtäkkiä ihan sekasin näistä väreistä ja kaikesta muustakin, vaikka aiemmin ei ollut mitään ongelmaa aikuisten kohdalla, kai tämä eka oma poikue vaan pistää pään niin pyörälle.  :c8
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

mirauh

#496
Lainaus käyttäjältä: "sarsu"Viittiskö joku avustaa näitten poikasten kuvioitten kanssa?  :pihalla:

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=181097&s=images

Tuosta cremestä mietin, että missä vaiheessa tunnistaa onko cinnamon vai creme, tummuuko tuo vielä tuosta?

Hopeanharmaista mietin, voivatko olla hopsuja kun ei ole tummanharmaita poskimerkkejä? Tai ehkä todella tarkasti katsottuna jotkut haaleat on.

En tiedä kuuluuko välttämättä juuri tänne, mutta missä vaiheessa erottaa varmasti onko pk? Omaan silmään kaikki (hopea)mustat ovat pitkiksiä ja muut lk.

Oon yhtäkkiä ihan sekasin näistä väreistä ja kaikesta muustakin, vaikka aiemmin ei ollut mitään ongelmaa aikuisten kohdalla, kai tämä eka oma poikue vaan pistää pään niin pyörälle.  :c8

Hamsterisi on creme. Creme on yksivärinen ja mustasilmäinen sen sijaan Cinnamon värimerkillinen ja lisäksi punasilmäinen. Cinnamon on lisäksi resessiivinen joten sen tulisi tulla molemmilta vanhemmilta.

Hopeanharmaa kilpikonna ei voi olla kilpikonna, jos sen kumpikaan vanhemmista ei ole keltainen. Omaan silmään se on hopeanharmaa valkonauhainen.

Hopeanharmaa 1 ja 2 ovat molemmat valkonauhaisia.

Hopeamusta 1 ja 2 ovat molemmat valkonauhaisia, mutta en tiedä ovatko ne hopeita.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

sarsu

#497
mirauh, kiitoksia kovasti!  :)  
Tosiaan vanhemmat ovat hopsuja, mutta tuo "kilppari" näyttää omaan silmään liian ruskealta (etenkin etupäästä) hopsuksi.

Mustat ovat sitten myös ilmeisesti valkonauhaisia?

Olen itekkin miettinyt tuota hopeamustaisuutta, että ovatko vai eivät. Virallinen värihän se ei ole, enkä siten tiedä varmaksi minkä näköinen se hopeamusta olisi, mutta eivät nuo ihan mustiakaan ole, vaan harmaaseen/hopeaan päin. Selvästi erilaisempia kuin kaksi mustaa. Että mitähän niihin papereihin nyt sitten laittaisi.  :pihalla:  Noista kuvista ei hyvin oikein näy...
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Ninde

#498
Kyllä hopeamusta on virallinen väri, tosin sille ei ole kirjoitettu standardia, eli sitä ilmeisesti tässä haitkin takaa, että on ei-standardiluokkaan kuuluva? Papereihin voi laittaa siis väriksi hopeamusta, siltä ne näyttävätkin.

Umborousta ei myöskään voi olla, jos jompi kumpi vanhemmista ei sitä ole. Näyttäisi kuitenkin, että siellä on sekä homotsygoottihopsuja että heterotsygoottihopsuja ja se umboroukseksi epäilty olisi nimenomaan heterotsygootti, koska on niin rusehtava.

Pitkäkarvaiset on selkeästi pörröisempiä kuin lk:t ja sen alkaa näkemään noin 3 viikon ikäisiltä, mä sanoisin kyllä, että noi kaikki poikaset on lyhkiksiä.

Sansku

#499
Hei,
Onko tämä meidän Wolf poju pelkkä musta? Vai onko värillä joku muu nimi? :D hän on ilmeisesti hybridi, ostetu mustana talvikkona, ja melko varmaan ei puhdas cämpsy.
http://aijaa.com/v.php?i=002448064198.jpg
Kuvassa poju on 5 viikkoa vanha.
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

Eve87

#500
Laitan nyt teidänkin silmiinne tämän mysteeripoikasen kuvan, oli niin jännä tapaus. :)





Syntyi siis yhdistelmästä LKs kyyhkynharmaa-LK Hopeanharmaa kk

Tuollaisen hamsterin kohdalla pelkän fenotyypin avulla värin määrittäminen olisi voinut olla vaikeaa. Se on kuitenkin normaali kilppari, satiinina.

Mitä väriä olisitte ensimmäiseksi veikannut? :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Yadell

#501
Mukea olisin varmaan veikannut :D
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Sahapukki

#502
Hei! Minulla olisi pieni ongelma, joka koskee hamsteriamme Aapelia. En halunnut luoda erikseen uutta topicia, sillä se liittyy väreihin. Elikkäs minulla on musta pk syyrialainen Knut "Aapeli", joka on hyvin erikoinen tapaus. Olen aina katsonut Apsua mustaksi, mutta nyt olen huomannut, että tällä on melkeimpä kokonaan ruskea selkä, jossa esiintyy mustaa. Pää on kokonaan musta, ja vatsassa valkoisia läikkiä.  xD Peppukarvat ovat harmaita. Ruskeaa ei huomaa melkeimpä mitenkään, paitsi hyvässä valossa. (: Nyt olen ajatellut voisiko Aapeli olla musta suklaa pk? Aapeli on ollut meillä yli 4 kk (on nyt n. 7kk) ja nyt pari päivää sitten huomasin tämän.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

spellcaster

#503
Meilläkin mustalle pk:lle ilmestyi ruskeita laikkuja kylkiin  xD

Mustikkamaan

#504
Ihan normaalia mustalle, että tulee ruskeita laikkuja. Erityisesti karvanvaihdon aikaan ruskeaa voi olla todella paljon ja selkeästi rajautuneena, esimerkiksi koko peräpään alue vyötäröstä "alaspäin".
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sahapukki

#505
Aijaa, ei tarvitse olla huolissaan.  xD
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Sansku

#506
Minkä värinen tämä mun neitonen on?
Onko se helmiäissafiiri? Väri on ainakin parissa viikossa tummentunut, talvella oli melkein kokonaan valkoinen.


Entä minkä värinen tuosta saattaa tulla? Ihana kun tumma viiva jo niin selvänä paistaa selässä.  :lov



Ehkä hiukan parempi kuva,

Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

Vevve

#507
Helmiäissafiirilta näyttää tuo aikuinen, poikanen saattaa olla helmiäisnormaalikin.

Sansku

#508
Taas minä pommitan kuvia tänne. :) Mutta sainpas räpsittyä koko jengistä kuvia juuri äskettäin, ja jäi mietityttää nuo värit. Tuleeko noista "tummista" mustia? Tuo yksi on melkein musta, mutta korvan takaa eri, tuleeko siihen sitten valkoista? Entä se "harmaa"? 7kpl niitä on, ja 3 tummaa.







Oivoi, täytyy lienee 7 dunaa hommata.  :lov
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

EmmaTi

#509
Lainaus käyttäjältä: "sarsu"Tosiaan vanhemmat ovat hopsuja, mutta tuo "kilppari" näyttää omaan silmään liian ruskealta (etenkin etupäästä) hopsuksi.


Jos hopsulla on vain yksi hopeageeni (Sgsg eli heterotsygootti) niin se näyttää vähän ruskehtavalta.
Jos taas on kaksi hopeageeniä (SgSg eli homotsygootti) niin väri on hopeisempi ja vaaleampi.