• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

NuclearBitch

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 15.03.13 - klo:17:11
^Silver Honey Black == hopea hunaja-kyyhkynharmaa (SgsgaappToY-uros, SgsgaappToTo-naaras) ?
Tämä oli vain ehdotus, en ole kovin hyvä näissä vielä  :msilly:

Täältä löytyy ainakin Honey Black : http://mailkey07.blogspot.fi/2012/12/genetika-hamster.html

Okei, eiköhän se niin sitten ole. Tuossa vielä kuvat, eli se silver honey black: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/374535_341637675948375_1352043986_n.jpg

Silver dove: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/75569_341638195948323_1191302521_n.jpg

Tuo silver dove on varmaan mulle tulossa  :loov:

Alkemistin

^Ovatpa nättejä!
Meillekin osui tänne yksi "variantti" eli hopeasamppanja: http://www.petsie.fi/pets/246812-lumo-hamsteri-syyrialainen  :icon_razz:
Tuossa silmät näyttävät hyvinkin tummilta, mutta luonnossa tummanpunaisilta (ps ja rs).

Ely

Hups, Silver Honey Black on siis hopeakyyhkynharmaa-hunaja, silver dove on hopeakyyhkynharmaa :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

NuclearBitch

Kiitos molemmille avusta. Onpa nätti tuo Hajimen yksilö, tuntuu että noita hopeita on nyt paljon enemmän kuin pari vuotta sitten.

Alkemistin

^ Lumo on Eveltä, joka kasvattaa hopeisia. Poikueeseen tuli monta nättiä sisarta ja veljeä. :tongu:
Meillä on parhaillaan pesällinen hopeasukuisia, ja poikasista taitaa löytyä ainakin yksi hopeasuklaa ja yksi hopeamusta. En ole päässyt vielä kunnolla katsomaan kaikkia, vaikka kolme reippainta tuolla jo törmäilee välillä pesän ulkopuolella. :loov:
Pikemminkin hopeaa on joskus vaikeaa saada linjasta pois. Nyt ei vielä ainakaan haittaa, koska toivoisin jossain vaiheessa hopeasinistä jälkikasvua.  :icon_biggrin:

jonna

#845
^Tota, mä en halua yhtään masentaa mutta se hopea+diluutti ei ehkä ole sieltä fiksuimmasta päästä  :icon_cheesygrin: tuolla on nimittäin nyt ollut genetiikkaryhmissä useampi tapaus joissa poikanen voi olla/on jollain tapaa hopea+diluutti mutta kukaan ei voi sanoa väriä varmaksi, eli värin tunnistus voi mennä mahdottomaksi. Toki jos niitä haluaa arvuutella niin mikäs siinä, mutta nuo esimerkit nyt nähneenä luovuin itse siitä pienestä ajatuksesta joka koski myös hopeasinistä. Juu ei kiitos  :xd:
Varsinkin, kun joku keksii kuitenkin jossain vaiheessa lisätä soppaan mukaan ps.t, rs.t, satiinit ja kuviot nin avot  :icon_cheesygrin: muutenkin olisin näiden uudempien variaatioiden kanssa varovainen alkuun, ei niistä kaikkia mahdollisia variantteja kannata heti alkaa kokkaamaan. Sinistäkin on loppujen lopuksi aika vähän aikaa kasvatettu.

Onkohan hopeasamppanjoissa oikeasti noin suuret variaatiot kun mulla on hopeasamppanja kanssa ja se ei ole sinne päinkään samaa sävyä Lumon kanssa...? Vai hämääkö kuva?

Alkemistin

^ Joo, voi olla ettei se ole mitenkään järkevä ajatus :icon_cheesygrin:  Noita sinisiäkin on vain niin erisävyisiä ja tummimmat niistä (varmaan oikeasti ne tulevan stardardinmukaisemmat) eivät miellytä mua ollenkaan. Voisi sitä silti yrittää jalostaa vaaleampaa sävyä ilman Sg:täkin.
Lumon kuva tosiaan hämää. Pitää yrittää ottaa parempi, kun tuo on kokonaan liian tumma. Se on hopeaisempi otus luonnossa. Tosin poikueessa oli melko eri sävyisiä muutoinkin. Lumoa pidettiin aluksi hopeasuklaana, mutta korvat eivät ole suklaan eivätkä silmätkään (korvat ovat lähinnä puuterinväriset).

Aika arpapeliä tämä väkisinkin näyttää olevan. Ainakin jos käyttää "suvuttomia" tuonteja, kuten tuo meidän komea Braak's. Siellä on sitten geeneissä mitä on. Tosin meidän suvullinen emonen tuossa näyttäisi poikueensa perusteella olevan ns. musta creme, vaikken keksi miten ihmeessä se olisi saanut kaksi a-alleelia perimäänsä. Mun (kieltämättä tottumattomaan) silmääni pesueessa on kolme mustaa ja 7 suklaata. Emä on luonnonvalkoinen. :woot: Suklaat tosin sopivat laventeli-linjaani enemmän kuin hyvin. :hauskaa:

