• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#90
Lainaus käyttäjältä: "Nape"No meillä on yleensä aina sellanen puulista ja kolme kiveä tuolla kodinhoitohuoneen oven edessä kun hamsujen iltalenkkialue on sellaisessa välikössä siinä + vessassa, niin eivät saa jyrsittyä sitä kodinhoitohuoneen oven alaosaa tuon listavirityksen takia xD  Jotkut vieraat on ehkä ihmetelleet niitä kiviä siinä, kun yleensä unohdan ne siihen :P

Olisit Nape toivonu joulupukilta kahvakuulaa (kuulemma ollu tän joulun hitti) ja laittanu sen siihen niin kukaan ei olis ihmetelly  :)

ammie

#91
Kävin tänään ostamassa hamsuille pitkästä aikaa heinää!  :)  On ollut jo kauan tarkoituksena, mutta se on aina jäänyt, kun "ei ole pakko", tai sitten olen vain tyystin unohtanut sen.

Kuvat on mitä on, mutta Ussen duna...


...ja Beean terraario.


Ostin tänään sellaisen BF:n pienen purupaketin ja hyvänen aika, mikä laatuero noissa pienissä ja isoissa paketeissa on, tai sitten vaan sattui todella huono paketti käteen.  :huh  Noita viiden kilon paketteja oon yleensä ostanut ja niissä saattaa löytyä muutama sellainen isompi puupala, mutta toi pikkupaketti oli aivan täynnä semmosia puutikkuja. Onks kukaan muu huomannut tämmöstä?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Lulukki ;)

#92
Mie oon huomannu! Sellaset pikkutikut voi vahingoittaa hamsuu nii sitä en sit uskaltanu antaa. Pesäpuru on mun suosimaa
Lulu Maailman Suloisin ihme ]

jensku

#93
Juu.  :)  tääläkin käytetään purua. Mutta noille pk uroksille en uskalla antaa. Kiusallisten takkujen takii.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

yennni-

#94
mä ostin semmosen 25kg:n paalin purua agrimarketista ja se on ollu mun mielestä tähän mennessä tosi hyvää :)
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Marla

#95
Agrimarketin puru onkin sieltä parhaimmasta päästä. Mun mielestä tähän mennessä parasta on ollut se, mitä saan suoraan isältä aina välillä. :) Ei siis ole myynnissä missään, "omaa" purua.

Mut mä olen yllättynyt, että puruissa se halvin on parasta, jos ihan perusmerkkejä vertaa. :D Siis Capellin pesäpuru (ihan markettikamaa siis) hakkaa mm. Olympian (eläinkaupan puru) mennen tullen. Se on paljon pehmeämpää ja kuohkeampaa, ja sitähän mä ostelen Osku-heinän ohella, joka sekin on yllättävän hyvälaatuista. Hamsuillehan heinän suhteen ravintoarvoilla ei ole väliä, kun eivät sitä ravinnokseen käytä - ainakaan siinä määrin, että olis merkitystä.


Mä muuten tosiaan suosittelen puupellettien sijaan olkipellettiä hamsun vessaan - mä kiinnostuin, kun paikallisesta eläinkaupasta kuulin tuosta, että olkipelletti pitää sen rakenteensa, eikä murskaudu, ja kyllä se pitää paikkansa. Onhan se kalliimpaa, kuin marketeista saatava kissan puupelletti.
Tuo on merkiltään Prestige, ja Cubetto Straw nimi. 12 litraa/5 kiloa maksoi 9 e tarjouksessa, normisti tuossa liikkeessä on hintaa 14 e, että onhan se kallista.
Jos haluaa hassata rahaa vähän enempi, niin suosittelen, mut mä oon niin köyhä, et varmaan tyydyn niihin kissan puupelletteihin. :kieli

Nape

#96
Mä tykkään edelleen eniten siitä markettien pesäpurusta. Nyt kun pena toi säästökareilta jotain toista ja melko halpaa niin mulla oli kolmen asumuksen siivoomisen jälkeen 3 päivää nenä tukossa ja tukkoinen olo. Sen verran pölisi näköjään.

