Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sofiajja

Lainaus käyttäjältä: Ana - 13.08.15 - klo:15:20
Riippuu kovasti tuomarista. Kynnet ei kuitenkaan saa olla liian pitkät, mutta syrkeillä ei vaadita niin lyhyitä kuin kääppäreillä. Ite olen aina ottanut kärjestä pienen palan n. 3päivää ennen näyttelyä niin terävä kärki kerkeää kulua, ja siitä ei tule sanomista kun kynnet pistelee. Mää voisin kokeilla ottaa kuvia mun hamsujen kynsistä jos laitat mulle YV.tä täällä jos sulla on fb.

muoks; tai itseasiassa voit pistää sun hamsun kynsistä mulle sitte kuvaa niin voin sanoa miltä ne näyttää.

Joo siis on fb, voisin laittaa vaikka siellä kuvan. Laitanko nimen yv:llä?
Hmm selvä... No nyt en oikein tiedä kummin tekisin :D
Olen viemässä syrkkini ensi viikolla näyttelyyn ja aloin miettimään että pitäisikö sen kynsiä leikata vai ei? En ole koskaan leikannut hamsterin kynsiä mutta aloin miettimään sanotaanko lemmikkiluokassa jotain syrkin leikkaamattomista kynsistä. Kynnet eivät ole kovin pitkät mielestäni mutta kyllä ne silti pistelevät jos hamsteria pitää kädessä. Hamsteri on 8kk jos sillä on väliä :)
Tarvisin äkkiä apua kun näyttelyyn lähtö huomenna aamulla :D Eli olin ajatellut liottaa porkkanaa vedessä ja laittaa sen huomenna boksiin mutta porkkana olikin loppu! Laitanko mieluummin liotettua paprikaa tai omenaa vai kurkkua vaikka se saattaa olla nestettä poistava?
Lyhytkarvainen ps creme tyttö Sateenkaaren Årkidea eli Maisa  :sydan:
Pysyykö teidän hamsterit kädessä jos "roikotatte" niitä kainaloiden alta? :D minun syrkkini on 3kk ja pyristelee pois minkä kerkeää, vaikka olen sitä ahkerasti käsitellyt siitä 5-viikkoisesta. Tarviiko tätä asentoa edes mihinkään? Haluaisin viedä hamsterini näyttelyyn ja luin jostain että hamsteri olisi hyvä totuttaa siihenkin asentoon. Kuinka kesy hamsterin noin muuten täytyy olla siinä vaiheessa kun sen näyttelyyn vie? Hamsterini on melko kesy mutta kyllästyy nopeasti kädessä olemiseen ja yrittää vipeltää karkuun. Ei ole ikinä purrut. En sitten tiedä miten käyttäytyisi tuomarin käsittelyssä  :icon_neutral: esimerkiksi hampaita on kyllä tosi vaikea tarkastaa kun ei se pysy yhtään selällään. Onko vinkkejä ja mitä pitäisi vielä harjoitella että sen näyttelyyn joskus kehtaisi viedä  :icon_cheesygrin:
Lainaus käyttäjältä: EmmaTi - 05.02.15 - klo:18:41

tuossa on kuvia eri väreistä, niistä näkyy hyvin että cremen korvat on lähes mustat, ja ps cremen melko värittömät.

Aa no kyllä ne sitten on värittömät! Kiitos avusta :)
Lainaus käyttäjältä: Eve87 - 05.02.15 - klo:05:41
Lainaus käyttäjältä: sofiajja - 28.01.15 - klo:21:38
Mistä tiedän onko hamsterini creme vai ps creme? Onko niillä muuta eroa kuin silmien väri? Hamsterini silmät näyttävät ihan mustilta mutta en tiedä onko se silti ps creme :D Hamsterin myynti-ilmoituksessa luki creme mutta paperissa ps creme joten hämmentää :icon_smile: veikkaan kyllä ps cremeä koska jos oikein tarkasti katsoo niin silmät saattavat punertaa hieman

Cremen ja ps cremen erottaa viimeistään korvista. Punasilmäisillä hamstereilla korvat ovat värittömät.

Ahaa tuota en tiennytkään. Luulen että nuo on värittömät  :yes: Mutta varma en ole koska en tiedä millaiset on värilliset :DD Yritin kyllä googlailla :)
Lainaus käyttäjältä: speedy gonzales - 19.01.15 - klo:22:00
Anna vaan olla pesän siellä minne se on sen itse tehnyt. Kyllä se vielä mökinkin jossain vaiheessa keksii. Mulla, kun oli korpulla aiemmin duna, niin sillä oli pesä aina tason alla nurkassa. Ja tässä terrassa teki pesän ensin juoksupyörän ja nurkan väliin. Kyllä se siitä sitte seuraavana päivänä muutti jo mökkiisä nukkumaan. :xd:

Okei kiitos enpä sitten mene koskemaan :)
Meille muutti luovutusikäinen syrkki viikonloppuna. Heti aluksi se teki pesänsä terraarion nurkkaan, mökin takaseinän ja terran lasiseinän väliin. Siellä on vessapaperit ja siemeniä yms. Haluaisin kuitenkin että se asuisi puumökissään, eikö se olisi hamsterillekin parempi kun saisi olla enemmän rauhassa ja olisi katto pään päällä? Voinko yksinkertaisesti siirtää puumökin ihan terran seinään kiinni että sinne ei mahdu enää ja siirtää vanhan pesän mökin sisälle? Vai onko väärin mennä koskemaan hamsterin pesään kun eihän siitä haittaakaan ole vaikka se on nurkassa  :icon_rolleyes:
Aivan! Hyvä kiitos taidankin tehdä noin  :yes:
Aloin miettimään tuota hamsterin kesytystä, meille kun on tällä viikolla toivottavasti tulossa syyrialainen, ja monessa paikassa puhutaan että kannattaa nostaa se hamsteri ensin jollain wc-paperirullalla ulos sieltä terraariosta kun ei ole vielä käsikesy. Niin mahtuuko syyrialaisen siis luovutusikäinen poikanen talous-/vessapaperirullaan?  :nuija: vai onko tämä ohje kääpiöhamstereita varten? En ainakaan halua että se jumittuu sinne :DDD vissiin myös kuljetusboksin kansi on kätevä nostamiseen vai mitä? Ja sitten sama että mitä rullia sinne häkkiin voisi laittaa virikkeeksi  :icon_smile:
Joo kiitos noistakin :) On vaan vähän hankalaa tilata netistä kun ei sitä terraariota näe, siksi jäin miettimään vielä sitä zooplussan pienempää terraariotakin. Minulla olisi myös mahdollisuus ostaa käytetty tosi iso akvaario/terra, 100x35x40. Siinä ei vaan ole kantta ja siksi aloin vielä selailemaan muita vaihtoehtoja... Kävisiköhän jos ostaisin vain jotakin normaalia jäykkää verkkoa ja jotenkin taittelisin sen siihen päälle kanneksi? :DD en millään jaksaisi mistään puusta alkaa tekemään sitä kehystä siihen kanteen :D Niitä ei varmaan saa ostettuakaan valmiina mistään :/ Tuo zooplussan terraario oli niin nätti ja kätevä tuo kansi :D Mutta tietenkin se koko on tärkein... Oliko se 70 se vähimmäisleveys syrkin häkille? Tuohan kuitenkin on 75 tuo zooplussankin :)

Tämä paketti on varmaan ok syyrialaiselle? :) koko on siis 75x45x37 ja nuo mökit ym tulee mukana