• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

Scarlett

#75
Kinuskitoffee, hamsuahan ei voi juoksuttaa vahtimatta. Jos rupeaa jyrsimään, niin sitten hätistetään se pois. Toki puuha-aitauksen voi tehdä muustakin materiaalista, jos muovilla päällystäminen on mielestäsi ikävä ajatus.

Ei tuota muovia nyt niin kamalasti kannata ehkä pelätäkään. Pidetäänhän hamsuja dunissakin, joissa muovinsyöntimahdollisuus on koko ajan läsnä.

Ely

#76
Kaivoin muuton jäljiltä leveimmät pahvilaatikot (paitsi tuon yhden kapean) ja askartelin hamstereiden puuhamaan:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Minski

#77
^ Onpa kiva verkosto :yes: Missä säilytät tuota ?

Mulla oli joskus isoiso puuhalaatikko hamsuille, mutta sitä ei saanut mihinkään täällä säilöön eikä oikein kivan näköistä ollut iso ruma pahvilaatikko keskellä olkkaria :) Sit jos joskus saisin hamsuille oman huoneen niin sinne johonkin nurkkaan laittasin myös puuhalaatikon, joka saisi olla siellä aina, koska hamsuhuoneessa sellainen lootikko nurkassa ei ole yhtään häiritsevä toisin kuin olkkarissa.

Nuo eläinkaupoissa myytävät juoksutusaitaukset olen kokenut syyriksillä ihan turhiksi; ovat niin matalia että meillä kaikki syyrikset pääs niistä tosi helposti pois ja kun ne sen kerran keksi niin sithän ne tuli sieltä koko ajan yli. Ja jotta niistä aitauksista sais hyvän kokoisen niin niitä aitauspakkauksia pitäs ostaa monta, koska yhden pakkauksen aitapaloista tulee vain hirmu pieni aitaus.
Hamsteriton tätä nykyä

Fwooperi

#78
Kyllä pisti heti itselle sellasen fiiliksen että "minäkin tahdon tuollaisen!"  XD kyllä juoksuttelen aiika isolla alueella, mutta kun rakoja on liikaa (joita tytön on ihan pakko jyrsiä tauotta), olisi tuollainen puuhis hyvä ajatus tuolle hyperaktiiviselle pk tytölle :)
~Silence is singing~

Yotsuba.

#79
Nyt tuli kauhea hinku ruveta askartelemaan hamsulle puuhalaatikkoa <3
Ongelmana on vaa, ettei oo hamsua.. Pitäs saada nuo vanhukset suostumaan hamsterin ostoon. Voisko hamsteria pitää ihan kokopäiväisesti sellasessa muovilaatikossa?
Ja miten siihen saa jotenkin väsättyä kannen?
[size=85]Hurahtanut hamstereihin, mutta vanhempien suostuttelu yhden ostamiseen meneilään..[/size]

Fwooperi

#80
Olisiko jollain vinkkiä, mikä olisi ns. minimikoko tuollaiselle puuhikselle (pituus x leveys)  :huh  Tiedän sitten millaisen laatikon hankin :D
~Silence is singing~

Vevve

#81
^ Eihän siinä mitään minimikokoa ole, kun se ei ole vakinainen asumus. Sen on varmaan kuitenkin kiva olla yhtä suuri tai isompi kuin hamsterin oma asumus, sellainen että sinne mahtuu niitä virikkeitä missä puuhastella :)

mesis

#82
Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että olen vaneritehtaalla töissä. Sieltä sain neljä pinnoitettua viilupalaa 160X40 cm, jotka liitettiin kulmaraudalla toisiinsa. Tästä ei pääse yli (on niin liukas pinta) eikä ali. Hamsun voi siis huoletta jättää juoksentelemaan ilman valvontaa. Minä en tiedä, mikä Cyrus kuvittelee olevansa, mutta ei ainakaan jyrsijä  xD , sillä nämä "virikkeet" ovat alkuperäisiä (kesäkuussa muistaakseni haimme hamsun). Tässä on vain osa niistä. Ainut, mitä Cyrus noista käyttää, on nuo kaarella olevat tikkaat, kun laitan toisen pään sen laatikkoon ja toisen lattialle, niin se kiipeää niitä pitkin. Ei suinkaan silti joka kerta. Ja kuten näette, pöydänjalat ovat ihan siistit, ei hampaanjälkiä. Matto myös ehjä. Cyrus ei edes mene noiden virikkeidensä päälle koskaan. Puikkelehtii vaan hurjaa vauhtia niiden välissä. Ainut huono puoli tuossa aitauksessa on, että tarvin aina isännän apua, kun se nostetaan pois. Yksin sitä ei saa siirrettyä.
Tässä kuva:

Nappi98

#83
Sain paljon uusia vinkkejä  :D

Anonymous

#84
mesis: mä meinasin kans vanerista tehä tuollaisen mutta meinasin laittaa saranat niihin kulmiin jotta saa sen taitettua kasaan.

mesis

#85
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"mesis: mä meinasin kans vanerista tehä tuollaisen mutta meinasin laittaa saranat niihin kulmiin jotta saa sen taitettua kasaan.
Sekin olisi kyllä hyvä systeemi  :)

Anonymous

#86
Ja ei vie niin paljoa tilaakaan kun saa taitettua.

mesis

#87
Nii'in, täytyy myöntää, että aikas paljon tilaa vie tuo meidän juoksuaitaus, oli se sitten miten päin vaan  :)
Mietin tuossa, että saako ne saranat laitettua siten, ettei hamsu pääse pikku varpaillaan kiipeämään niitä pitkin yli?

Anonymous

#88
Laittaa ulkopuolelle ne.

Nape

#89
Mesiksellä kätevä tuo aitaus!

Pitäis kans meille tehä vanerista sellanen jonkunnäkönen aitaus, tuolla on vaneria oottamassa, vaan ku ei oo kunnon sahaa :kieli