• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Anzukka

#195
Tuttua, "miksi niitä on niin paljon" "monta rottaa sul nyt on?" "Mitä iloo noist rotist oikee on?"  "Mitä järkee jossai rottanäyttelyssä on?" "eihän noi ees elä ku jotai vuoden!" "Monta marsuu sul on?" Viimeiseen vastaus on aina että: Eihän mulla oo ees koskaan ollu marsuja?!?" :)

Eikö ihmiset voi ymmärtää että:
1: NE EI OLE ROTTIA
2: En käy rottanäyttelyissä :D
3: Mieltymyksensä kullakin!
4: Hamsteri elää yleensä 1½-3 vuotta
5: Eikä ne ole myöskän marsuja

Joskus tekisi mieli sanoa pahastikin kun joku alkaa vänkäämään, mutta onneksi olen pitkäpinnainen ihminen yleensä. Em. keskustelija sanoi että hiiriä ihmetellän ja hamsuista tykätään niin usein meillä käyvät ihmiset tykästyy mun pitkissatiinikikkuralänttihiiruihin ja hamsuja ei edes vilkaista/ haluta nähdä. :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

spellcaster

#196
Mua alkaa jo pikkuhiljaa väsyttämään noi "rotta" ja "marsu" vitsit  :roll:  Onneks en kauheen usein saa kuulla kommentointia harrastuksestani kun en liiemmin sellaisten ihmisten kanssa juttele jotka ei hamsuistakaan tajua mitään  :P

Minttu

#197
Olihan sukulaiset aluksi vähän ihmeissää, että miksi hamsteri. Nykyään kyllä äiti kyselee että mitenkäs lapsenlapset voi jos soitellaan, ja samoin mummo kysyy aina hamsuista sekä liskosta :D

Kyllä ne on sellasia, että aina halutaan että herätellään joku ketä vois vähän silitellä, niin sisarukset kun isovanhemmatkin :p

Eve87

#198
Talkkari oli vetää pepulleen kun kävi korjaamassa ikkunaa hamsulasta, meni aika sanattomaksi. Joten reaktio sekin  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

p@llero

#199
^ Haha  xD
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Rukyo

#200
Mua ärsytti ku kaveri puhus facebookin farmvillestä/cityvillestä nii valitin sil siit ja se vaa vastas et

"Farmvillest/cityvillest puhuminen on yht noloo ku puhuis jostai hamstereist"

Mun mielest hamsuist puhuminen ei oo kyl mitenkää noloo vaa iha normaalia :o
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

p@llero

#201
^ niimpä   :| Munki yks kamu tuntuu vähän niinku 'salaa' ajattelevan että jos omistaa hamsun niin on nolo ja lapsellinen.. vaikka se ihan sanooki söpöks etc. Mutta oon tuntenu sen niin kauan että kyllä siitä näkee mitä se ajattelee...  :S
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

mesis

#202
Meillä kun on Cyruksella olohuoneessa sellaisen iso juoksuaitaus, niin en aina sitä viitsi korjata päiväksi pois, kun ei se minua häiritse. Jos joku tulee, ollaan keittiössä ja laitan olohuoneeseen päin oven kiinni, niin eivät vieraat näe sitä. Jokunen päivä taakse päin meille tuli yksi mies, enkä ollutkaan huomannut laittaa ovea kiinni. Hän katsoi aitausta ja sanoi sitten, että teillä taitaa olla "pikkuväkeä", tarkoittaen lapsenlapsia. Minä koitin jotain selitellä hamsterista ja että vahingossa jäänyt juoksuaitaus siihen. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen, varsinkin kun minä en ole enää mikään nuori immeinen, vaan kuuskakkonen  xD

Hamsu-hullu

#203
Mulla sama juttu, aina joku tulee ja kysyy: "Mitäs sille sun marsulle kuuluu?"  :roll:
Edesmennyt Delfoin Öinen Hiipijä, Nökö
pk kyyhkynharmaa naaras

Minnaw

#204
Meillä on jotenkin erikoinen tapa omilla ja appivanhemmilla aina tiedustella, että joko olemme päässeet "rotista/marsuista/hiiristä/tmv." eroon. Ensinnäkään koskaan ei voi käyttää sitä hamsteri-sanaa, ja jännä tosiaan tuo ilmaisu, ihan kuin nämä olisivat jotain tuhoeläimiä, josta olisi päästävä eroon  :roll:
Ovat toki jo tässä useamman vuoden ajan pikkuhiljaa sopeutuneet siihen, että nämä ovat tulleet jäädäkseen!  :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Sahapukki

