Varoitus roikkuvista vesipulloista ja niissä kiipeilystä

Aloittaja Vevve, 24.02.14 - klo:02:36

Vevve

Löysin äsken Maisa -syrkkini roikkumasta kuvassa olevasta vesipullon rautalankakiinnikkeestä. Ihmettelin kun se näytti jyrsivän juomapulloa rikki, ja kun menin väliin, huomasin että se oli jäänyt vatsanahastaan kiinni vesipullon kiinnityskoukkuun! Koukku lävisti nahan ja tuli toisesta aukosta ulos, ja hamsuparka koitti henkensä kaupalla roikkua pullossa ja jyrsiä sitä irti... Vaati nahkahanskat ja pihdit, että sain paniikissa olevan hamsterin irti... Poikaystävää se ehtikin tikata tosi kovaa, kun jonkun oli pakko pidellä hamsteria kun etsin hanskoja, ettei se ihan valtoimenaan vaan roiku  :icon_neutral:

Jos hamsterisi harrastaa juomapullossa roikkumista, voi olla tarpeen etsiä jokin toinen kiinnitystapa varmuuden vuoksi...

talvikko00

Voi parka  :icon_cry:Kuoliko Se hamsu ?? Tahvo  kiipeilee juomapullossa mutta nyt ei oo pitkään aikaan

berttaneiti

Niin, ne koukut niissä juomapullojen pidikkeissä kannattaa taivuttaa sisällepäin kun ovat niin teräviä ja vielä pistää vaikka teippiä sinne kärkeen. Tämä vaan  ehkäiseväksi neuvoksi, helppo juttu tehdä. Meinaan kun itsellä on tuommoinen ikiliikkuja talvikko ja kaikki temput on yritetty tehdä, ettei tuo hönö loukkaisi ihteänsä:)

guaggo

Miten se voi ? Järkyttävää tuo ! Oon miettiny täs et miten sais kiinnitetttyy et oisko tu lanka hyvä :)

Mörökölli

Hui! pitääpä olla itsekkin varovainen nuiden kanssa. Paranemisia pikkuiselle! :sydan:
Hamstraillen läpi elämän. http://nuuskuttajat.blogspot.fi/

Nyy-ti

Tässä vinkki hyväksi havaitusta kiinnityssysteemistä:

ja ketjulla pidennetty:

Helppo ja kestävä :)

MortimerRiddle

Tämä aihe on hieman vanha, mutta Vevve, oliko kyseinen rautalankakiinnike se tavanmukainen vesipullon mukana tuleva valkopäällysteinen vaiko joku oma viritelmä?
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Vevve

^Mukana tuleva, josta hamsu oli vaan nyrsinyt muovipäällystettä pois.

Janskuttaja

Minun hamsterilla juomapullo roikkuu dunan luukusta rautalangalla. Ei ole onneksi kiipeilevä hamsu. Niin en näe mitään hätää toistaiseksi :)