NuclearBitch

Tulen taas kyselemään, osaiskohan kukaan neuvoa miten korjata juoksupyörä? Tilasin pyörän, mutta se on rikki. Tuo ei siis pysy pystyssä, sillä yksi noista pohjan "levyistä" ei ole kunnolla kiinni. Miten tuon saisi turvallisesti korjattua? Liimalla varmaan, mutta se ei taida olla hamsuturvallista? Tässä linkki pyörään: http://www.zooplus.co.uk/shop/small_pets/accessories/exercise_wheels/254367

-Titiuu-

^ Saattaisin vaikka palauttaa, jos ovat rikkinäisen lähettäneet...mutta jos kyse on siis tuosta ns.jalasta (3rimaa vierekkäin) niin ottaisin ne pois ja lauta tms. yhdestä palasta koostuva kokopuulevy tilalle ja poraisin parilla ruuvilla pystytolppaan kiinni.  :juuu:

Nipsu-Naksu

Tuntuu niin tyhjältä ilman hamsteria. Keitin kananmunia ja sitten sitä pilkkoessa tuli mieleen että pitäisiköhän hamsterille antaa palanen...Sitten tajusi että eihän ole enää hamsteria jolle antaa. Sama jauhelihan kanssa. Sitten olin ostanut pari päivää ennen Naksun kuolemaa pähkinätankoja jotka olin unohtanut muovipussiin, nyt ne sitten löytyivät sieltä, niitäkään en ehtinyt enää antaa jyrsittäväksi.

Aamuisin olen kuulevinani rapinaa ja kotiin tullessa katson heti onko hamsteri jo hereillä odottamassa, terraariokin edelleen eteisen aulassa ja putsaamattomana kun en ole saanut vielä aikaiseksi tyhjentää.

Sen vaan huomaa, että monet ihmiset ei lainkaan tajua miten noin pieneenkin eläimeen voi kiintyä ja kuinka paljon sekin voi kaivata/antaa seuraa ja hellyyttä. Onneksi oma äiti oli yhtä "hihhuli" hamstereiden suhteen silloin kun minulla niitä nuorempana oli kotona asuessa enemmänkin ja se on melkein ainoita lähipiiristä jotka tietää, kokemuksesta kuitenkin, että hamstereiden luonne ei mahdu sen pieneen sisältöön millään. ;)

Kunhan muutto on alta pois niin haaveissa on ollut jo pidempään robot, ehkä nyt olisi niiden aika..Ei tämä hamsteri innostus tähän jää, se on varma.  :sydan:


Alkemistin

^Tuo on niin tuttua siltä aikaa, kun jälkimmäinen kääpiökanimme oli kuollut. Olin yksitoista vuotta laittanut sivuun kaikki porkkanannaatit ja ostanut heinät kauppareissuilla yms. Muutokseen ei meinannut tottua, pitkään olin kuulevinani öisiä ääniä kanin puuhista. Hiukan latteatahan tämä on sanoa, mutta kyllä se siitä! :misc_aai:

Annu

Niin se vaan tämä hamsteri-innostuskin "lähti käsistä". Pakkohan noita on pienimuotoisesti ryhtyä kasvattamaan, kun niin kovasti mieli tekee. :icon_redface: Tässä olen itselleni yrittänyt vakuuttaa, että siinähän se menee samassa kuin hiirikasvatuskin. Ja kohta huomaan varailevani kalenterista viikonloppuja hamsterinäyttelyitä varten. :futschlach:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Annu - 14.04.13 - klo:13:17
Niin se vaan tämä hamsteri-innostuskin "lähti käsistä". Pakkohan noita on pienimuotoisesti ryhtyä kasvattamaan, kun niin kovasti mieli tekee. :icon_redface:

Samassa veneessä sitten. :haha: Joko päätit mitä lähdet kasvattamaan?
Täällä päin kun ei juuri kasvattajia ole, niin oma kantani on päässyt paisumaan suunnitelmiani suuremmaksi.   :icon_rolleyes:

MK

Munkin pitäisi pitää tämä uudelleen virinnyt hamsuilu ihan vain lemmikkipohjalla, mutta saa nähdä kuinka käy, kun ovat aika kivannäköisiä nämä kaksi hamsteria. Helpotusta ei tuo yhtään se, että toisella on mun kasvatti taustalla, eli omaakin olisi seassa, jos lähtisi jotain kehittämään. Vielä ei ole sentään mitä jos -ajatusta vakavampaa syntynyt. :icon_cheesygrin: Keskenään näitä ei sentään oikein sovi yhdistää.

Annu

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 14.04.13 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: Annu - 14.04.13 - klo:13:17
Niin se vaan tämä hamsteri-innostuskin "lähti käsistä". Pakkohan noita on pienimuotoisesti ryhtyä kasvattamaan, kun niin kovasti mieli tekee. :icon_redface:

Samassa veneessä sitten. :haha: Joko päätit mitä lähdet kasvattamaan?
Täällä päin kun ei juuri kasvattajia ole, niin oma kantani on päässyt paisumaan suunnitelmiani suuremmaksi.   :icon_rolleyes:

Joo, kyllä se melko selkeänä mielessä on. :) Kunhan sitä vaan saa pidettyä näppinsä erossa "väärän värisistä", niin ei populaatio laajene liikaa. :D