#205
Täti kutsuu tätä meidän hamsukatrasta apinalaumaksi, ja - että meidän koko talo on eläintarha. Aina kun kehuskelen tälle, että mitä uusia virikkeitä olen ostanutkaan - niin aina hän toteaa: "Miks työ niille koko ajan jotain uutta ostatte! Meiän hamsu on tähänkin mennessä pärjännyt ihan hyvin mitään ihmeellisiä tavaroita ja juoksupyöriä, ja silti kohta jo neljä vuotta!" En ymmärrä niitä. :nuts: Serkku taas alkaa aina huutelemaan facebookin välityksellä kaikkea tyhmää, joten en voi edes siellä mainita uudesta hamsterista, koska kommentit on ihan kamalia ja kielenkäyttö ihan hirveää.  :peukku:

Isä ottaa asian hyvin, mutta jos joskus sinne vielä muuttaisin, niin kuulemma niitä 'rottia' ei siihen taloon tule, tai muuten on nirri pois. Joten empä taida sinne muuttaakkaan ... ainakaan ihan heti. Mh, ehkä nää miekkoset vielä leppyy jossakin vaiheessa... :D Noh noh, eiköhän ne vielä parikymmentä vuotta joudu sietämään tätä eläinharrastusta - muodossa tai muodossa. Äippä on kätsännyt tän jutun jo, vaikka senkin mielestä niitä vois olla hiukan vähemmän.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Vevve

Meillä alkaa sukulaiset varmaan jo vähitellen tajuamaan, että tää eläinhulluus ei tästä mihinkään laannu kun tätä katrasta on tullut kaitsettua kohta jo neljä vuotta  :icon_e_biggrin:

Toki kauhistelut uusista lemmikeistä kuuluvat yhä asiaan: äitini vanhemmat pitävät hamstereita lapsellisina ja äitini lähinnä yrittää hiljaa hillitä jos suunnittelen jotain uusia kasvatusvärejä tai -lajeja  :icon_redface: Isäni ei ole koskaan sanonut yhtäkään poikkipuolista sanaa hamstereista ja hänen vanhempansa tykkäävät kovasti lukea blogiani ja aina kehuvat jos olen laittanut sinne uusia kuvia tai kirjoituksia  :sydan: Molemmat vanhempani ovat hamsulani faneja facebookissa.

MortimerRiddle

#207
Täytyy myöntää että mulle ei kyllä mitään sen ihmeempiä reaktioita ole näistä tullut  :icon_razz: Mutta onhan siinä vähän eroa jos on kaksi hamsteria verrattuna 50 vai kuinka paljon teillä peruskasvattajilla nyt onkaan  :futschlach: Vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan outo vimma "rotitteluun" sekä ei hamsteri-ihmisillä tuntuu joillakin muutenkin olevan vähän tunteeton suhtautuminen hamstereihin.  :eijei: Sekä sellainen ärsyttää kun olen ohimennen kuullut kuinka esim. huonoja koiranomistaja kehotetaan (leikillä) hankkimaan "hamsteri häkkiin"... Ei nämä nyt kuitenkaan maailman helpoimpia lemmikkejä imo ole.  :kuiva:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Meven

Tuo rotittelu ottaa kyllä päähän välillä! Sitä kuulee joskus jopa omalta äidiltään..
Onko se todella niin vaikeaa sanoa 'hamsteri', kun aivan varmasti tiedetään, ettei ne ainakaan rottia ole..  :icon_evil: En minäkään sano toisten koiria rakeiksi tai lapsia kakaroiksi/pennuiksi.. Ilmeisesti joidenkin on vain pakko päästä ilmaisemaan, kuinka naurettavia ja vähäpätöisiä lemmikeitä hamsterit ovat.  :icon_neutral:

Vevve

Lainaus käyttäjältä: MortimerRiddle - 12.03.12 - klo:11:16
Täytyy myöntää että mulle ei kyllä mitään sen ihmeempiä reaktioita ole näistä tullut  :icon_razz: Mutta onhan siinä vähän eroa jos on kaksi hamsteria verrattuna 50 vai kuinka paljon teillä peruskasvattajilla nyt onkaan  :futschlach: Vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan outo vimma "rotitteluun" sekä ei hamsteri-ihmisillä tuntuu joillakin muutenkin olevan vähän tunteeton suhtautuminen hamstereihin.  :eijei: Sekä sellainen ärsyttää kun olen ohimennen kuullut kuinka esim. huonoja koiranomistaja kehotetaan (leikillä) hankkimaan "hamsteri häkkiin"... Ei nämä nyt kuitenkaan maailman helpoimpia lemmikkejä imo ole.  :kuiva:

Meiltä löytyy kuutisenkymmentä hamsteria ja hiirtä yhteensä :)

Unohdinpas sanoa tuoreiden kämppisten tuumat elikoista. Ainoastaan kissoista ne on varsinaisesti valittaneet, mutta hamstereita rotitellaan ja marsutellaan kyllä jatkuvasti, eikä niiden päähän oikein mene miten tärkeä harrastus tämä minulle on. SHY:n standukokous lauantaina ajoi toisen kämppiksen kokonaan pakosalle, toinen kyhjötti huoneessaan koneella koko kokouksen ajan  :icon_cheesygrin: