• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

laura87

#45
Yhden dunan siivouskeen menee n. 30min mutta silloin pesen häkin pohjan ja osan virikkeistä ja ruokakupin tietysti ja muuttelen järjestystä ja pohdiskelen uutta sisustusta. Kiireessä selviäisin varmsti vartissa.

GerbuHamsu

#46
Terrassa menee noin puolisen tuntia+sisustus. Dunaa ei ole vielä kertaakaan pesty, mutta  arvelen saman ajan.

JenniT.

#47
Suffelin 160-litraisen entisen akvaarion siivoukseen menee aikaa aina vähintään puoli tuntia: Kerään tavarat pois, poistan kaikki purut harjan ja rikkalapion avulla, pyyhin terran kuumalla vedellä ja rätillä (Terraario on sen verran suuri ja painava, että olen vain kerran raijannut sen alakertaan vessaan kunnon pesua varten. Enkä kyllä ole ihan lähitulevaisuudessa uusimassa voimailusuoritustani  :roll: ), sisustamiseen menee ehkä eniten aikaa (vaihdan järjestystä ja tavaroita joka kerta), sitten uudet mörtit, vessapaperit ja heinätukot terraan. Vedet ja ruoat tapaan laittaa siivouksen yhteydessä.

Tapaan siivota joka toinen viikko. Terralla on sen verran kokoa tai Suffeli on niin siisti, ettei puruissa näy juurikaan papanoita pissasta puhumattakaan. Noihin perustoimenpiteisiin menee aikaa se puolisen tuntia. Enemmän menee, jos alan askartelemaan uusia pahvimökkejä tms. Loppuillan voisin vain istua katsemassa Suffelin touhuja, kun se tutustuu uudistettuun kämppäänsä. Suffeli vaihtaa nukkumamökkiä varsin usein. Mökkejä ja piiloja on terraariossa aina useampia ja Suffelilla tapaa olla eri paikat nukkumista ja ruoan hamstrausta varten. Siivouksen jälkeen poika käy siemenkupilla hamstraamassa parhaat päältä ja kiertää sitten mökistä mökkiin etsimässä sopivaa sijoituspaikkaa, joka välissä käydään juoksemassa juoksupyörässä (poskipussit pullollaan). Kun lopulta on löydetty passelit kämpät, alkaa sisustaminen. Suffeli kerää suun täyteen vessapaperisuikaleita, jotka se sitten vie nukkumamökkiin silputtavaksi (kerran se tunki mökin niin täyteen vessapaperia, ettei enää itse mahtunut sisälle  xD ).
Talvikkouros Deissu Denki, "Suffeli", s.15.7.2008

jensku

#48
Miul menee sellainen 25 minuttia häkien siivoomisessa yleensä. :) Riippuu tosiaan minkä kokoinen häkki tulee eteen. Jos siivoon kaksi häkkiä samana päivänä niin siinä voi mennä lähes tunti niiden siivoomisessa. :)

Tässä äsken tuli siivottua Leevin Duna, ja siin kiepsahti sellainen puoli tuntia johtuen varmaan siitä, että Leevi ei oikein malttanut pysyä boxissan. Mutta sain sen kuitenkin loppuen lopuksi siivottua.  xD

Ja palkkioksi saa Leevi hienon herkku lautasen. :)
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Minni

#49
Mulla ei mene kun joku vartti minnin dunan siivouksessa.Nopeasti multa kyllä siivous sujuu.

Ninja.

#50
No aikoinaan kun Leevin häkkiä siivosin, niin meni sellanen reilu tunti, puoli tuntia.
Vaihdoin wc'n hiekat, sitten purut, vedet, ja pesin ihan vedellä ja saippualla häkin pohjan, myös ylätason, ja sit lisäsin kaikki pelletit, ruuat, ja kaikki mitä nyt sinne häkkiin kuuluukin.
Leevirakas<3 kaipaan sinua</3

maarit

#51
Suunnilleen n.15 min per kämppä.Jos pesen oikeen kämpät niin sitte menee n. 25 min.
Tällä hetkellä hamsteriton

tintsku

#52
Äskön, kun siivosin Myyn ja Neelan dunat meni yhteensä 2 tuntia.
Siivosin eka Neelan dunan otin tavarat pois, kaadoin vanhat purut jätesäkkiin ja laitoin uudet tilalle ja tavarat paikalla.
Myyn dunassa menikin vähän enemmän aikaa, kun pesin sen.
Ja lisäksi vielä pesin juoksupyörät, ruokakupit, tason ja pesämökin.

Nell_a

#53
Mulla menisi yhdessä dunassa ehkä vartti, mutta yleensä en jaksa siivota ripeästi :) Marsujen häkissä meneekin sitten melkein tunti kun se on nelisen kertaa isompi.
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Sohvi

#54
Joo no ny viime viikonloppuna siivosin kummankin häkit nii meni siin kyl reilu tunti. Bokseissa menee jtn 15 minuuttia kummankin (Näyttelyitä varten, ja pesen koko boksin osat ja laitan purut, vessapaperia ja heinää.)
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Camelai

#55
No tunti menee normissa minihäkissä mulla, siis ihan mini häkki. Siivous ei oo muutenkaa mun erikoistaitoja, viimeks ku pesin hamsuni häkin ja jätin muovisen tason likoomaa ni tuli fairy -vaahot pesualtaan/lavuaarin yli.. ^^'
Tasot on muutenki hirvee hankalat  laittaa paikoilleen, ne tipahtelee joskus itestääki, joka on kyllä vaarallista.. :s

Nilla

#56
Dunassa menee joku 10min, terrassa 15-20min
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Anonymous

#57
Ei siinä kauaa mene kun alkaa hommiin päivässä menee monta dunaa hetkessä kun vaan oikea inspis on kohdalla.

Potmo

#58
Minulla menee tuon terraarion siivoamiseen melko pitkään kun pitää käsin kaapia pussiin ne likaiset purut.. Pitäisi ostaa jostain sellainen pieni lapio :D En jaksa kaataakaan niitä pois kun on sen verran painava kuitenkin että vielä tiputtaisin sen. Kun tyhjennän sen, pesen pohjan (ja joskus tassunjälkiä seinämistäkin) ja laitan kamat takaisin paikoilleen niin aikaa menee about tunti... Ja tämä siis yhdessä terraariossa..
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

ammie

#59
^ Mä kauhon dunista purut pois rikkalapiolla. Jos koitan suoraan kaataa muovipussiin ne purut niin koko lattia on niiden peitossa, niin taitava minä olen.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.