HamsterSailor

#97
Jes, sain edellispäivänä sen lisähäkin Pepille ja nyt oon menossa värkkäilemään sitä kiinni siihen gabberiin :) Ja nyt on Kustillekin tiedossa samanlainen.

hansuliini79

#98
Hei! Onko kukaan rakentanut dunaan lisäkerroksia toisesta häkistä ja miten sen olette kiinnittäneet paikoilleen? Meidän Topi hamsu sai toisen kerroksen dunan päälle kiinnitetystä häkistä. En vaan keksi miten sen fiksusti kiinnittäisin. Nyt on kiinni naruremmeillä, jotka täytyy aina uusia, kun se pureksii ne poikki. Reikiä dunaan en uskalla porata, kun kansi on jo valmiiksi halki. Rikkoisin sen varmasti kokonaan. Mietin myös, että vaihtaisin dunan esim. isoon läpinäkyvään Ikean muovilaatikkoon. Siihen saisi uusia kansia halvalla, jos poratessa rikkoontuu. kertokaahan vikkejä, millaisia asumusviritelmiä teiltä löytyy. :)

Sabat

#99
Mulla on pikkureikiä dunassa joka on sitten kiinni rautalangalla häkin yläosassa.
Tein reiät koulun pajalla mutta toisessa dunassa jonka ostin oli myös samalaiset reiät,en kyllä tiedä millä taikahamsu oli ne tehnyt.

Anonymous

#100
Pienellä poranterällä porasin reijät. :D

Hessuinen

#101
Ammiella todella kiva sisustus, onnistuispa meilläkin tollainen useamma mökintapaisen -kompleksi, mutta heti kun on enemmän kuin yksi sinne pissaillaan. :B

Vinkkinä jollekin kenellä onnistuisi haku Pirkkalasta, tässä olisi jo todella edullinen ja iso terra hamsulle. :)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Jadenka

#102
Ajattelin, että kun täällä on ollut niin kiihkeätä keskustelua eri asumuksista. Ainakin tuolla aikasemmin, niin haluan kysyä mielipiteen vain tähän. Koska ostin ensimmäisen syyrialaisen hamsterin reilu viikko sitten ja minulla on sille FerPlastin Duna Hamster, jonka mitat on 71,5x46x31 cm. Olen siinä uskossa, että tämä tila olisi uros syyrialaiselle sopiva, kun siinä on tarpeeksi virikkeitä ja niiden vaihtuvuutta. Onhan tuo duna siis ok?

Pakko lisätä vielä tähän, että tuolla pikkumiehellä on vieläpä tapana nukahdella mökin ja virikkeiden reunoille, niin että vähän väliä sieltä tupsahtaa alas. Joten en ainakaan itse tuolle uskaltaisi mitään korkeaa häkkiviritelmää laittaa.
Ensimmäinen hamsterini vei sydämeni.

Vevve

#103
Lainaus käyttäjältä: "Jadenka"Ajattelin, että kun täällä on ollut niin kiihkeätä keskustelua eri asumuksista. Ainakin tuolla aikasemmin, niin haluan kysyä mielipiteen vain tähän. Koska ostin ensimmäisen syyrialaisen hamsterin reilu viikko sitten ja minulla on sille FerPlastin Duna Hamster, jonka mitat on 71,5x46x31 cm. Olen siinä uskossa, että tämä tila olisi uros syyrialaiselle sopiva, kun siinä on tarpeeksi virikkeitä ja niiden vaihtuvuutta. Onhan tuo duna siis ok?

Pakko lisätä vielä tähän, että tuolla pikkumiehellä on vieläpä tapana nukahdella mökin ja virikkeiden reunoille, niin että vähän väliä sieltä tupsahtaa alas. Joten en ainakaan itse tuolle uskaltaisi mitään korkeaa häkkiviritelmää laittaa.

Sopii ihan hyvin, voisi toki olla isompikin mutta tuokin on ok. :)

Hyar

#104
Siivosinpa taas Karrin terraarion. Tässä on viimekertainen sisustus, ja asukkikin pääsi kuvaan :) Rakastan noita kahta pahvitornia, värkkäsin ne kitaran laatikosta. Niissä on kaksi kerrosta ja muutama kulkuaukko. Vaan näyttääpä terra surkean lyhyeltä tästä kuvakulmasta...



Tässä on nykyinen. Karri ehti viedä vihannekset piiloon ennen kuvausta, arh.



Sanokaa, jos tarvitsee pienentää kuvia. Itse tykkään jos kuvat ovat tarpeeksi isoja niin näkee paremmin :)
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111